Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2023

Baby.mamma

Jeg har også investeret og mistet omkring 5:6. AV! Men det var penge, jeg kunne undvære. Vi må se, om det går den rigtige vej snart. Krigen har været årsag her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2023

Pb18

Vi har investeret vores gennem banken og overordnet set går det rigtig godt. Selvfølgelig har krigen i Ukraine påvirket afkastet men vi er stadig væsentlig i plus. 

Vi indsatte max beløb det første år og ellers overfører vi 100 kr om måneden 

Anmeld Citér

9. maj 2023

Lje

havudsigt skriver:

Vores bankdame har foreslået os at investere vores børns opsparinger. Vi har ikke selv andre investeringer end mursten og pensionsopsparinger. 
Jeg kan godt se fornuften i at lade pengene arbejde for os, men det nager mig alligevel. For tænk nu hvis det gik dårligt? 
Nogen der har erfaringer? 

derudover kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre gør med børneopsparing? 

Vi overfører maxbeløbet hver 1.1. Hvert andet år (så der er lidt at investerer for) investerer vi dem. Vi har noget via en investeringsprofil (højrisiko) og noget vælger vi selv. For at få mest muligt spredning på risiko og sektor. Det er vi sluppet pænt fra indtil nu. 

På vores egne små investeringerskonti er vi mere legende og investerer det meste selv. Med vores pension er vi mere konservative. 

Vh. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Vi har også investeret simpelthen fordi renterne var så lave at det gav for lidt. Men vi har også en god økonomi og ville sagtens kunne give børnene 70.000 når de fyldte 18, hvis det var gået helt galt. Vi investerer igennem bankens pulje, så der er stor risikospredning og ja som andre skriver er der dårlige og gode år, men tror stadig de er plus i forhold til almindelig rente.

Anmeld Citér

9. maj 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge vores børn har børneopsparinger som de får når de flytter hjemmefra. De er 14 år og 15 1/2 år. De bliver IKKE investereret

Anmeld Citér

9. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
havudsigt skriver:

Hvordan gør i med børneopsparing?

Den har indtil videre bare stået i banken. Jeg har da overvejet om den bør investeres, men har ikke gjort det endnu da jeg ved meget lidt om det og generelt er meget lidt risikovillig. Men det er jo også sandt at de sidste par år med lave renter og høj inflation ikke gør noget godt for ens opsparing.

Anmeld Citér

9. maj 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Vores bliver investeret. Min mand er ret god til det med investeringer, så begge børns opsparinger er vokset betydeligt pga. investeringer. 

Jeg gik lige ind og kiggede deres konti. Vi har indbetalt 42.000 til sønnen og han har lige nu 69.000 på hans konto. Datteren har 80.000, hvor vi har indbetalt de 54.000. 

Anmeld Citér

9. maj 2023

DagGry

Profilbillede for DagGry

Vi investerer alle pengene. Med middel risiko.

Der er længe til, at pengene skal bruges, så med høj sandsynlighed vil det kaste et eller andet af sig. 
Skulle det gå helt galt, og man mister nogle eller mange af pengene, så er der jo bare det mindre til børnene. Min mand og jeg har begge klaret den uden en krone i opsparing, så det gør vores børn nok også, såfremt det skulle ske.

Anmeld Citér

10. maj 2023

qwerty91

Vi investerer, og det gør vi i øvrigt med al opsparing der først skal bruges om lang tid. Jeg kan overhovedet ikke se meningen i at spare kontanter op på en konto der først skal bruges efter 18 år - de penge bliver med garanti mindre værd over tid, hvor en investering med bred risikospredning med meget høj sandsynlig bliver mere værd og i værste fald i hvert fald ikke er faldet i værdi.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi sætter et fast beløb ind hver måned. Det investeres ikke og jeg har ærligt ikke spekuleret på at man kunne det. 

Reglen er jo, at der max kan sættes kr. 6.000,- ind om året og kr. 72.000,- i alt. Må man så godt investere pengene, så beløbet måske kommer til at overstige de grænser? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.