Hvad gør vi med al den sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.542 visninger
23 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Siden juleferien har vi været syge konstant herhjemme. Jeg selv har haft omgangssyge 2 gange og halsbetændelse en gang - i alt to en halv uges fravær på job.

Min datter på 6 har haft opkast 4-5 gange, mellemørebetændelse og en omgang feber. Alt sammen siden jul.

Min søn på 8 har haft feber 1 gang og opkast 3 gange.

Min mand har haft omgangssyge en gang, været forkølet uden decideret at være syg, og har nu noget, der nok er influenza.

Den eneste friske her i firmaet er lillesøster på 15 mdr, som ikke har haft en eneste sygedag.

Vi har lige haft en lille uge, hvor alle var afsted - for første gang siden julen. Nu er vi så syge igen - opkast og feber.
Vi har aldrig oplevet noget lignende.

Er der andre, der har været igennem noget i den stil? Er det normalt eller skal vi opsøge læge? Hvad kan vi gøre? Vi holder det snart ikke ud længere. 
Vi er selvfølgelig meget opmærksomme på hygiejnen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tror virkelig alle familier er hårdt ramt denne vinter…. Vi har levet så sterilt de sidste vintre, at vores immunsystem skal igennem en masse. Er mit gæt! Jeg er ikke læge  selv er vi en familie på 5 som stort set aldrig er syge…. Men denne vinter har fire ud af fem været syg

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Jeg kan høre på flere jeg har talt med at der er mange der ligger syge. Både i min ældste og mellemste klasser har deres lærere skrevet ud at de er lagt ned af sygdom og de i en lang periode nærmest kun har været en halv klasse. Vi er en familie på 5. Det er kun den mindste der har været lidt sløj, men mest snot og hoste. 

Jeg tror det er årstiden og som det andet svar at vi i et par år har levet meget sterilt og kroppen skal vænne sig til “nye” bakterier. 

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Resultatet af latterlig corona håndtering

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Det lyder fuldstændig som os. Her har vi alle 5 været syge og også med flere omgange opkast. 

Anmeld Citér

11. februar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Siden juleferien har vi været syge konstant herhjemme. Jeg selv har haft omgangssyge 2 gange og halsbetændelse en gang - i alt to en halv uges fravær på job.

Min datter på 6 har haft opkast 4-5 gange, mellemørebetændelse og en omgang feber. Alt sammen siden jul.

Min søn på 8 har haft feber 1 gang og opkast 3 gange.

Min mand har haft omgangssyge en gang, været forkølet uden decideret at være syg, og har nu noget, der nok er influenza.

Den eneste friske her i firmaet er lillesøster på 15 mdr, som ikke har haft en eneste sygedag.

Vi har lige haft en lille uge, hvor alle var afsted - for første gang siden julen. Nu er vi så syge igen - opkast og feber.
Vi har aldrig oplevet noget lignende.

Er der andre, der har været igennem noget i den stil? Er det normalt eller skal vi opsøge læge? Hvad kan vi gøre? Vi holder det snart ikke ud længere. 
Vi er selvfølgelig meget opmærksomme på hygiejnen.

Lyder næsten som herhjemme..

vi har været on/off syge de sidste 6 måneder på skift herhjemme..

virker som en form for forkølelse der sætter sig forskellige steder..

den mellemste får det på stemmebåndet, den mindste har at det løber ud af øjne og næse, den ældste har ture med 2 døgn hjemme med opkast..

min mand har on/off ture med feber der kommer og går i løbet af dagen, kvalme den opkast og bare generel ubehag..

jeg selv har at det on/off hver anden dag kriller i halsen og næsen stopper til.. men ikke mere end det..

vi kan høre på BH/VS/skole at det er på omgang for tiden..

den ene dag var der 3 voksne fordelt på 2 stuer i VS/BH der var syge med præcis det samme som vi lige var kommet igennem..

jeg har ingen gode løsninger for det virker som sagt til at det forkølelsesvirus der flytter sig rundt..

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Det er præcis det samme herhjemme, og ifølge min læge, så er det helt normalt efter Corona.. Ifølge lægen så er ALLE stort set hårdt ramt med sygdom konstant lige nu

Anmeld Citér

11. februar 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Det samme her hjemme. 
Det startet for ca 3 uger siden. Jeg startet med at være sløj og ond i halsen. Så efter 2 dage Så fik jeg det bedre, så startet min mand med at ha ondt i halsen hovedpine og stoppet næse og han frys, men havde ikke feber.  Så startet ugen efter hvor om mandagen kom den mindste hjem fra børnehaven og følte sig små skidt. Om aften fik hun feber også havde hun feber dagen ind og dag ud indtil torsdag hvor det begyndte at aftage. Den ældste datter begyndte at få lidt ondt i halsen men bliv heldigvis ikke til mere.  Her i hele den her uge næsten tilgængelig for mit vedkommende bliv jeg ramt hårdt og lagt i sengen. Det startet fra tirsdag jeg kunne mærke at mens jeg gjort rent at jeg begyndte at føle mig sløj og rigtig dårlig tilpas, men tænkte nu må jeg lige gør helt rent og blive færdig for tænk hvis jeg er ved at blive syg igen. Så jeg fik overstået alt rengøring om tirsdagen. Og rigtig nok 1-2 timer efter jeg var færdig slog feber mig. Og har nu haft feber fra tirsdag og indtil igår aftes hvor jeg stadig havde feber. Jeg har så tilgengæld kun feber om aften. Og om morgen er den væk. Føler mig mindre sløj idag og mit øje løber ikke i vand idag. Jeg må se om jeg igen få feber tæt på aften. Men føler mig hele dagen sløj og har ondt i halsen, og i forgårs og igår løb mit Venstre øje i vand konstant i 2 dage. Og den mindste i onsdags vågnede hun om natten pga hun havde ondt i øret og stoppet næse. Men fik det heldigvis bedre igen om morgenen. Det først de sidste 3-4 dage hvor min mand er begyndt at få det bedre, og nu har han kun ondt i halsen om morgenen. 

er enig med de andre, det er simpelthen pga vi har livet som vi har i de 2 år pga corona. Og nu rammer det alt og alle på fuld skrue. 

Anmeld Citér

11. februar 2023

Soonmom

Også meget det samme her og også i vuggestuen hvor jeg arbejde. Jeg kom tilbage fra barsel midt i december og vi har endnu ikke været alle børn endnu. Det er helt vanvittigt i år og jeg tænker også det må være resultatet af corona isoleringen vi ser nu ..... Flot

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg er med på, at coronaisolationen nok har påvirket vores immunsystem, og vi derfor er lidt ‘bagud’ i forhold til andre år.

Jeg synes bare det er fuldstændig ekstremt hos os, også fordi vi slet ikke plejer at være syge særlig tit. Især ikke os voksne. Jeg kender mange, som også synes at være meget syge i år. Jeg kender ingen, der er syge så meget som os. Men vi håber, det snart går over.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til det der med, at coronahåndteringen har været forkert... det er jo vældig nemt at sende ud nu, og jeg ved ikke rigtig, hvad I, der skriver det, bygger det på. 

Men vi må vel bare væbne os med tålmodighed.

God bedring til alle jer derude i samme situation som os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.