Jeg ville lade det passere ind gennem det ene øre og ud af det andet. Og NÅR du venter dig igen, ville jeg fortælle min ærlige mening og sårede følelser, hvis de fortsat har travlt med at kommentere negativt.
Desværre tror jeg nogle glemmer at stoppe op og tænke sine tanker for sig selv. Vi skal jo ikke være enige med hinanden i alt, men man behøver ikke at trækker negative tanker ned over hovedet på en anden.
Jeg kender udemærket selv det med at komme til at tænke negativt, hvis nogen fortæller mig noget. Men jeg holder det for mig selv og fx vender det med min mand. Nogle gange kan det jo i virkeligheden bunde i jalousi.
Min/vores omgangskreds/kollager kan godt sige at vi skal huske at være os selv; gøre noget uden den anden osv. men det er ikke vores behov. Vi gør mere eller mindre ALT sammen. Går i bad, gør rent, ordner vasketøj, ordner have, laver mad osv. det har vi altid gjort, det er mega hyggeligt, vi har det virkelig godt med hinanden og hinandens selskab. Men hold op hvor det kan det nogle gange være frusterende at nogle skal fortælle mig hvordan de synes jeg skal leve i mit ægteskab. (+10 år og 3 børn, med plads til flere).
Så luk ørerne og lad dem tænke sit og stop dem når du synes det er for meget.
Anmeld
Citér