Tak for jeres svar. Jeg er glad for at høre, det er normalt og at sorgen nok snart kan træde lige i baggrunden igen. Nu har vi snart klaret en hel jul og påske uden mormor.
Næste år bliver det forhåbentlig ikke lige så slemt.
Vi fejrede også hendes fødselsdag, som faldt for nogle dage siden. Her holdt vi den præcis som vi plejede, dog uden hende - og det var godt nok en mærkelig følelse at sætte blomster på graven i stedet for at give dem til hende...
Men hun er altid med os - det ved jeg. Egentlig er jeg ikke overtroisk, men jeg ved bare, at hun aldrig ville forlade os. Så så længe jeg og mine søskende lever, så er hun her et sted.
Hun døde tilmed dagen efter min søns fødselsdag (og lå for døden hele hans fødselsdag), så det er bare så uheldigt, at hans fødselsdag fra nu af altid vil være i skyggen af det. For selvom jeg også kan glæde mig over tanken om hans fødsel, vil det jo for altid også vække minder om min mor og hendes død.
Og selvom det er naturligt, at ens forældre dør før børnene, så var der ikke tale om en afklaret død efter et længere sygdomsforløb. Det skete bare på to dage, så var hun død og noget af det eneste, hun nåede at sige, inden ambulancen hentede hende, var, at hun ikke ville dø.
Jeg ved, det ville være meget værre, hvis det var en af mine børn, der døde, men fordi min mor døde for tidligt og meget pludseligt og modvilligt, så føler jeg mig stadig meget uafklaret omkring det. Det kommer nok med tiden, det tror og håber jeg.
Anmeld
Citér