Shein? go or no go?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2023

AnoMor

Soonmom skriver:

Er det ikke next du tænker på ?

For shein er meget Kina produktion og fyldt med kemi og tøjet er virkelig dårlig kvalitet

Bare en lille indskydelse. Intet af det tøj jeg har købt fra SHEIN har været i dårlig kvalitet. Tværtimod. Det har været bedre end h&m.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis du vil handle med henblik på miljø, arbejdsvilkår og kvalitet, så skal du nok holde dig et godt stykke væk (og så er lavpris-kinesiske-varer nok generelt ikke en vej at gå)... ellers er der mig bekendt ikke problemer, hvis det er din egen “købssikkerhed” du er bekymret for … 

Anmeld Citér

24. april 2023

Kontrast

StortOgSmåt skriver:

Hvis du vil handle med henblik på miljø, arbejdsvilkår og kvalitet, så skal du nok holde dig et godt stykke væk (og så er lavpris-kinesiske-varer nok generelt ikke en vej at gå)... ellers er der mig bekendt ikke problemer, hvis det er din egen “købssikkerhed” du er bekymret for … 

Det var faktisk min egen købssikkerhed jeg tænkte på, det andet skænkede jeg desværre slet ikke en tanke før nu

Anmeld Citér

24. april 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
anna111 skriver:

Jeg er handlet der flere gange deres shorts og tshert til børn er virkelig lækker kvalitet beder ind hogm og jeg mener ikke der er mere kemi i det ind her hjemme.

Og så har jeg selv lidt kjoler der fra nogen er fine andre ikke

Hvad mener du med, at der ikke er mere kemi i tøjet fra Shein end herhjemme? 
Har du fået det testet eller har en viden om det, for det er jo ikke noget man kan se.

Anmeld Citér

25. april 2023

Hanspige

Jeg handler der, flere gange om måneden. 

Går efter anmeldelser og har masser af lækkert tøj og accessories i fin kvalitet

Anmeld Citér

25. april 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-12-30-populaert-modetoej-fyldt-med-farlige-kemikalier

Ud over kemi, så arbejder kvinderne der producerer tøjet der op til 18 timer i døgnet for at man kan få billigt tøj.

Det er der sikkert mange andre mærker der også gør, men ikke i denne grad. 

når tøjet flyves og sejles rundt med jeres pakker med 2 stykker tøj og et par blikøreringe så sætter det også sine spor på miljøet hvergang man lægger noget i sin indkøbskurv på nettet fra fjerne lande. 

Er ingen miljøhelgen selv på alle områder, men jeg kunne aldrig finde på at købe fra shein eller andre lignende shops i udlandet. 

Anmeld Citér

25. april 2023

StortOgSmåt

Kontrast skriver:

Det var faktisk min egen købssikkerhed jeg tænkte på, det andet skænkede jeg desværre slet ikke en tanke før nu

Skidt med det, nu blev du jo opmærksom på det. Som regel er det en meget god tommelfingerregel, at når noget er “for godt” til at være sandt, kan der stikke noget under.

Og når en ny kjole koster 10-12 $, så er det oftest fordi andre end én selv betaler prisen: fx miljøet, misbrugt arbejdskraft, sundheden, eller lignende… 

Anmeld Citér

26. april 2023

SANIE89

Profilbillede for SANIE89
StortOgSmåt skriver:

Skidt med det, nu blev du jo opmærksom på det. Som regel er det en meget god tommelfingerregel, at når noget er “for godt” til at være sandt, kan der stikke noget under.

Og når en ny kjole koster 10-12 $, så er det oftest fordi andre end én selv betaler prisen: fx miljøet, misbrugt arbejdskraft, sundheden, eller lignende… 

Hvad med billige børnekjoler fra h&m til 79 kr. Er det også så dårligt som du får det til at lyde her ? 

Det er vel nogenlunde samme pris som du nævner her på SheIn. 

Anmeld Citér

26. april 2023

B&J

Jeg har handlet der flere gange og super fint sted. 

Nogle gange tog det 1 måned og denne gang 4 dage 

Anmeld Citér

26. april 2023

StortOgSmåt

SANIE89 skriver:

Hvad med billige børnekjoler fra h&m til 79 kr. Er det også så dårligt som du får det til at lyde her ? 

Det er vel nogenlunde samme pris som du nævner her på SheIn. 

Ja, altså som udgangspunkt er tekstilindustrien noget gevaldigt skidt både humant og miljømæssigt. Især den meget billige ende. Jeg har ikke undersøgt om H&M er værre end mange andre - mit bud er at det ikke er godt. Jeg køber derfor primært second hand og sørger for ikke at have ret meget tøj. Det hjælper lidt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.