Far ændre afleverings tidspunkt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det er en halv time, der kan være sket noget.

Selvfølgelig skal de have pas med, de skal til Sverige.

Hun kan jo sagtens købe gave, og give den anden gang.  

Igen hvis det ikke sker så tit, så er det da en FED oplevelse for dem

Jeg er enig. Det bliver sikkert også hyggeligt. Men det er måden det gøres på. 

mht den halve time. Ja det er kun 30 min. Det er bare ikke første gang jeg sidder og venter, skynder mig hjem eller noget helt tredje pga han konstant ændre vores aftaler. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Kontrast

Anonym skriver:

mht den halve time. Ja det er kun 30 min. Det er bare ikke første gang jeg sidder og venter, skynder mig hjem eller noget helt tredje pga han konstant ændre vores aftaler. 

Okay, hvis han ofte ændrer sine aftaler, undskylder jeg mit svar, for så forstår jeg godt, at du er irriteret.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Må jeg spørge om han var den punktlige type da i dannede par? Hvis nej, så er det nok ikke for at genere dig, men bare fordi hans forhold til tid ikke er så stramt som dit. 

jeg synes da det er positivt at han siger til dig at det først bliver kl 16 på søndag? Det havde da været værre hvis han ikke havde sagt det. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Okay, hvis han ofte ændrer sine aftaler, undskylder jeg mit svar, for så forstår jeg godt, at du er irriteret.

det gør han ofte. Det skal du ikke undskylde. Jeg er bare så træt af det hele tiden er på denne måde. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Må jeg spørge om han var den punktlige type da i dannede par? Hvis nej, så er det nok ikke for at genere dig, men bare fordi hans forhold til tid ikke er så stramt som dit. 

jeg synes da det er positivt at han siger til dig at det først bliver kl 16 på søndag? Det havde da været værre hvis han ikke havde sagt det. 

Ja han var en punktlig person da vi var sammen. 
Det er bare om om han er ligeglad og kun tænker på sig selv. 
der er konstant noget. 
jeg er aå træt af det er på denne måde. 
han så ikke børnene fra december til februar ca og da han sp fandt en kæreste igen, så ville han have dem igen. 

er bare så træt af det her.

ønsker han har dem fast hver anden week men det ønsker han ikke “jeg ønsker ikke at være weekend far” osv. bliver vanvittig af det

Anmeld Citér

10. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja han var en punktlig person da vi var sammen. 
Det er bare om om han er ligeglad og kun tænker på sig selv. 
der er konstant noget. 
jeg er aå træt af det er på denne måde. 
han så ikke børnene fra december til februar ca og da han sp fandt en kæreste igen, så ville han have dem igen. 

er bare så træt af det her.

ønsker han har dem fast hver anden week men det ønsker han ikke “jeg ønsker ikke at være weekend far” osv. bliver vanvittig af det

Hvis i ingen faste aftaler har overhovedet, ville jeg også blive træt. Og jeg synes bestemt du er i din fulde ret til at kræve en fast ordning så du også kan planlægge i dit liv.  Det kan du gøre gennem familieretshuset. Men det synes jeg er lidt en anden sag end lige den du opridser her omkring sommerhustur som han faktisk fortæller dig om, og gør opmærksom på senere aflevering. Eneste brøler i dét, er at han glemmer at spørge om det er ok med dine planer, inden han booker. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis i ingen faste aftaler har overhovedet, ville jeg også blive træt. Og jeg synes bestemt du er i din fulde ret til at kræve en fast ordning så du også kan planlægge i dit liv.  Det kan du gøre gennem familieretshuset. Men det synes jeg er lidt en anden sag end lige den du opridser her omkring sommerhustur som han faktisk fortæller dig om, og gør opmærksom på senere aflevering. Eneste brøler i dét, er at han glemmer at spørge om det er ok med dine planer, inden han booker. 

Han har to af dem hver anden tirsdag til kl.19 og den 3.hver anden torsdag til fredag. 
vi har lavet en ny aftale der hedder 

hver anden fredag til lørdag kl.10

de dage, tider osv bliver også ændret konstant. 
børnene bliver forvirrede. De to om tirsdagen er ustyrlige, sure, negative, og der er aå meget uro når han kommer med dem. 
igår var der 19:30 han kom med dem. De er 2 og 5 år. 
De sov så ikke før kl.20:30 og var kede og triste mm imorges. 

der  er fuldstændig uro. Og han kan ikke ae det. Han tror dwt er mig der laver ballade. 

han er meget manipulerende. Og har som

sagt ønsket hver anden weekend fast men ønsker han ikke. 
vi bliver indkaldt til møde i frh i juni, hvor jeg igen vil forslå hver anden week og få skrottet de her hver dage. Det fungere på ingen måde. 

jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Anmeld Citér

10. maj 2023

esioul

Anonym skriver:

Hej

Er der nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig her?

Far og jeg har lavet en aftale om at han har vores børn på fredag til søndag kl.12. 

Vi har en aftale søndag som jeg fortæller ham, og vi er begge enige i at han aflevere kl.12. 

Far har ikke normalt børnene en hel weekend, efter eget valg. 

Nu har far booket sommerhus i Sverige i den weekend, og fortæller han først aflevere børnene kl.16. 

Jeg skriver nej, at vi har en aftale og at han skal aflevere kl.12 som aftalt. Han siger fortsat nej og vil aflevere når han siger det.

Hvordan skal jeg forholde mig?

Glæd dig over at de skal til Sverige med deres far. Pyt da med det tidspunkt .. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Jeg ville syntes det var røv irriterende hvis min eks ikke overholdt sine aftaler. Så om det er 30 min så ville det gå mig på. En aftale er en aftale. Også hvis trafikken er skyld i forsinkelse må han køre noget tidligere. Jeg er selv et menneske som går op i aftaler. 

Har du prøvet at lave den på ham? Altså ændre tid det sidste øjeblik? 

Hvad der angår ferie eller sommerhus, mener jeg da at man skal forberede i god tid. Så to dage før samvær ville være No go hos mig. Jeg vil gerne kunne forbedre børne inden. 

Når det nu er sagt, så må jeg sige at du må bide i det sure æble og glæde dig på børnes vegne. Trøst din datter ved at sige hun kan stadigvæk give sin veninde hendes gave måske kunne du invitere pigen hjem til jer og lave noget hyggeligt til de to piger. Også bare nyd din weekend.

Også prøv at skab en ordentlig dialog med din eks så han kan give besked i god tid så du bedre kan overskue det hele. Og ikke selv skal løbe hjem for at nå børne eller ændre/aflyse dine egen aftaler.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Jeg har selv børn med en eks, børnene er 3 og 6. De er hos far hver anden weekend. Hvis min ex gjorde det, ville jeg tænke FEDT med sommerhus (vi har dog også et stabilt og godt samarbejde). Men her syned jeg at far melder afbud til fødselsdag og tager snakken med barnet om at det ikke kan komme til fødselsdag. Så han ser skuffelsen hos sit barn. Jeg ville selvfølgelig også selv snakke med mit barn om det. Men far må også på banen og se det ikke er optimalt med så kort varsel. Han skal mærke konsekvensen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.