Anonym skriver:
Kære jer håber i kan hjælpe mig lidt for føler mig ekstremt alene og ved sgu ikke hvad jeg skal gøre
Sagen er den, at jeg ikke kan finde ud af om jeg skal blive sammen med mine børn’s far, jeg kan ikke rigtigt finde mine følelser for ham længere, syns faktisk kun jeg kan finde fejl har haft det sådan det sidste halve år men har bare tænkt det sikkert var mig der var noget galt med (er på antidepressiv medicin begrund af nogle voldsomme hændelser i mit liv) men til sagen igen… børnenes far og jeg var til en snak om vores drømme og ønsker med livet og jeg kom frem til at vi faktisk ikk har nogle drømme tilfældes mere? Har siden taget snakket med ham om jeg ikk ved hvad jeg vil mere og han siger han elsker mig over alt på jorden og han syns jeg skal blive hvis jeg kan opgive mine drømme men at han også godt kan forstå hvis jeg ikke kan… så bolden ligger 100% hos mig og syns det er skide hårdt for enten skal jeg ødelægge et andet menneske følelse mæssigt eller også skal jeg ødelægge mig selv? Han snakker ret meget med sin mor om sine problemer og alt det her men jeg har ingen min psykolog siger at hun gerne vil lytte men hun vil ikke give mig råd på den måde som jeg ønsker jeg er bare så træt af alle de store beslutninger + at jeg skal passe min praktik og oveni det gør Jeg næsten alt det der hjemme :
Mad lavning (han kan ikke finde ud af at lave mad)
Opvask
Oprydning
Gøre rent
Tøj vask
Købe ting til børnene
Lave mad plan
Ja jeg kan blive ved
Men hvad gør jeg hvis jeg vælger at smutte? Hvilke former for hjælp og støtte kan man få som enlig mor på resurseforløb gennem jobcenteret?
Hvordan håndtere man bedst børnene 4 og 5år (snart 6)
Knus en hjælpeløs mor som håber i kan hjælpe med nogle svar
Jeg synes det lyder som om i ikke får talt i bund..
at samtalen strander ved at i er uenige - og fordi situationen som den er nu, er fint for din kæreste - så er det nemt bare at forblive dér.
jeg tror i mangler at lytte og forstå at det ikke kun er den enes ønsker der skal lyttes til. Måske kan i ikke købe et stort hus lige nu - men hvad med om 5-10 år? Er det da stadig hans største ønske at være i lejligheden.? Kunne man finde et kompromis - rækkehus i byen? Eller lign. Lægge en plan for hvordan i kommer derhen osv.
jeg tænker lidt, om din kæreste undgår at gå dybere ind snakken, fordi han føler det er dit problem og ikke hans. Og det er en skidt indstilling til et parforhold, hvis man ikke vil undvære hinanden.
Anmeld
Citér