Koster det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.040 visninger
22 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2023

Anonym trådstarter

Da vi blev gift, tog vi mit efternavn og mandens mellemnavn. 

Min søn, der ikke er min mands (min søns far er død) ønsker at få mellemnavnet også, så han hedder det samme som hans brødre. 

Er det ikke noget med at det koster 500+ og får han navnet med det samme? Han skal døbes på søndag, i anledningen af hans konfirmation, så vil gerne have det i orden inden hvis jeg kan? Er der nogen der har prøvet det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Da vi blev gift, tog vi mit efternavn og mandens mellemnavn. 

Min søn, der ikke er min mands (min søns far er død) ønsker at få mellemnavnet også, så han hedder det samme som hans brødre. 

Er det ikke noget med at det koster 500+ og får han navnet med det samme? Han skal døbes på søndag, i anledningen af hans konfirmation, så vil gerne have det i orden inden hvis jeg kan? Er der nogen der har prøvet det?

Hvis han skal døbes på søndag. Så får han jo navnet der ?  

ligesom når en baby døbes og det koster jo ikke noget. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det koster 518kr at ændre navn, men måske kan det gå under at du har skiftet navn da du blev gift også er det gratis - ved dog ikke hvor længe efter bryllup det gælder.

Du kan læse mere om det her: https://www.km.dk/borgerinformation/navneogattester

Anmeld Citér

12. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
AnoMor skriver:

Dåben har ikke noget med navnet at gøre

jeg ville ringe på kirkekontoret og høre om i kan nå at ændre navnet inden

Anmeld Citér

12. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

En dåb er ikke et navngivningsritual, men en indlemmelse i kristendommen. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

AnoMor

Mor og meget mere skriver:

En dåb er ikke et navngivningsritual, men en indlemmelse i kristendommen. 

Det ved jeg godt. Jeg spurgte sådan set bare om han ikk får navnet ved dåben på søndag. Har ikke på noget tidspunkt påstået noget som helst andet. 
igen jeg stillede blot et spørgsmål. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

Det ved jeg godt. Jeg spurgte sådan set bare om han ikk får navnet ved dåben på søndag. Har ikke på noget tidspunkt påstået noget som helst andet. 
igen jeg stillede blot et spørgsmål. 

Du skriver, at han jo får sit navn ved dåben på søndag, ligesom når en baby døbes. Ingen får deres navn ved dåben. Og det skriver du nu, at du godt ved. Så hvad er dit spørgsmål? 

Anmeld Citér

12. marts 2023

AnoMor

Mor og meget mere skriver:

Du skriver, at han jo får sit navn ved dåben på søndag, ligesom når en baby døbes. Ingen får deres navn ved dåben. Og det skriver du nu, at du godt ved. Så hvad er dit spørgsmål? 

Jeg SPØRGER om han ikke får sit navn på søndag ligesom når en baby bliver døbt. Jeg siger ikke at han gør ! Læs hvad jeg skriver 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
AnoMor skriver:

Jeg SPØRGER om han ikke får sit navn på søndag ligesom når en baby bliver døbt. Jeg siger ikke at han gør ! Læs hvad jeg skriver 

Nej

Man får ikke et navn ved dåb, hverken barn eller voksen. Men hvis man bliver døbt før man er navngivet kan præsten stå for at informere myndighederne om navnet fremfor at man selv skal gøre det

Anmeld Citér

12. marts 2023

AnoMor

Maricella skriver:

Nej

Man får ikke et navn ved dåb, hverken barn eller voksen. Men hvis man bliver døbt før man er navngivet kan præsten stå for at informere myndighederne om navnet fremfor at man selv skal gøre det

Se det var et svar man kunne bruge til noget. Tak for det  

men i så fald, så ja, så koster det penge at få tilføjet et navn hvis ikk det bliver tilføjet automatisk ved dåben som jeg så forstår det ikke gør

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.