Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.967 visninger
22 svar
4 synes godt om
8. maj 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Vores bankdame har foreslået os at investere vores børns opsparinger. Vi har ikke selv andre investeringer end mursten og pensionsopsparinger. 
Jeg kan godt se fornuften i at lade pengene arbejde for os, men det nager mig alligevel. For tænk nu hvis det gik dårligt? 
Nogen der har erfaringer? 

derudover kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre gør med børneopsparing? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis jeg havde muligheden, ville jeg investere dem. 

men. Det har jeg ikke, så mine børn må klare sig helt uden børneopsparing (gisp

Anmeld Citér

8. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ved desværre kun meget lidt om at investere men de sidste par år har da været temmelig urolige på aktiemarkedet. Så risikoen for at pengene arbejder den forkerte vej er da til stede.

Anmeld Citér

8. maj 2023

B&J

Jeg tør ikke vi har ikke de største penge og hvad nu hvis alle penge forsvandt så stod vi med ingen ting 

Anmeld Citér

8. maj 2023

havudsigt

IenFart skriver:

Jeg ved desværre kun meget lidt om at investere men de sidste par år har da været temmelig urolige på aktiemarkedet. Så risikoen for at pengene arbejder den forkerte vej er da til stede.

Hvordan gør i med børneopsparing?

Anmeld Citér

8. maj 2023

Rixus

Profilbillede for Rixus

Vi har ingen børneopsparing pt. Men tænker det er klogt at investere dem i noget relativt sikkert. Hvis de bare står på en konto vil inflationen betyde at de er mindre værd den dag de skal udbetales.

Anmeld Citér

8. maj 2023

fresia

Profilbillede for fresia

Vores børns børneopsparinger er investeret. Vi indbetaler maks beløbet i januar, og så står banken for investeringerne på baggrund af den risikoprofil jeg har valgt. 
jeg har valgt en høj risiko, da der er mange år til at børnene får dem udbetalt. Risikoprofilen bliver løbende mere og mere konservativ jo ældre børnene bliver

Anmeld Citér

8. maj 2023

havudsigt

fresia skriver:

Vores børns børneopsparinger er investeret. Vi indbetaler maks beløbet i januar, og så står banken for investeringerne på baggrund af den risikoprofil jeg har valgt. 
jeg har valgt en høj risiko, da der er mange år til at børnene får dem udbetalt. Risikoprofilen bliver løbende mere og mere konservativ jo ældre børnene bliver

Fedt! Jeg tror også det er den vej vi går. Jeg kan jo læse at alle uvildige eksperter faktisk anbefaler den model. Jeg har ikke selv viden og kompetencer til at investere i fx aktier 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Mine børns børneopsparinger er investeret gennem banken, og ja, det gjorde da ondt at se, at puljeafkastet var i minus i år, men så har det til gengæld været i et rigtig pænt plus de andre år 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg købte aktier på Nordnet lige  før krigen, og jeg mistet det halve. Men jeg har is i maven og venter gerne 10 år, hvis bare jeg får mine penge igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.