Mor11 skriver:
Hans kærlighedssprog er nok i høj grad sex. Det er jo fair nok. Men han er NØDT til at forstå at det er dit ikke - og derfor er sex ikke en altoverskyggende kærlighedserklæring for dig på samme måde.
Har du fortalt ham hvordan du føler at du udviser kærlighed på andre måder? Hvis han ikke aner hvordan du “virker” så har han kun sig selv at tage afsæt i.
Det er uholdbart at han går og tror at du mangler kærlighed til ham. jeg synes i burde tale med en sexolog - evt en online terapi time, så det ikke er svært at få passet ind. Det tror jeg ville åbne hans øjne - at få en udefrakommende til at forklare og måske få jer til at sætte ord på, for hinanden.
Mig bekendt er der ikke et kærlighedssprog der hedder sex, men derimod berøring.
Mange mænd tager det bare som “jeg føler mig elsket når vi har sex ergo er mit kærlighedssprog berøring”
Men berøring er så meget mere end sex. Det er hånden på skuldren, hvis man går bag om sin partner der sidder ned, et kram, sammenflettede fingre, hånden på låret i bilen mv.
Mit sekundære kærlighedssprog er berøring.
Til trods for det, har jeg droppet en mand, fordi han nemlig tog det som berøring = sex. Som trådstarters partner, så blev han mobset og “du elsker mig ikke” hvis jeg ikke havde lyst hver dag. Det gjorde faktisk jeg fik mindre og mindre lyst til berøring. For berøring = sex for ham. Havde jeg bare brug for berøring = nærhed og kærlighed, så var den gal.
Idag har jeg en partner som anerkender og forstår mit behov for berøring og nærhed, uden det behøves være sex. En partner som forsøger at opfylde mit primære kærlighedssprog, som er tid. Til trods for han altid er presset på tid.
Til TS: Jeg vil skyde på vi har sex 1-7 gange om ugen. Det kommer an på hvor travlt vi hver især har. Til gengæld, så bruger vi hver dag mindst en time på bare at putte og se lidt TV.
Anmeld
Citér