Jeg skal lige have luft og jeg synes jeg får så god feedback herinde.
Jeg har kæmpet med mine børns skole angående mobning siden januar. Mobningen er af fysisk karakter og primært rettet mod min søn og udført af de samme 2-4 drenge. Da jeg henvendte mig til ledelsen i januar og februar fik jeg besked på at det var noget man skulle tale med klasselæreren og de andre forældre om. Det har jeg derfor gjort jævnligt lige siden, faktisk fast hver eneste uge, ligesom de jævnligt har haft henvendt sig til mig ved forskellige episoder. Det drejer sig blandt andet om at min søn bliver slået, skubbet til, får hældt vand ud over sine ting, talt grimt til, jagtet med koste og holdt udenfor. Det er periodevis værre end andre gange, men alligevel rimelig konstant. Det skal lige siges at lærerne bakker op om hans version af tingene, det er ikke ham der starter, han forsvarer sig ikke og han overdriver ikke. Han har fx lige nu 2 blå mærker på sin arm efter at være blevet nevet. Jeg har efterspurgt mere opsyn med de pågældende drenge i frikvartererne.
Så får jeg en besked på Aula om, at min datter nu også er blevet sparket, slået, låst inde i et skur, og så i øvrigt kaldt en sur kælling da hun bad dem stoppe. Hun er desuden i et par dage blevet mobbet af flere drenge helt op til 6. klasse, fordi hun i en musiktime havde bøjet sig forover, og man derfor kunne se kanten på hendes trusser (begge mine går i 1. klasse). De råber af hende, at hun går og viser sin bare r** til alle.
Jeg bliver temmelig vred! Jeg er i forvejen afkræftet, fordi der ingenting sker, uanset hvor ofte jeg henvender mig. Det kan jo selvfølgelig ikke afhjælpes uden en indsats der ligger ud over at skrive til de pågældende forældre på aula, men det er i følge skolen alt hvad de kan tilbyde. Jeg er frustreret fordi det tydeligvis eskalerer, og min datter er nu også er ked af det og utryg. Da jeg så igen henvender mig til ledelsen efter denne episode, lyder det grangiveligt som om det er min skyld, for de synes da slet ikke de er informeret om problematikken (hvilket selvfølgelig er løgn, det er almindelig kendt med de drenge og jeg ved at klasselæreren har været dernede og berette om de fysiske episoder. Klassen kan ikke engang have en vikar), jeg har jo kun været der én gang, og i øvrigt kunne mine børn på 8 år da bare selv være kommet ned på kontoret og fortalt dem om det. Så de synes de har tacklet det helt fint. Jeg mener jo så til gengæld, at jeg har gjort rigeligt opmærksom på det, igen nærmest flere gange om ugen! Men nej, de står fast, de har jo ingenting vidst, så de synes det er super underligt at jeg er så vred over det, og i øvrigt synes de andre forældre i klassen ikke der er et problem. Jeg er fuldstændig paf og målløs. Mine børn har for øvrigt også talt med lærerne efter hver episode, så de har gjort hvad de skulle. Mine børn er startet senere, og det er uden tvivl dem det går hårdest ud over! Jeg har tingene sort på hvidt fra dem selv, beskrivelser af de her episoder, og min søn har jo tydelige blå mærker efter små fingre, så jeg har svært ved at se hvor jeg overdriver.
Øv!!! Jeg er så vred og frustreret, og jeg har så ondt af mine børn! Kan de virkelig være rigtigt at det er dem, der skal flyttes når det er andre der laver balladen?
ledelsen holder stadig fast i, at de kun kan tilbyde dialog med forældrene, ikke mere opsyn. Er jeg helt galt på den her?