Anonym skriver:
En frustreret mor - Råd tages imod med kyshånd.
Er der andre der oplever, at bedsteforældre ikke vil lytte til det man siger til dem når de skal have/passe ens barn?
Vi har valgt at undgå at give vores store pige på snart 2 år slik og søde sager, hvilket min mor har har rigtig svært ved at acceptere, så det gør hun bare alligevel.
Et andet stort problem er at når vores datter er på ferie eller skal passe af dem, så sender jeg selvfølgelig tøj og lidt legetøj med hende, men min mor pakker det ikke ud, da hun har et behov for at min datter skal have mit gamle børnetøj på som er gammelt og nedslidt og noget af det med huller i (+ 30 år) eller så giver hun hendes tøj eller sko på der er for småt eller 2-3 nummer for store, da det lige er det hun har til at ligge som hun selv har købt.
Min mor har det generelt varmt, så hun mener også at min datter ikke behøver at have så meget tøj på, samtidig med at vinduerne også står åbne selvom det er piv koldt udenfor, dette har resulteret i at vi har fået et sygt barn hjem de få gange hun har været deroppe.
Jeg har prøvet at sige til hende at jeg har givet mit datter det og det med, men det vil hun ikke lytte til og svare bare noget i stil med.. JAJA det ved hun godt eller de skal hun nok skal finde ud af.
Min mor er meget nærtagende og vil ikke lytte til det jeg siger og min far bliver VIRKELIG sur på mig og tager hende i forsvar, hvis jeg prøver at sige fra. Min kæreste bliver nødt til at gå fra episoderne, da han bliver virkelig frustreret over deres måde at håndtere og snakke til mig på.
Jeg ved at de synes, at jeg er mega utaknemmelig, da de gør tingene på deres måde og det skal jeg bare accepter, hvis jrg vil have deres hjælp. De har kun passet hende få gange, da jeg har svært ved at de ikke kan accepter min måde at være mor på, og griner af nogle af de ting jeg siger jeg ikke er så meget for at de gør.
Bliver det nogensinde bedre eller skal man bare acceptere måden de er bedste forældre på?
Det lyder præcis som mine forældre, og jeg er ret sikker på, at min mor er narcissist.. I sådan et forhold beskytter partneren (her din far) sin partner og kan uden problemer godt gå imod sine børn.. Dette oplever jeg også hos mine forældre.. Og det er bestemt ikke sjovt..
Desværre er der ikke noget at gøre ved det, da man ikke kan ændre på sådanne personer.. Du kan selvfølgelig snakke med din mor, men det lyder det også til, at du har prøvet, hvor hun bare griner eller bliver nærtagende, og så er der intet at gøre..
Jeg og kæresten har valgt den løsning, at mine forældre ikke kommer til at passe vores børn andet end maks et par timer, før børnene er store nok til at tage vare på sig selv.. Dette har jeg også sagt til mine forældre, men de presser stadig på for at passe vores datter (den store på 4 år).. Her holder vi så bare fast i vores beslutning.. Vores børns helbred, sikkerhed og ve og vel kommer i første række