Svømmehal og 8 årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Tak for svar  

Vi har snakket det hele godt igennem med ham omkring hvad han skal gøre osv. Han vil meget gerne prøve selv, så tænker bare at vi kaster os ud i det.

Måske er jeg bare for pyllert og må lære at slippe tøjlerne lidt og stole på, at han godt selv kan

Sejt! En gang skal være den første. Husk han får selvtillid af du tror på på ham og det nok skal gå - og husk også bakke op hvis han fejler.

Det er flot af dig at du giver slip i mor-grebet. Du gør ham en kæmpe tjeneste ved at puffe ham lidt ud af reden på egen hånd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Sejt! En gang skal være den første. Husk han får selvtillid af du tror på på ham og det nok skal gå - og husk også bakke op hvis han fejler.

Det er flot af dig at du giver slip i mor-grebet. Du gør ham en kæmpe tjeneste ved at puffe ham lidt ud af reden på egen hånd. 

Tak  

Anmeld Citér

15. februar 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min søn er lige blevet 8 år. Han kan endnu ikke klare sig selv i svømmehallen med hensyn til at klæde om, og vores svømmehal har desværre ikke familie omklædning. 
Jeg ved at vores svømmehal siger Max 6 år gamle må drengene komme ind til kvinderne. Som 7 årig fik han lov, men hvad nu når han er 8 år!!  Far skal ikke med. Det er kun min datter, søn og jeg. Kan jeg godt tage ham med ind til kvinderne uden at der bliver set forkert på ham, jeg og os?? Jeg clearer det selvfølglig med svømmehallen først.

Hvad tænker I?
De gange han har været med os har jeg fået ham til at gøre alle ting selv for ligesom at forberede ham til at kunne klare sig selv inde ved mændene.

Personligt synes jeg det er en skør regel.

men nu er det jo sådan.

Hvad er det han er usikker på? Er det boget i kan øve/aftale jer udenom

Mine drenge har f.eks. kunnet alt med tøj og vask selv i den alder, men var meget nervøse for at kunne huske koder til skabe. Så vi aftalte bare at de lagde deres tøj i et åbent skab.

Alternativt kunne i kunne spørge en medarbejder om de kunne være lidt obs første gang?

Anmeld Citér

15. februar 2023

Anonym trådstarter

Lige en update

Vi var afsted idag og han klarede det bare super godt  Han huskede alt det kan skulle. Han havde spurgt en mand derinde om han ville hjælpe ham med at finde et skab, da han ikke vidste at han bare kunne vælge det skab han ville og det ville manden selvfølgelig godt  

Så jeg er super stolt af ham  Så ja, jeg skal nok bare lære at give lidt mere slip

Anmeld Citér

16. februar 2023

Morsept16

Profilbillede for Morsept16
Anonym skriver:

Lige en update

Vi var afsted idag og han klarede det bare super godt  Han huskede alt det kan skulle. Han havde spurgt en mand derinde om han ville hjælpe ham med at finde et skab, da han ikke vidste at han bare kunne vælge det skab han ville og det ville manden selvfølgelig godt  

Så jeg er super stolt af ham  Så ja, jeg skal nok bare lære at give lidt mere slip

dejligt at høre at det gik godt. Jeg bliver helt motiveret til at prøve det samme snart med min søn ☺️ han er godt nok kun 6 år, men tror faktisk han ville kunne klare det meste selv. Det skal vi have prøvet af ����

Anmeld Citér

16. februar 2023

Anonym trådstarter

Morsept16 skriver:

dejligt at høre at det gik godt. Jeg bliver helt motiveret til at prøve det samme snart med min søn ☺️ han er godt nok kun 6 år, men tror faktisk han ville kunne klare det meste selv. Det skal vi have prøvet af ����

Dejligt at høre  

Anmeld Citér

17. februar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg er bare bange for, at han kommer til at glemme en del.

Men det er jo præcis det han lærer ved  vi skal jo alle fejle for, at blive bedre: send ham ind hvis HAN er tryg ved det! Du må ikke vise ham, at DU ikke tror på han kan, hvis han nu selv faktisk synes han kan gøre det. Og jeg har altid lært mine børn: er du i tvivl, så spørg en voksen ved din side! De fleste er villige til, at hjælpe et barn i tvivlen  

tag afsted - send ham alene ind og så er jeg sikker på I begge får en kæmpe succes ud af det

Anmeld Citér

17. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
CKJ skriver:

Men det er jo præcis det han lærer ved  vi skal jo alle fejle for, at blive bedre: send ham ind hvis HAN er tryg ved det! Du må ikke vise ham, at DU ikke tror på han kan, hvis han nu selv faktisk synes han kan gøre det. Og jeg har altid lært mine børn: er du i tvivl, så spørg en voksen ved din side! De fleste er villige til, at hjælpe et barn i tvivlen  

tag afsted - send ham alene ind og så er jeg sikker på I begge får en kæmpe succes ud af det

Han har været afsted 

Anmeld Citér

17. februar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
BAE skriver:

Han har været afsted 

Sorry - den havde ikke opdateret de sidste kommentarer  fedt det lykkedes! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.