Fodvorte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.627 visninger
14 svar
1 synes godt om
9. april 2023

Trine9400

Hej. 

Min datter har desværre fået en fodvorte på foden, nogle der har nogle gode råd til og få den væk? Lægen siger man kan købe noget i håndkøb, eller lade den være så skulle den gerne gå væk om 1 år eller 2. Men har i prøvet noget der bare er super godt til og få den væk med? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi har gentaget behandlinger med Wartner over nogle måneder og nu er det vist endelig lykkedes at få den væk. Vi har derudover givet fodbade til at blødgøre den hud der falder af efterhånden og sat vandfast plaster på som beskyttelse i løbet af dagen. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Bananskræl på vorten, dæk det til med plaster så det lukker helt til, og sov med det. 

Gjorde vi i 14 dage i træk og de var væk herfra. Man kan også bruge neglelak. Skal bare lukkes for ilten til den, så dør de. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Krøltop

Skrab med skalpel (købes på apoteket) kom vortex lak på og gentag dette hver tredje/ fjerde dag… 

og nej I skal ikke bare vente … så ender alle i familien med vorter. 

Anmeld Citér

9. april 2023

AnoMor

Trine9400 skriver:

Hej. 

Min datter har desværre fået en fodvorte på foden, nogle der har nogle gode råd til og få den væk? Lægen siger man kan købe noget i håndkøb, eller lade den være så skulle den gerne gå væk om 1 år eller 2. Men har i prøvet noget der bare er super godt til og få den væk med? 

Min søn havde en på fingeren for er års tid siden. 

vi gav ham neglelak på så den ikk kunne få luft. Så fik han på i forskellige farver efter hvad han havde lyst til. Den gik væk efter 1 måneds tid. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vortex som en anden skriver eller neglelak på

Anmeld Citér

9. april 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fnuggi86 skriver:

Bananskræl på vorten, dæk det til med plaster så det lukker helt til, og sov med det. 

Gjorde vi i 14 dage i træk og de var væk herfra. Man kan også bruge neglelak. Skal bare lukkes for ilten til den, så dør de. 

Tilslutter mig her! Vi har også haft held, med bananskræld metoden! Virker meget bedre, end alt det dyre vi har købt på apoteket.

Udover det, har vi også brugt en tynd skive hvidløg, med plaster på, natten over. Gjorde det i ca 14 dage, hvorefter vorten blev helt sort, og faldt af. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. april 2023

AnoMor

StineW79 skriver:

Tilslutter mig her! Vi har også haft held, med bananskræld metoden! Virker meget bedre, end alt det dyre vi har købt på apoteket.

Udover det, har vi også brugt en tynd skive hvidløg, med plaster på, natten over. Gjorde det i ca 14 dage, hvorefter vorten blev helt sort, og faldt af. Vh Stine 

Uh det råd med hvidløget kan jeg også huske du gav mig da jeg spurgte til råds om min søns finger. Nøj hvor han skreg i smerte da vi prøvede det  

bananskrællen prøvede vi aldrig

Anmeld Citér

9. april 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi købte en pen til min datter. Fulgte anvisningen og den var væk efter nogle måneder. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Vi prøvede med Vortex - men vi er ikke så gode til at huske den slags. Så i stedet købte vi Vortefri på apoteket - det skal kun smøres på 1 gang om ugen, og man skal ikke fjerne død hud undervejs. Efter et par måneder faldt vorten af. Det fungerede meget bedre for os end vortex - men det er også lidt dyrt.

Husråd har jeg prøvet til hudløshed, da jeg selv var barn og havde fodvorter. De hjalp ikke på mig. Jeg tror det er meget forskelligt, om det virker eller ej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.