Det var en joke - jeg er med på det ikke er doktor disputats niveau. Jeg underviser selv i dansk på gymnasiet
. Men tak for advarslen
. Der er mange forskellige mennesker, der skriver her på dette forum. Ikke alle staver og formulerer sig lige godt - fred være med det. I de fleste tilfælde er det jo til at forstå. Så jeg går meget lidt op i retstavning og korrekt kommasætning når jeg læser herinde.
Præcis - ikke alle staver og formulerer sig lige godt, hvilket er fuldstændigt underordnet i et forum som dette. Det er alle formentlig enige om.
Betyder dét, at man har carte blanche til at rase og beklage sig over, at folk “ikke læser, hvad der står”, hvis man har formuleret sig uklart og/eller ukorrekt, og andre blot har svaret på det skrevne? Det er da en ubehagelig reaktion.
Nu er denne tråd vist også kørt så langt ud, at nogen tydeligvis har glemt eller overset, hvad der er skrevet undervejs. Personligt undrer jeg mig over, at en anonym spørger mig til brug af spørgsmålstegn med henvisning til, hvad vedkommende har lært i sin skoletid - for efterfølgende, når jeg har svaret, at springe ud som gymnasielærer i dansk og klandre mig for at gå op i den grammatik, vedkommende selv spurgte til …
Anmeld
Citér