Det er kun manden her som er vaccineret, hverken mig eller ungerne er.
Vi har ikke brugt masker udover selvfølgelig der hvor man skulle, og kun sprittet af når vi tog hensyn til andre.
Vi er normalt næsten aldrig syge herhjemme, på trods af 4 børn under 6 år , denne vinter har vi også været ekseptionelt meget ramt , så tænker ikke helt den holder vand med vaccine, alle jeg kender er ekstremt meget ramt. Både på mit job (daginstitution) og i ungernes institution, alle jeg snakker med, tror helt sikkert det har noget at gøre med lock down og corona at gøre, men tænker ikke det giver mening det du siger mht vaccinen (selvom jeg også er vaccine skeptiker)
Jeg tror bestemt at vaccinerne har nedsat immunforsvaret - det siger uvildige undersøgelser. Nedsat immunforsvar giver en syg befolkning, der spreder smitte mellem hinanden.
Små børn spreder smitte mellem hinanden - det har de altid gjort og forældrene er mere modtagelige pga nedsat immunforsvar.
Herudover er der overdødelighed i mange lande i 2022.
Jeg mindes kun begrænset lockdown sidste vinter - skolerne holdt juleferie en uge før og var tilbage straks efter nytår. folk var også syge i vinteren 2021 / 2022, der blev det bare kaldt COVID / ominicrom og derfor accepteret som en del af en pandemi.
Herudover har børn og voksne har fået deres immunforsvar aktiveret i vinteren 2021 / 2022 og fået masser af d-vitamin i sommer 2022. Jeg kan seriøst ikke se det kun er pga lockdown at folk er så syge denne vinter.
jeg mener, at der er stor sandsynlighed for, at vi har vaccineret os til en syg befolkning.
Det bliver spændende at se udviklingen over dette år og se hvad der sker næste vinter.
Anmeld
Citér