Jeg kan ikke vurdere, om du skal blive eller gå. Synes dog ikke det er så voldsomme forskelligheder, når I taler om drømme. Altså, det er vel ikke mejslet i sten, at fordi I bor i lejlighed nu og din mand ønsker at blive boende, at I så aldrig kan komme videre derfra. Kompromiser er opfundet - hvad med et mindre hus i udkanten af byen? Hvad med en kat i stedet for en hund? Eller andre ting, hvor I kan snakke jer frem til en løsning, I begge kan være i.
Men det, der slår mig allermest i din beskrivelse er, at du kun nævner dit behov vs din mands behov. For mig at se er der fire mennesker i jeres familie, og alles behov er lige vigtige. Børnene har oven i købet ingenting at skulle have sagt, og har derfor rigtig meget brug for, at de voksne husker at tænke deres behov ind i billedet før der tages store beslutninger.
Der er ingen tvivl om, at langt de fleste børn ikke ønsker, at deres familie skal splittes op, og personligt vil jeg gå meget langt for at redde mit forhold til min mand for at mine børn ikke skal opleve skilsmisse med alt hvad det indebærer af savn, opdelt hjem, nye familiekonstellationer osv. Min holdning er, at når man har valgt at få børn, så er deres tryghed første prioritet. Det er ikke sikkert, du har det på samme måde, og det kan være, at jeres forhold ikke står til at redde. Du skal selvfølgelig ikke være dybt ulykkelig resten af dit liv. Det er heller ikke børnenes tarv.
Men det er børnenes tarv, at du og din mand husker på, at det også er deres hjem og familie der er på spil i det her, og at børnenes behov vejer lige så tungt som jeres.
Anmeld
Citér