13 årig med meget lille søvnbehov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.322 visninger
24 svar
27 synes godt om
22. marts 2023

Kontrast

Min 13 årige sover kun fra 22-23 til 5-6 om morgenen, når han er på weekend hos mig. Kan man på nogen måde få ham til at sove mere? 

PS. Det er mig med psykoserne og medicinen. Jeg kan ikke længere stå op kl. 5 eller 6 som jeg kunne de første mange år af min søns liv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kontrast skriver:

Min 13 årige sover kun fra 22-23 til 5-6 om morgenen, når han er på weekend hos mig. Kan man på nogen måde få ham til at sove mere? 

PS. Det er mig med psykoserne og medicinen. Jeg kan ikke længere stå op kl. 5 eller 6 som jeg kunne de første mange år af min søns liv. 

Min ældste på 8 år står også op mellem 5-6 hver dag. Hun står selv op og tager lidt mad og sætter sig så med en skærm indtil jeg står op med lillesøster (senest kl 6.15 i hverdagen og senest kl 7 i weekenden). Jeg har selv skizofreni og tager antipsykotisk medicin der gør mit søvnbehov ret stort. Jeg går tidligt i seng, men det kan jeg godt se er svært når din søn går så sent i seng.

Men kunne han ikke stå op selv og sidde lidt selv mens du får lidt mere søvn?

Anmeld Citér

22. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Kontrast skriver:

Hej,

Jeg tror ikke man kan få ham til at sove mere, eller længere. Men er det muligt, at han kan underholde sig selv et par timer om morgen?

Mine kunne godt i den alder, men ved godt, at det er forskelligt fra barn til barn.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Måske også underholde sig selv om aftenen et par timer? Har han brug for du er der hele tiden? Det er nok forskelligt. Men har en forestilling om, at man i den alder ikke har brug for det.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Kontrast

Tak for jeres svar. Sidste gang han var her sad han på sit værelse og skrev sms'er til mig om at jeg skulle stå op, og det føltes virkelig stressende. Vi har haft en stor diskussion, fordi han må helt andre ting hjemme hos sin far og mormor, når det kommer til søvn. Og han har sagt, at hvis han skal sove mere, så gider han ikke komme hos mig.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Kontrast skriver:

Tak for jeres svar. Sidste gang han var her sad han på sit værelse og skrev sms'er til mig om at jeg skulle stå op, og det føltes virkelig stressende. Vi har haft en stor diskussion, fordi han må helt andre ting hjemme hos sin far og mormor, når det kommer til søvn. Og han har sagt, at hvis han skal sove mere, så gider han ikke komme hos mig.

Hvad mener du med, at han må helt andre ting ved sin far og mormor?

Da mine var 13 år, blandende jeg mig ikke i deres søvn fra fredag til lørdag, eller fra lørdag til søndag - men søndag aften gælder sengetiderne igen.

Jeg kan godt forstå, at det er stressende, at han sender dig sms´er om, at du skal stå op - gjorde han det allerede meget tidligt om morgen?

Anmeld Citér

22. marts 2023

Kontrast

Mom skriver:

Hvad mener du med, at han må helt andre ting ved sin far og mormor?

Da mine var 13 år, blandende jeg mig ikke i deres søvn fra fredag til lørdag, eller fra lørdag til søndag - men søndag aften gælder sengetiderne igen.

Jeg kan godt forstå, at det er stressende, at han sender dig sms´er om, at du skal stå op - gjorde han det allerede meget tidligt om morgen?

Ja altså hans far og mormor blander sig ikke i hans sengetider i weekender eller ferier, men jeg må indrømme, at jeg synes at det er hårdt, at han hele tiden er vågen. Men det er jo nok bare noget, der følger med at have store børn

Anmeld Citér

22. marts 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når man er 13 år kan man sagtens selv stå op selv og finde morgenmad. Sæt din mobil på lydløs og så kan du ikke se din søns beskeder. Jeg har selv barn på 13 år og 15 1/2 år, så ved sagtens hvad de godt kan - trods der selvfølgelig kan være forskel på børn

Anmeld Citér

22. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kontrast skriver:

Ja altså hans far og mormor blander sig ikke i hans sengetider i weekender eller ferier, men jeg må indrømme, at jeg synes at det er hårdt, at han hele tiden er vågen. Men det er jo nok bare noget, der følger med at have store børn

Ja det følger med. De bliver ikke ved at kunne puttes kl 19.30  

når det så er sagt. Så er han så stor at du godt kan sige - jeg er altså ikke færdig med at sove før kl 7 fx. Eller 8. Men du må gerne stå op og lave dig noget morgenmad og se tv / spille ps eller hvad han nu kan lide at få tiden til at gå med. 
det gør mine på 8 og 11 også. De står op kl 7-7.30 i weekender, men jeg sover altså videre til 8.30-9 og det fungerer helt fint. Nogen dage tager de selv morgenmad, andre dage venter de til jeg kommer ned og laver noget.  

Anmeld Citér

22. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Kontrast skriver:

Ja det er det, og det kan være rigtig svært at vænne sig til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.