Anonym skriver:
Tusinde tak, for de gode svar.
Glæder mig, at særligt intelligens vægtes højt 
Nu er det en fordom, men er det ikke også fordi, I tænker langsigtet? Og ikke kortsigtet?
For det ydre må da være det, der i første omgang tiltrækker. Det synes jeg da, jeg kan læse mig frem til i diverse undersøgelser og fora.
Personligt vægter jeg udseende højt, når jeg kigger efter en partner - for det er det, der tiltrækker i første omgang. Men belært af erfaring, så ved jeg da godt, at det er sekundært på den længere bane.
Dér er det bl.a. intelligens, omsorg, humor, ambitionsniveau, mindset, mm der uden tvivl tiltrækker mest.
Selvfølgelig er udseendet der man først lægger mærke til. Ved mig er det dog mere udstrålingen, end de fysiske træk. Jeg har datet alt fra professionelle modeller, til lave, skaldede og kraftige mænd. Fælles for dem har været en kæmpe udstråling.
De fleste jeg har datet, har også haft en velvoksen bankbog, men jeg er fuldstændig ligeglad med hvorvidt de har 5kr eller 50 millioner.
Der er åbenbart bare noget ved de typer mænd der tiltrækker mig og som gør de tiltrækkes af mig. 
Jeg troede jeg skulle ende op med en max. 175 cm høj, mørkhåret, kortklippet, solbrun, brune øjne, veltrænet, ældre mand. Jeg er endt ud med en 2 meter høj, langhåret, ranglet fyr med blond hår og blå øjne og oveni det, så er han 11,5 år yngre end mig.