13 årig med meget lille søvnbehov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2023

Baby17

Hvorfor kan du ikke bare lade ham stå op? Jeg forstår ikke problemet. 

Når han er 13 år, så forstår han vel også hvis du har nogle helbredsmæssige ting, som gør at du har brug for at sove til fx. Kl. 7 eller 8. 

I kan jo måske mødes et sted midt på, så du måske ikke sover helt så længe, som du godt kunne tænke dig, de to morgener din søn er hos dig på to uger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Kontrast skriver:

Ja jeg har virkelig også lyst til bare at bede ham gå i seng igen. Jeg ved, at det er sådan, at når han er hos sin far (hvor han bor) at så forsøger han at falde i søvn, men hos mig er han så spændt/overgearet at han bare venter på at han må stå op. 

Du skriver, han venter på han MÅ stå op. Kan han ikke bare stå op :-) og underholde sig selv nogle timer. Forslaget med at læse en bog (det er langt fra kedeligt) er i øvrigt glimrende

Anmeld Citér

24. marts 2023

AnoMor

Kontrast skriver:

Min 13 årige sover kun fra 22-23 til 5-6 om morgenen, når han er på weekend hos mig. Kan man på nogen måde få ham til at sove mere? 

PS. Det er mig med psykoserne og medicinen. Jeg kan ikke længere stå op kl. 5 eller 6 som jeg kunne de første mange år af min søns liv. 

I den alder han har. Så behøver du vel heller ikke stå op sammen med ham tænker jeg. Han er da gammel nok til selv at underholde sig med computer, fjernsyn eller hvad han nu finder spændende  

Anmeld Citér

24. marts 2023

Kontrast

Tak for jeres svar. Jeg tænker at jeg lader ham styre det selv, men tager en snak med ham om ikke at sende sms'er eller ringe tidligt om morgenen. Hvis han synes det er så kedeligt at være vågen før andre, må han jo træne sig i at sove længe.

Anmeld Citér

26. marts 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Min den 10 årige står op kl 7 i weekenderne. Jeg nægter at stå op så tidligt når jeg endelig kan sove længe, så hun underholder sig selv. Laver selv morgenmad, går måske i bad, laver videoer, spiller spil, tegner osv. Selvfølgelig kan en 13 årig også det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.