Anonym skriver:
Vi skal have et barn mere og prøver lige nu. Jeg snakker ikke rigtig med folk om det for de har kun negativt eller ingen ting at sige til det. Det kan fx være har i ikke nok børn? Burde i ikke holde nu? Osv. Og så en larmende stilhed hvis jeg er kommet til at sige højt vi ønsker flere børn.
vi har 3 børn og vi har været gennem en periode med stressbelastning men det er vi ovre og vi vurdere at der er plads til et barn mere i vores familie og hjem og det er et stort ønske.
Det er ikke fordi jeg vil have folk skal hoppe af glæde, men da vi ventede nr 2 var folk spændte og spurgte meget ind til om ikke vi skulle igang så søster kunne bliver storesøster. Og da vi fik nr 3 var folk også rigtig glade og spændte. Jeg savner bare at vores nærmeste ville give lidt glæde og kærlighed i stedet for så tydeligt at have noget imod vores valg.
Ville i sige noget? Ignorere det?
Lige nu ignorere jeg det, men jeg trækker mig også for jeg bliver såret.
Jeg tænker at jeg vil besvare dit spørgsmål, hvordan vil jeg have det med kommentarer og ikke forholde mig til hvor mange børn det er bedst at få…..
Jeg tænker at det vil være forskelligt hvordan jeg vil tage kommentarer/holdninger afhængigt af fra hvem de kom. Hvis en kollega/bekendt kommenterede på vores valg, vil jeg slå det hen og tænke det nok mere handlende om vedkomnes eget overskud og ikke mit familieforhold.
Til gengæld vil en bekymring fra min mor omkring så store beslutninger have stor indflydelse på mine livsvalg. Min mor har en fantastisk empati, indlevelse og et overblik, hun formår at hæve sig over situationen og give kvalificerede råd og vejledning. Hun er ikke typen der nogensinde fordømmer eller blander sig, jeg kan faktisk kun huske få gange i mit liv hvor hun er kommet med råd hvor jeg ikke selv har spurgt. Derfor vil jeg tænke at hendes råd om mit liv kom i kærlighed.
Jeg tænker virkelig at nogen mennesker bør holde deres mund pg blande sig udenom. Jeg hører tit fra veninder at svigermor/mor/veninde mv. har kritiske holdninger til hvordan andre skal leve deres liv. Og det er sørme ikke særlig klædeligt at skulle sige sin mening hele tiden og uden tanke på at det man ureflekteret lukker ud kan gøre andre mennesker kede af det og i sidste ende få dem til at tvivle på deres egne meninger.
Stol på dig selv og dine instinkter, du ved helt sikkert bedst om i har plads til flere børn i jeres liv
Anmeld
Citér