Årsdagen for et dødsfald (sorg-spørgsmål)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2023

Linlin2022

Det sker hvert år; jul, fødseldag… men det bliver nemmere med årene. Det gør det altså…
Min far døde da jeg var 9 år. Det er 29 1/2 år siden. Det første år var det værste - men jeg er også lige blevet “slået” tilbage de år mine børn så har nået den alder jeg selv havde… det kommer til at ske igen i år, hvor min yngste fylder 9.

Stort kram herfra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2023

Anonym

Linlin2022 skriver:

Det sker hvert år; jul, fødseldag… men det bliver nemmere med årene. Det gør det altså…
Min far døde da jeg var 9 år. Det er 29 1/2 år siden. Det første år var det værste - men jeg er også lige blevet “slået” tilbage de år mine børn så har nået den alder jeg selv havde… det kommer til at ske igen i år, hvor min yngste fylder 9.

Stort kram herfra.

Jeg har det på samme måde. Min mor døde for 28 år siden, da jeg var 6. Jeg kan også mærke, jeg virkelig føler mig ramt nu, hvor min ældste er ved at blive 6. Samtidig er jeg ved at nå den alder min mor var, da hun døde. 

Anmeld Citér

16. april 2023

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Det er nu 1,5 år siden min mor døde, og ja, årstiden har været hård. Synes også det er hårdt på de gode forårsage, for min mor gik meget op i sin have, og ville være i gang med alt muligt.. Men det er blevet lidt bedre end sidste år, hvor alting har været for første gang uden hende. Nogle dage blive man dog stadig fuldstændig overvældet og det føles som at få stukket en kniv lige i hjertet. Men sorgen kommer generelt mere på afstand, og tror man bliver mere hård samtidig, så det er til at holde ud. Stort kram til dig. 

Anmeld Citér

16. april 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg er ked af st høre du har mistet din mor, det er en kæmpe omvæltning.

Det er så normalt at det er hårdt omkring dødsdagen. Jeg kunne være i dårligt humør hele måneden op til. Men det bliver bedre. Nu er det 18 år siden og jeg har nu levet længere uden min far end med og i dag bliver jeg aldrig ked af det. Men de første 5 år var årstiden slem og så var det aftagende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.