Svømmehal og 8 årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.595 visninger
28 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2023

Anonym trådstarter

Min søn er lige blevet 8 år. Han kan endnu ikke klare sig selv i svømmehallen med hensyn til at klæde om, og vores svømmehal har desværre ikke familie omklædning. 
Jeg ved at vores svømmehal siger Max 6 år gamle må drengene komme ind til kvinderne. Som 7 årig fik han lov, men hvad nu når han er 8 år!!  Far skal ikke med. Det er kun min datter, søn og jeg. Kan jeg godt tage ham med ind til kvinderne uden at der bliver set forkert på ham, jeg og os?? Jeg clearer det selvfølglig med svømmehallen først.

Hvad tænker I?
De gange han har været med os har jeg fået ham til at gøre alle ting selv for ligesom at forberede ham til at kunne klare sig selv inde ved mændene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2023

HilliHallo

Det skal han selvfølgelig lære. Hvad når han har gymnastik i skolen? Har han ikke brug for at klæde om der selv? 

Måden jeg lærte mine to drenge selvfølgelig at klæde om var: 

1. Først selv klare sig i omklædningen, mens jeg så på (måske 2-3 gange) 

2. Selv komme igennem omklædningen, mens jeg har ventet inde i svømmehallen (måske 2-3 gange) 

3. Selv komme igennem drengeomklædningen, mens jeg har ventet i svømmehallen (1-2 gange) 

4. Selvkørende. 

Din dreng er 8år Det skal han lære. Andet vil være en bjørnetjeneste. Han skal vokse og opleve at være pavestolt af de nye udfordringer. 

I vores svømmeklub er der endvidere (ofte) en voksen-hjælper til at støtte og guide børnene igennem. Har jeres mon også det tilbud. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym trådstarter

HilliHallo skriver:

Det skal han selvfølgelig lære. Hvad når han har gymnastik i skolen? Har han ikke brug for at klæde om der selv? 

Måden jeg lærte mine to drenge selvfølgelig at klæde om var: 

1. Først selv klare sig i omklædningen, mens jeg så på (måske 2-3 gange) 

2. Selv komme igennem omklædningen, mens jeg har ventet inde i svømmehallen (måske 2-3 gange) 

3. Selv komme igennem drengeomklædningen, mens jeg har ventet i svømmehallen (1-2 gange) 

4. Selvkørende. 

Din dreng er 8år Det skal han lære. Andet vil være en bjørnetjeneste. Han skal vokse og opleve at være pavestolt af de nye udfordringer. 

I vores svømmeklub er der endvidere (ofte) en voksen-hjælper til at støtte og guide børnene igennem. Har jeres mon også det tilbud. 

Jeg er heller ikke uenig i at han skal lære det…det er bare lige måde hvordan jeg lige gør det  Havde faktisk tænkt at tage i svømmehallen med mine børn imorgen…

I skolen klarer han vel selv at omklæde. Det går jeg ud fra…

Anmeld Citér

14. februar 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

En ting man kan gøre er at pakke en meget overskuelig taske, med kun det mest nødvendige (så skidt med at det urene tøj skal på igen, det kan ordnes senere), og ligge det i tasken så det ligger i den rigtige rækkefølge. Min søn kan i vores egen svømmehal, men når vi skal I en ny er jeg da lidt spændt på det, især ift skabe, og indretning generelt. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Sscm

Jeg bliver lidt nysgerrig på hvorfor du ikke mener han selv kan gå i omklædningen?

Er det pga. Det praktiske med skabe, vask eller? 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Din søn skal jo lære det. Jeg har en på 8 og en på 5 år. Ham på 5 år nægter at gå ind i kvindernes omklædningsrum, så jeg sagde til ham i sidste uge at så måtte han jo klare det selv, at han skulle huske at vaske sig og at jeg ville stå på den anden side og vente på ham og storebror på 8 år. Da den store var yngre har jeg sågar spurgt mænd der kom ud af omklædningen eller skulle ind i omklædningen om ikke de lige ville kigge om barnet var på vej og om han kunne klare det selv. Den yngste på 5 år kom i sidste uge ud med tøj på, men uden at have tørret sig med håndklædet. Han klarede det selv. Men nu ved jeg da at vi skal øve på at han lærer sig at blive tørret inden han tager tøj på.

Anmeld Citér

14. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er heller ikke uenig i at han skal lære det…det er bare lige måde hvordan jeg lige gør det  Havde faktisk tænkt at tage i svømmehallen med mine børn imorgen…

I skolen klarer han vel selv at omklæde. Det går jeg ud fra…

Men hvorfor tror du ikke han kan klare det i svømmehallen?

Tænker han klarer vel selv skift og bad i skolen. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym trådstarter

Sscm skriver:

Jeg bliver lidt nysgerrig på hvorfor du ikke mener han selv kan gå i omklædningen?

Er det pga. Det praktiske med skabe, vask eller? 

Jeg er bare bange for, at han kommer til at glemme en del.

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Kan I øve jer derhjemme? Altså give ham en taske med badetøj, håndklæde osv med ind på badeværelset og så lade ham klæde om og  bade som om han skulle i svømmehal uden at du er til stede? Så kan I bagefter snakke, om han nu huskede det hele, og du kan se hvordan det går. Og bagefter den anden vej, hvor han så skal komme ud med tasken pakket igen… det var bare en ide.

Men bortset fra det, så synes jeg ikke, der er noget i vejen for, at han lige kommer med i dameomklædningen i morgen. Hvad skulle det skade? De andre i omklædningen ved jo ikke, hvad grunden er - måske er han bare en 6-årig der er stor af sin alder, måske har han nogle vanskeligheder af den ene eller anden art. Det rager heller ikke andre. Så hvis de kigger skævt til jer, så er det vel deres problem.

Men på et tidspunkt skal han jo gøre det selv, så måske skal I bare hoppe ud i det? Og så aftale at I mødes på den anden side af omklædningen. Så kan du sende ham tilbage igen, hvis han har glemt badebukserne

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Havde samme problem … oven i købet med diabetes barn der skulle tage pumpe af og have vandtæt plaster over indstik fra pumpe osv. 

Jeg fik legekammerat med. Så gik det bedre i fælleskab. Ellers har jeg også brugt at bede en voksen om at følge ham ind og hjælpe med skab osv. fx en familiefar på vej ind. Det vil de typisk gerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.