Kære mødre
Anonymt, da det bl.a. handler jobskifte.
Vil gerne have jeres råd, perspektiver på, om jeg er ved at få stress eller om mine reaktioner/udseende bare er en del af morlivet? Kan ikke gennemskue grænselandet.
Har to børn på hhv. 3 år, og 10 måneder. Og jeg er på barsel. Og jeg har ikke lyst til at komme tilbage til mit arbejde (for mange timer og for mange opgaver).
Jeg har taget det meste med børnene og hjemmet de sidste mange måneder, natteroderiet, vi har været på en længere søvnløs ferie, og vi har haft et (sviger)familiemedlem boende i tre måneder, i en forholdsvis lille lejlighed. Der har været indkøring i børnehave og vuggestue. Så mange ting oveni hinanden.
I dag tog lederen på min børns institution så fat i mig og sagde, at flere pædagoger havde vist bekymring for mig og vil høre, om jeg var ok. De har kendt mig siden marts. Og så begyndte jeg at tænke, om der virkelig er noget om snakken. Er jeg ok?
Jeg har lagt mærke til, at jeg vrøvler, smider min telefon og nøgler væk konstant. Jeg har svært ved at rumme min ældste, når h*n får sine flips og skriger og jeg har indtil i dag blot tænkt: ammehjerne, for lidt søvn og morlivet. Har selv prøvet at granske yderligere.. og jeg er rigtig træt, og jeg har svært ved at sove i løbet af dagen, jeg kan have en kort lunte (mest over for min ældstes threenager adfærd eller min mands manglende oprydning) har ikke så meget appetit, har tabt mig (også pga amning) - generelt er jeg slank, nogle vil mene tynd. Og så går jeg ikke med makeup og har joggingtøj på dagligt.
Men det slog mig fuldstændig ud, og jeg ringede til min mand og anklagede han for ikke at passe nok på mig.. og så tænkte jeg, om jeg er et synligt nervesammenbrud, som jeg ikke selv kan se?
NU, er jeg så blevet inviteret til samtale til umiddelbart drømmejobbet i morgen. Det ligger meget tæt på, hvor jeg bor og opgaverne er lige mig. Men jeg er bare blevet så usikker på mig selv efter lederens bemærkninger.. for jeg bør jo ikke gå til jobsamtale, hvis jeg er ved at få stress. Og typisk har man jo svært ved at erkende egen stress. Noget i mig har vild meget lyst til at tage til samtalen, men jeg er også bare nervøs for, om de betragter mig med pædagogernes øjne - den vrøvlende, trætte måske stressede mor. For så kan det jo næsten være ligemeget.
Er der nogen der kan relatere? Hvad vil I gøre?