Far ændre afleverings tidspunkt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.904 visninger
33 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig her?

Far og jeg har lavet en aftale om at han har vores børn på fredag til søndag kl.12. 

Vi har en aftale søndag som jeg fortæller ham, og vi er begge enige i at han aflevere kl.12. 

Far har ikke normalt børnene en hel weekend, efter eget valg. 

Nu har far booket sommerhus i Sverige i den weekend, og fortæller han først aflevere børnene kl.16. 

Jeg skriver nej, at vi har en aftale og at han skal aflevere kl.12 som aftalt. Han siger fortsat nej og vil aflevere når han siger det.

Hvordan skal jeg forholde mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du skal spørge dig selv hvorfor det er et problem at han afleverer kl 16 fremfor 12? Hvis ikke det er fordi i skal noget absurd vigtigt -  er det så ikke komplet ligegyldigt? Det er da fedt at de skal i sommerhus med deres far - bak op om den plan. 

Og ja, jeg er også deleforældre. Og det ville overhovedet ikke hidse mig op. Vælg dine kampe.  

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Du skal spørge dig selv hvorfor det er et problem at han afleverer kl 16 fremfor 12? Hvis ikke det er fordi i skal noget absurd vigtigt -  er det så ikke komplet ligegyldigt? Det er da fedt at de skal i sommerhus med deres far - bak op om den plan. 

Og ja, jeg er også deleforældre. Og det ville overhovedet ikke hidse mig op. Vælg dine kampe.  

Ja du har ret. 

min datter skal dog til børnefødselsdag hos hendes veninde fra børnehaven. 
og hun glæder sig meget. 

synes bare det er utroligt at han bare kan sige sådan, når vi har en aftale?

Så skal jeg sige hun ikke kan komme med? Fødselsdags aftalen var lavet før hans weekend aftale .

Anmeld Citér

10. maj 2023

Tidra22

Helt enig med ovenstående. Som skilsmissebarn er der intet værre end at skulle være hovedperson i den slags konflikter, som umiddelbart virker super enkelt at løse. Giv dem lidt godt energi, det er meget sjovere:-)

Så ja, hvis ikke der er store problemer i det, så sig at det er helt ok, men at du værdsætter at aftalerne bliver holdt fremover og at du håber de får en dejlig tur. Det er da fantastisk at de skal afsted

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja du har ret. 

min datter skal dog til børnefødselsdag hos hendes veninde fra børnehaven. 
og hun glæder sig meget. 

synes bare det er utroligt at han bare kan sige sådan, når vi har en aftale?

Så skal jeg sige hun ikke kan komme med? Fødselsdags aftalen var lavet før hans weekend aftale .

ja, jeg ville mene en sjælden tur i sommerhus med far, er vigtigere at få med, end børnefødselsdag. 

du kan jo tale med ham om at en anden gang må han godt lige spørge om det er ok med jeres/dine planer, inden han selv beslutter at ændre aftalen. 
men måske forventer han at du er stejl og siger nej uanset hvad? Så bliver det jo en ond cirkel. Det skal i nok have snakket om. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Tidra22

Tjah, fødselsdage kommer der konstant. Det er selvfølgelig ikke fedt at det lige kolliderer med sommerhus, men ja. Så må der meldes afbud til fødselsdag. Mon ikke at en weekend i sommerhus er noget hun glæder sig mindst ligeså meget til:-) 

Det virker mest til, at du er sur på ham, ikke så meget at han ændrer tiden. Det er frygteligt som barn at overvære, for jo, man kan sagtens mærke den spænding mellem ens fraskilte forældre. Gør dig selv og dine børn den tjeneste, at prøve at finde gode måder at samarbejde med børnenes far på. Det bliver meget sjovere i det lange løb, for I skal finde ud af det i mange, mange år endnu. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

ja, jeg ville mene en sjælden tur i sommerhus med far, er vigtigere at få med, end børnefødselsdag. 

du kan jo tale med ham om at en anden gang må han godt lige spørge om det er ok med jeres/dine planer, inden han selv beslutter at ændre aftalen. 
men måske forventer han at du er stejl og siger nej uanset hvad? Så bliver det jo en ond cirkel. Det skal i nok have snakket om. 

Altså ja. Rigtig og enig. Men igår da han havde to ud af tre børn til kl.19. Sidder jeg og venter på aflevering. Kl.19:15 skriver jeg om de er på vej. Hvor til han skriver at han skrev han afleverede kl.19:30 til vores søn, som ik var med på samvær. 
Anede intet om det. 

nu skriver han husk at lægge deres pas i taskerne. 

det er bare utrolig måde det her bliver gjort på. 

min datter glæder sig helt vildt til hun skal købe gave til veninden i morgen. 

Hver gang far har en kæreste gider han tage børnene, når han ikke har, så kan han ikke tage dem. 

men kan godt se en weekend tur med far og kæreste er super godt osv, det er bare utroligt den måde det hele gøres på. Derfor jwg søger lidt råd

Anmeld Citér

10. maj 2023

Kontrast

Jeg er samværsforælder og ville være så ked af det, hvis jeg havde mulighed for at tage min søn med i sommerhus og min eks stod så rigid på vores ordning. Ja min søn er også gået glip af fødselsdage på grund af ferie med mig og det er jeg selvfølgelig ked af, men nu er det vel ikke hver eneste gang, at din eks tager i sommerhus. Tænker altså lidt, at det vil skabe en unødvendig konflikt at stå så stejlt på kl. 12.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Altså ja. Rigtig og enig. Men igår da han havde to ud af tre børn til kl.19. Sidder jeg og venter på aflevering. Kl.19:15 skriver jeg om de er på vej. Hvor til han skriver at han skrev han afleverede kl.19:30 til vores søn, som ik var med på samvær. 
Anede intet om det. 

Hver gang far har en kæreste gider han tage børnene, når han ikke har, så kan han ikke tage dem. 

men kan godt se en weekend tur med far og kæreste er super godt osv, det er bare utroligt den måde det hele gøres på. Derfor jwg søger lidt råd

Du er nødt til at se ud over dine voksen-følelser i det, og så støtte op når han er deltagende og glæde dig over det på dine børns vegne. 

ja det er måske træls - men igen, om han afleverer på slaget 19 eller den bliver 19.30.. hvorfor være så rigid? I stod jo nok ikke og skulle ud af døren til en anden aftale på det tidspunkt, tænker jeg. 

og din datter kan jo stadig købe og give en gave. Det bliver så bare ikke lige søndag hun giver den, men fredag eller mandag. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Anede intet om det. 

Det er en halv time, der kan være sket noget.

Selvfølgelig skal de have pas med, de skal til Sverige.

Hun kan jo sagtens købe gave, og give den anden gang.  

Igen hvis det ikke sker så tit, så er det da en FED oplevelse for dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.