Svømmehal og 8 årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2023

Anonym

Jeg synes at en 8 årig er for stor til at have med ind i dameomklædningen. Her tænker jeg ikke så meget på de voksne, men mere ift eventuelt jævnaldrende piger.

Har jeres svømmehal mon en særlig omklædning I kan bruge? Nogle har en som er beregnet til familier/personer der af forskellige årsager ikke har lyst /mulighed for at bruge den almindelige omklædning.

Jeg kan dog se at du skriver at det er fordi du er bange for at han glemmer noget. Her tænker jeg - hvad er det værste der kan ske? At han ikke får vasket sig ordentligt er ikke optimalt, men det er der desværre mange der ikke gør. Han glemmer næppe at tage badebukser på men skulle han glemme noget på vej ud kan du nok få noget personale til at hente det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Her kom det bare af sig selv. Han går til svømning og når jeg var med, gad han en dag bare ikke at skulle med ind til damerne. Tror ikke han var mere end 5 år. Hvad er du bange for at han skal glemme? Du kan vel tjekke når han kommer ud om han har været i bad, og inden I går hjem kan du tjekke hans taske om han har husket alt. Hvis han ikke har nogle særlige udfordringer er det da bare at hoppe ud i det. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Sscm

Anonym skriver:

Jeg er bare bange for, at han kommer til at glemme en del.

Skidt pyt...pak det mest nødvendige.

Tjek tasken bagefter, mangler der noget kan han smutte ind efter det.

Bad ift vaske mm det skal han nok klare, ellers er der skilte der viser det hele 

Vores havde ikke skiftetøj med. Så var der mindre han akulle holde styr på...og skidt pyt med rene underbukser...går det helt galt kan en hurtig tur under bruseren hjemme rette op på det

Det skal nok gå, og han er garanteret stolt bagefter 

Anmeld Citér

14. februar 2023

Sprit25

Anonym skriver:

Din søn skal jo lære det. Jeg har en på 8 og en på 5 år. Ham på 5 år nægter at gå ind i kvindernes omklædningsrum, så jeg sagde til ham i sidste uge at så måtte han jo klare det selv, at han skulle huske at vaske sig og at jeg ville stå på den anden side og vente på ham og storebror på 8 år. Da den store var yngre har jeg sågar spurgt mænd der kom ud af omklædningen eller skulle ind i omklædningen om ikke de lige ville kigge om barnet var på vej og om han kunne klare det selv. Den yngste på 5 år kom i sidste uge ud med tøj på, men uden at have tørret sig med håndklædet. Han klarede det selv. Men nu ved jeg da at vi skal øve på at han lærer sig at blive tørret inden han tager tøj på.

Altså jeg syntes det er imponerende han fik tøjet på våd. Det er sgu værd at rose ��

Anmeld Citér

14. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er bare bange for, at han kommer til at glemme en del.

Hvad skulle der ske ved det?

Jeg har ingen problemer med en 8-årig i omklædningen hos dem modsatte køn, men jeg ville synes at det var synd for så stor en dreng at han ikke kunne klare sådan en ting selv i den alder….

Ps: Mine unger klaret selv bad og påklædning herhjemme fra omkring 5-års alderen, hvilket selvfølgelig ofte resulterer i at de har tøj bagvendt på, glemmer noget, eller lignende … men hvordan skulle de ellers lære det?

Anmeld Citér

14. februar 2023

Hanspige

Nej 

Jeg synes ikke man kan tage en 8 årig med ind til det andet køn. 

Øv det hjemme, tal om skabe, vask og badetøj og så skal det nok gå

Anmeld Citér

14. februar 2023

Cvbn

Hvis reglen er max 6 år, så skal du selvfølgelig også overholde den regel. Hvad skulle der dog ske ved at han glemmer noget? Han skal da nok få sine badebukser på, og hvis ikke han kommer ud med vådt hår, så sender du ham da bare tilbage under bruseren. 
Hvorfor skulle han ikke kunne klæde om selv? Det har han formentlig gjort i et par år henne i skolen  Så svært er det ski da heller ikke at skifte tøj og gå ind under en bruser….

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym

Jeg synes han er for stor til at tage med ind til damerne, han er 8 det skal han nok klare, og ja ellers øv det hjemme som andre foreslår. Han tager vel selv tøj på og går i bad til idræt

Anmeld Citér

14. februar 2023

Anonym trådstarter

Tak for svar  

Vi har snakket det hele godt igennem med ham omkring hvad han skal gøre osv. Han vil meget gerne prøve selv, så tænker bare at vi kaster os ud i det.

Måske er jeg bare for pyllert og må lære at slippe tøjlerne lidt og stole på, at han godt selv kan

Anmeld Citér

14. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg personligt ville være ligeglad med en 8 årige dreng i omklædningsrummet.

MEN mine piger på 10 og 14 år, ville på ingen måder syntes det var fedt, hvis de mødte en 8 årige dreng, fra deres skole, mens decselv stod nøgne  under bruseren.

Og mit svar ud fra det, må være at han er for gammel til at komme med i dameomklædningen.

Og hvis han selv er udtryg ved at gå alene ind i drengeomklædningen, må i vente til en dag, hvor faren ka tage med. På den måde ka de øve hvordan det forgår.

Også tænker jeg endelig sagtens at han ka selv. Gi ham rene underbukser på hjemmefra, en lille shampo, og et håndklæde, samt hans badebukser. Det er i hvert fald nemt og overskueligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.