Hvad gør vi med al den sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2023

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det er kun manden her som er vaccineret, hverken mig eller ungerne er.

Vi har ikke brugt masker udover selvfølgelig der hvor man skulle, og kun sprittet af når vi tog hensyn til andre.

Vi er normalt næsten aldrig syge herhjemme, på trods af 4 børn under 6 år , denne vinter har vi også været ekseptionelt meget ramt , så tænker ikke helt den holder vand med vaccine, alle jeg kender er ekstremt meget ramt. Både på mit job (daginstitution) og i ungernes institution, alle jeg snakker med, tror helt sikkert det har noget at gøre med lock down og corona at gøre, men tænker ikke det giver mening det du siger mht vaccinen (selvom jeg også er vaccine skeptiker)

Jeg tror bestemt at vaccinerne har nedsat immunforsvaret  - det siger uvildige undersøgelser. Nedsat immunforsvar giver en syg befolkning, der spreder smitte mellem hinanden.

Små børn spreder smitte mellem hinanden - det har de altid gjort og forældrene er mere modtagelige pga nedsat immunforsvar. 

Herudover er der overdødelighed i mange lande i 2022.

Jeg mindes kun begrænset lockdown sidste vinter - skolerne holdt juleferie en uge før og var tilbage straks efter nytår. folk var også syge i vinteren 2021 / 2022, der blev det bare kaldt COVID / ominicrom og derfor accepteret som en del af en pandemi.

Herudover har børn og voksne har fået deres immunforsvar aktiveret i vinteren 2021 / 2022 og fået masser af d-vitamin i sommer 2022. Jeg kan seriøst ikke se det kun er pga lockdown at folk er så syge denne vinter.

jeg mener, at der er stor sandsynlighed for, at vi har vaccineret os til en syg befolkning.

Det bliver spændende at se udviklingen over dette år og se hvad der sker næste vinter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2023

Anonym

Boyz2 skriver:

Ingen herhjemme har været syge denne vinter.

vi isolerede os ikke under corona og vi brugte aldrig masker, håndsprit eller sprittede af og vi blev ikke vaccineret.

Vi var heller ikke syge under COVID selv om vi testede positiv en gang. Undtagen mig der testede positiv og var syg med kvalme og opkast.

måske I skulle læse op på covidvaccinernes negative virkning på immunforsvaret. 

Ingen af os har heller været syge herhjemme. Men vi fulgte de gængse retningslinjer og blev vaccineret

Anmeld Citér

14. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det har inter med corona at gøre,men langt mere med,at der alle steder spares på varmen.

Det jo kke sådan,at vi ikke har været udsat for vira og bakterier under covid-19.

Ahhh. Den med varmen tror jeg ikke på. Jeg bor i en større by hvor fjernvarmen hele tiden har været billig og hvor der ikke er skruet ned for varmen på skolen. Da varmeudgiften er den samme som sidste vinter. Samtidig arbejder jeg i en anden kommune hvor varmen også hele tiden har været billig. 
men folk er konstant syge alligevel. Og det er noget sygdom som ikke kun tager en enkelt dag at komme sig over. 

Anmeld Citér

14. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Carina:-) skriver:

Jeg har normal varme på både herhjemme og på. Kontoret.

Er normalt aldrig syg - men har nu 3 uge med hoste og influenza. 

Og i følge min læge - så er det netop pga nedlukningen at folk bliver mere syge nu.

Vi har ikke fået den smitte vi plejer- og det ses nu. Der er et boom med  især influenza . 

Og den er hårdere end corona.  Folk er syge i længere tid . Og har svært ved at komme ovenpå. 

Gad vide hvor mange døde vi får den her vinter....

Det bliver interessant at se hvad det årlige gennemsnit af antal døde er over de sidste 3 år, regnet fra der hvor coronaen kom. Og så sammenligne de tal med tidligere år, fra før vi fik coronaen. 
for jeg tror desværre også at vi ser en stor dødelighed denne vinter, som udligner de få døde i coronatiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.