Shein? go or no go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2023

Astoria

Profilbillede for Astoria

Man kan sige at HM har problemer i og med at de fast fashion som outsourcer deres produktion, det vil sige, de har svært ved at garantere at arbejderne på fabrikkerne har ordentlige forhold. De arbejder dog på det. Fast fashion vil altid være problematisk for miljøet, de lever på at folk konsumere så meget som muligt. Shein er dog en kategori for sig selv. Der er ikke et forsøg på ordentlige forhold for arbejderne, som ofte er betalt per stk. tøj fremfor time ansat. Faktisk er det svært overhovedet at finde ud af hvem der har lavet tøjet. Shein holder også omkostningerne nede ved at bruge eksisterende design (altså ikke skulle bruge penge på designer). De overholder heller ikke EU regler for farlige kemikalier. Jeg ville ikke selv købe fra dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2023

Loubaby

Ville ALDRIG handle hos Shein. Deres tøj er proppet med kemi, i særdeleshed bly, op til 2000 gange den EU-tilladte mængde, som primært sidder i farven og derfor ikke bare kan vaskes ud. Derudover er der i tøjet fundet hormonforstyrrende stoffer i stor stil. Kræver blot en hurtig Google søgning at sætte sig ind i disse ting. 

Shein skal ikke overholde reglerne der gælder i EU, så jer der sammenligner med H&M osv. er virkelig ikke særligt veloplyste. 

Anmeld Citér

30. april 2023

Baby.mamma

Helt OK varer til prisen, du kan stole på dem, vil jeg mene, men levering er halvlang :-)

Anmeld Citér

8. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg opretter lige en ny tråd herinde, hvis andre vil være med til at diskutere bæredygtighed og tøjproduktion  

Anmeld Citér

8. maj 2023

Cherry__

Jeg elsker Shein. Køber dog kun tøj og småting, men aldrig makeup osv.

Jeg køber ikke tøj fra Shein til mit barn !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.