Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

drabo

Profilbillede for drabo
Aalborgtøsen skriver:

Vi sætter et fast beløb ind hver måned. Det investeres ikke og jeg har ærligt ikke spekuleret på at man kunne det. 

Reglen er jo, at der max kan sættes kr. 6.000,- ind om året og kr. 72.000,- i alt. Må man så godt investere pengene, så beløbet måske kommer til at overstige de grænser? 

Ja - du må max sætte 72.000 ind, men der løber jo også renter på selvom du bare har pengene stående i banken.

Fidusen ved en børneopsparing og grunden til at der er et max beløb du må indsætte er at alle renter og evt. gevinst ved investering er skattefrit.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Vores datter har også en børneopsparing der bliver investeret, banken sørger for dette.

Jeg bliver nysgerrig fordi jeg kan se flere nævne hvad der har været af afkast på deres, hvor ser man det henne ?

På min netbank kan jeg kun se det jeg selv har sat ind, ikke hvad det er vokset eller faldet med 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Vores datter har også en børneopsparing der bliver investeret, banken sørger for dette.

Jeg bliver nysgerrig fordi jeg kan se flere nævne hvad der har været af afkast på deres, hvor ser man det henne ?

På min netbank kan jeg kun se det jeg selv har sat ind, ikke hvad det er vokset eller faldet med 

Jeg kan se det under mine puljer på min netbank. Jeg ved ikke om det er anderledes, fordi vi selv investerer og derfor selv styrer puljen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.