Har set mit HCG tal på sundhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.333 visninger
30 svar
6 synes godt om
7. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja som overskriften siger, så har jeg set mit HCG på sundhed.dk og de ser således ud. 

første blodprøve I lørdags var på 8417

andet prøve i går var på 13993

Ved godt i ikke kan hjælpe mig men. det jo ikke helt fordoblet. vil det sige at jeg har en graviditet udenfor livmoderen eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tænker det er en hel normal stigning. 
hvorfor er du bekymret for en GUL? Har du smerter eller blødning?

Anmeld Citér

7. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
EKAB skriver:

Tænker det er en hel normal stigning. 
hvorfor er du bekymret for en GUL? Har du smerter eller blødning?

Hvordan kan det være normal stigning når det ikke er præcis en fordobling? 
og jeg har i lørdags haft smerter og blødning. Idag har jeg ikke smerter og haft en anelse gammel blod. 
Er det ikke en gul når det ikke præcis en fordobling vil man sige?

Anmeld Citér

7. marts 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157

Det er ikke en hel fordobling men dog en stigning, måske lægen vil tilbyde endnu en blodprøver eller måske en scanning ved en graviditet uden for livmoderen (gul) tænker jeg at smerter og blødning vil fortsætte om end ikke blive slemmere. Jeg mener i øvrigt at en fordobling skal ske inden for 48 timer og så kun skal ske inden for x antal graviditets uge så skal det vist kun ske hver 98 time ( jeg kan dårligt huske det ).

Jeg har de gange jeg har mistet betalt for en scanning i det private og de penge har været givet godt ud, simpelhen for at få afklaring for min egen skyld.

Anmeld Citér

7. marts 2023

TLO

Jeg ved det med fordobling eller i hvert fald en stigning på 50% i løbet af 48 timer er det, der er tommelfingerreglen. Jeg ved dog også at øgningen falder, jo længere henne du er i graviditeten, uden dog at vide, præcis hvornår kurven flader ud - det kan du sikkert Google dig frem til.

Helt nygravid kan du dog ikke være med så høje tal.

Krydser fingre for dig 

Anmeld Citér

7. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Mettep157 skriver:

Det er ikke en hel fordobling men dog en stigning, måske lægen vil tilbyde endnu en blodprøver eller måske en scanning ved en graviditet uden for livmoderen (gul) tænker jeg at smerter og blødning vil fortsætte om end ikke blive slemmere. Jeg mener i øvrigt at en fordobling skal ske inden for 48 timer og så kun skal ske inden for x antal graviditets uge så skal det vist kun ske hver 98 time ( jeg kan dårligt huske det ).

Jeg har de gange jeg har mistet betalt for en scanning i det private og de penge har været givet godt ud, simpelhen for at få afklaring for min egen skyld.

Det mening jeg skal have en opringning fra sygehuset tirsdag eller onsdag. Det bliver åbenbart ikke idag, har ventet hele dagen så det bliver nok imorgen. Gå ud fra når hun ringer til mig imorgen at hun så siger om hun mener jeg skal ha en ny blodprøve eller en scaning. 
årh den ventetid tar livet af mig

men hvis jeg er idag 6+2 så det vel også nu at jeg skal kunne lave en fordobling.

Anmeld Citér

7. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
TLO skriver:

Jeg ved det med fordobling eller i hvert fald en stigning på 50% i løbet af 48 timer er det, der er tommelfingerreglen. Jeg ved dog også at øgningen falder, jo længere henne du er i graviditeten, uden dog at vide, præcis hvornår kurven flader ud - det kan du sikkert Google dig frem til.

Helt nygravid kan du dog ikke være med så høje tal.

Krydser fingre for dig 

Man vil vel ikke kalde mig helt nygravid hvis jeg er 6+2 idag????

Anmeld Citér

7. marts 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157
Love Angel skriver:

Det mening jeg skal have en opringning fra sygehuset tirsdag eller onsdag. Det bliver åbenbart ikke idag, har ventet hele dagen så det bliver nok imorgen. Gå ud fra når hun ringer til mig imorgen at hun så siger om hun mener jeg skal ha en ny blodprøve eller en scaning. 
årh den ventetid tar livet af mig

men hvis jeg er idag 6+2 så det vel også nu at jeg skal kunne lave en fordobling.

Jeg kan godt forstå at det er hårdt specielt med din historie  Jeg håber hun ringer i morgen tideligt så du kan få en afklaring  men ja en fordobling havde jeg da jeg var hhv 6+1 og 6+3. Men ved ikke om det er en helt præcis snor det køre efter.

Ih hvor jeg krydser alt for dig

Anmeld Citér

7. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Mettep157 skriver:

Jeg kan godt forstå at det er hårdt specielt med din historie  Jeg håber hun ringer i morgen tideligt så du kan få en afklaring  men ja en fordobling havde jeg da jeg var hhv 6+1 og 6+3. Men ved ikke om det er en helt præcis snor det køre efter.

Ih hvor jeg krydser alt for dig

Før jeg så tallene var jeg helt afklaret med at jeg er ved at aborter og lidt bange for at det er graviditet udenfor livmoderen. 
men efter jeg så tallene nu er jeg død forvirret og aner ikke hvad er op eller ned

og tak. Håber bare det ikke er graviditet udenfor livmoderen.  Men har sådan en frygt for at det er det.

Anmeld Citér

7. marts 2023

Darling

Kan du ikke betale for en tidlig scanning, det er du langt nok henne til. Det giver i hvert fald besked.

Da jeg var 6+ uger henne og mit hcg ikke steg som det skulle der var graviditeten desværre gået til grunde, men den steg kun med 600 og slet ikke så meget som din. Jeg krydser fingre og håber

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.