Vil i turde drikke alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2023

McK

Profilbillede for McK

Jeg kan se to streger så nej jeg ville absolut ikke drikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2023

Anonym

Jeg ville også drikke, du kan også sagtens være 2 dage kortere henne end du tror, da æl falder op til 48 timer efter positiv æltest. Jeg ser heller ikke en antydning af en streg

Anmeld Citér

25. februar 2023

Kastanje

Anonym skriver:

Jeg har taget teste længe og alle negative eller med en streg lidt ligesom billedet som muligvis er en skyggestreg. Sagen er den at jeg skal til 30 års i aften og jeg vil gerne drikke alkohol, for jeg synes det en hård proces at prøve at blive gravid og nogle gange er det rart at morer sig lidt, hvilket jeg gør yderst sjældent. 

Grunden til jeg måske tænker at der ingen alarm er i det, er at jeg havde en positiv ægløsningstest d. 10 februar. Så jeg vil mene at den vil have været mere positiv hvis der var gevinst ?. 

Hvad vil i gøre, jeg ved ikke om i overhovedetkan ane en streg hehe:-)

Der er en streg og jeg kan også ane farve synes jeg. Jeg ville ikke drikke. Og det her med madpakken er en skrøne. Cellerne deler sig fra dag 1 og de vilkår man giver cellerne er ens krop… det optimale er ikke at drikke, men du gør sikker ikke den store skade ved at drikke. Mange drikker og finder ud af graviditet senere. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

Anonym

Jeg ville ikke gøre det. Cellerne er så skrøbelig i de første uger og selvfølgelig påvirker det cellerne hvilke stoffer der er i din krop. Blommesækken, “madpakken”, bliver jo også dannet af din krop, så bare fordi der ikke er en moderkage endnu bliver cellerne stadig udsat for alkohol. Der er ingen organer endnu og derfor kan de ikke tage skade men cellerne kan godt. 

Men jeg forstår godt dit behov for at slippe projektet lidt så i stedet kunne du måske holde en måneds pause hvor du med god samvittighed kan tage i byen. Så misser du festen nu og her men måske er det det værd i det lange løb. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

fehår

Jeg ville heller ikke gøre det, men jeg har også let ved at undvære alkohol, så det er nemt for mig at sige. Alkohol tidligt i graviditeten kan øge risikoen for en spontan abort, og jeg ville bare ikke kunne slippe tanken nok til at nyde at drikke. 

Men jeg synes også, jeg kan ane en svag streg...

Anmeld Citér

25. februar 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er ked af at være en af den som slutter sig til at fraråde det. 
Men jeg stod i samme situation for nu over 4 år siden. Havde ikke fået min menstruation, havde måske en lille fornemmelse. Men det kunne ligeså vel have været håb. Jeg havde uregelmæssig mens og vi havde forsøgt længe. 
Men jeg trængte til en dag uden bekymringer og uden at være “kommende mor”(havde dog en i forvejen). Så jeg hyggede og drak rimelig meget i forhold til min ellers normale stil svarende til et glas vin. Få dage efter testede jeg positivt, men det endte desværre nogle uger senere. Jeg var fuldstændig ødelagt da jeg bortererede. Alle inklusivt mig selv mente at det selvfølgelig ikke skyldtes drikkeriet. Men i alle de år har det gået mig på. Der skulle efter det gå over et helt år hvor vi ventede på de to fine streger på testen. Selv efter vi fik lillesøster har jeg nogle gange skænket det en tanke. Hvis dog bare jeg kunne have undværet det. Men det virkede så vigtigt dengang. Nu virker det tåbeligt at jeg ikke ventede. Eller nøjedes med et lille glas. 

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Men er den udeblevet ? Altså hvornår skulle du have den?

Det skulle jeg have haft igår, så det var jo svært at sige. Den er ikke kommet endnu. Men jeg valgte igår at tage en graviditetstest mere fra apoteket, som var fuldstændig negativ

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Der er en streg og jeg kan også ane farve synes jeg. Jeg ville ikke drikke. Og det her med madpakken er en skrøne. Cellerne deler sig fra dag 1 og de vilkår man giver cellerne er ens krop… det optimale er ikke at drikke, men du gør sikker ikke den store skade ved at drikke. Mange drikker og finder ud af graviditet senere. 

De fleste vil også først teste lidt senere når de opdager at menstruationen ikke kommer, men jeg tog en test mere som var negativ så må vi se

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg er ked af at være en af den som slutter sig til at fraråde det. 
Men jeg stod i samme situation for nu over 4 år siden. Havde ikke fået min menstruation, havde måske en lille fornemmelse. Men det kunne ligeså vel have været håb. Jeg havde uregelmæssig mens og vi havde forsøgt længe. 
Men jeg trængte til en dag uden bekymringer og uden at være “kommende mor”(havde dog en i forvejen). Så jeg hyggede og drak rimelig meget i forhold til min ellers normale stil svarende til et glas vin. Få dage efter testede jeg positivt, men det endte desværre nogle uger senere. Jeg var fuldstændig ødelagt da jeg bortererede. Alle inklusivt mig selv mente at det selvfølgelig ikke skyldtes drikkeriet. Men i alle de år har det gået mig på. Der skulle efter det gå over et helt år hvor vi ventede på de to fine streger på testen. Selv efter vi fik lillesøster har jeg nogle gange skænket det en tanke. Hvis dog bare jeg kunne have undværet det. Men det virkede så vigtigt dengang. Nu virker det tåbeligt at jeg ikke ventede. Eller nøjedes med et lille glas. 

Det jeg da ked af at høre på dine vegne

Anmeld Citér

26. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Det skulle jeg have haft igår, så det var jo svært at sige. Den er ikke kommet endnu. Men jeg valgte igår at tage en graviditetstest mere fra apoteket, som var fuldstændig negativ

Okay. Så ville jeg også have drukket med god samvittighed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.