Hvad gør vi med al den sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2023

Anonym

Tak for jeres svar. Jeg er med på, at coronaisolationen nok har påvirket vores immunsystem, og vi derfor er lidt ‘bagud’ i forhold til andre år.

Jeg synes bare det er fuldstændig ekstremt hos os, også fordi vi slet ikke plejer at være syge særlig tit. Især ikke os voksne. Jeg kender mange, som også synes at være meget syge i år. Jeg kender ingen, der er syge så meget som os. Men vi håber, det snart går over.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til det der med, at coronahåndteringen har været forkert... det er jo vældig nemt at sende ud nu, og jeg ved ikke rigtig, hvad I, der skriver det, bygger det på. 

Men vi må vel bare væbne os med tålmodighed.

God bedring til alle jer derude i samme situation som os

Jeg håber blot, at dem der synes coronahåndteringen var det rette nu kan overveje at det var en forkert strategi. Og det er virkelig ikke bagklogskab.. jeg har sagt det og mente det hele vejen igennem. Vi har brugt milliarder på at redde få ældre mennesker for at vores alles immunsystem  har lidt et stort knæk. Synes virkelig af det er sørgeligt, og der bør være en større evaluering og læring af de sidste tre år og de politiske beslutninger.

Held og lykke med at komme ovenpå!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2023

Anonym

Det har inter med corona at gøre,men langt mere med,at der alle steder spares på varmen.

Det jo kke sådan,at vi ikke har været udsat for vira og bakterier under covid-19.

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det har inter med corona at gøre,men langt mere med,at der alle steder spares på varmen.

Det jo kke sådan,at vi ikke har været udsat for vira og bakterier under covid-19.

Hvis jeg følger din logik, så gav det jo ikke mening med en nedlukning …” fordi vi får jo vira uanset om vi spritter og isoleres os i højere grad fra hinanden..??” 
Selvfølgelig blev vi minimalt eksponeret i de 2 år.. hele pointen med masker, sprit og teams møder, hjemmeskoling, var jo NETOP at vi skulle møde mindre corona og også andre vira.

Din pointe giver ikke mening.

Anmeld Citér

11. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ved ik om du allerede har gjort det, men skynd dig at skifte alle jeres tandbørster ud, mednye, samt vask jeres tandkrus. Omgangssyge og halsbetændelse smitter gerne gentagende gange, hvis ik man lige er opmærksom på feks at tage nye tandbørster i brug/skolder dem.

Rengøring af håndtag og feks stikkontakter og trykknapper på wc'et, er også steder alle rør.

Skift sengetøj og håndklæder. 

Her har vi lige haft influenza på skift. Kærsten lå på sofaen og var "døden" nær i en hel uge, efterfulgt af en  1/2 uge med hjemmearbejde. Begge uger var hjemme på skift i 4 dage.

Jeg var halsløj på job 1 dag, efterfulgt af 1 dag, hvor jeg har super svimmel og sløj, men hvor jeg var nød til at gøre vores genhusningslejlighed ren til overdragelse. Dagen efter ku jeg knap rejse mig fra sofaen På 4 dagen, ku jeg igen tage på job.

Vi har snakket om, at vi tror vi er blevet syge, fordi vi i lidt over 3 mdrer har været genhuset pga vandskade, og nu ENDELIG er hjemme i eget hus igen, så vores kroppe har lige haft tid til atslappe af igen.

I ungerne klasse, har de, de sidste par mdrer haft mange syge, både elever og lære.

På kærestens arbejde har det også kørt på skift.

Hvor jeg er, er der nogen som har været ramt gentagende gange, og dermed haft en del sygefravær. Bare i denne uge, har der været 1-2 sygemeldinger i hver vagt. Den ene med en positiv coronatest. Vores borger har virket mere forkølelsess ramt i år, end før i tiden. De ser kun os i personalegruppen og har ik noget med hinanden at gøre, så det er os der smitter dem  vh Stine 

Anmeld Citér

12. februar 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg har normal varme på både herhjemme og på. Kontoret.

Er normalt aldrig syg - men har nu 3 uge med hoste og influenza. 

Og i følge min læge - så er det netop pga nedlukningen at folk bliver mere syge nu.

Vi har ikke fået den smitte vi plejer- og det ses nu. Der er et boom med  især influenza . 

Og den er hårdere end corona.  Folk er syge i længere tid . Og har svært ved at komme ovenpå. 

Gad vide hvor mange døde vi får den her vinter....

Anmeld Citér

12. februar 2023

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Ingen herhjemme har været syge denne vinter.

vi isolerede os ikke under corona og vi brugte aldrig masker, håndsprit eller sprittede af og vi blev ikke vaccineret.

Vi var heller ikke syge under COVID selv om vi testede positiv en gang. Undtagen mig der testede positiv og var syg med kvalme og opkast.

måske I skulle læse op på covidvaccinernes negative virkning på immunforsvaret. 

Anmeld Citér

12. februar 2023

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ved ik om du allerede har gjort det, men skynd dig at skifte alle jeres tandbørster ud, mednye, samt vask jeres tandkrus. Omgangssyge og halsbetændelse smitter gerne gentagende gange, hvis ik man lige er opmærksom på feks at tage nye tandbørster i brug/skolder dem.

Rengøring af håndtag og feks stikkontakter og trykknapper på wc'et, er også steder alle rør.

Skift sengetøj og håndklæder. 

Her har vi lige haft influenza på skift. Kærsten lå på sofaen og var "døden" nær i en hel uge, efterfulgt af en  1/2 uge med hjemmearbejde. Begge uger var hjemme på skift i 4 dage.

Jeg var halsløj på job 1 dag, efterfulgt af 1 dag, hvor jeg har super svimmel og sløj, men hvor jeg var nød til at gøre vores genhusningslejlighed ren til overdragelse. Dagen efter ku jeg knap rejse mig fra sofaen På 4 dagen, ku jeg igen tage på job.

Vi har snakket om, at vi tror vi er blevet syge, fordi vi i lidt over 3 mdrer har været genhuset pga vandskade, og nu ENDELIG er hjemme i eget hus igen, så vores kroppe har lige haft tid til atslappe af igen.

I ungerne klasse, har de, de sidste par mdrer haft mange syge, både elever og lære.

På kærestens arbejde har det også kørt på skift.

Hvor jeg er, er der nogen som har været ramt gentagende gange, og dermed haft en del sygefravær. Bare i denne uge, har der været 1-2 sygemeldinger i hver vagt. Den ene med en positiv coronatest. Vores borger har virket mere forkølelsess ramt i år, end før i tiden. De ser kun os i personalegruppen og har ik noget med hinanden at gøre, så det er os der smitter dem  vh Stine 

Tak for dine gode råd. Havde faktisk ikke overvejet det med tandbørsterne - mærkeligt, for det giver jo rimelig meget mening

Anmeld Citér

12. februar 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Når vi syge med omgangssyge her. Så bruger den syge sit eget toilet, hvis det er muligt og at gå i køkkenet er bandlyst. Desuden render jeg rundt med en klorin blanding og tørre alle håndtag, knapper mm. af konstant   Det plejer at virke 

Anmeld Citér

12. februar 2023

Soonmom

Boyz2 skriver:

Ingen herhjemme har været syge denne vinter.

vi isolerede os ikke under corona og vi brugte aldrig masker, håndsprit eller sprittede af og vi blev ikke vaccineret.

Vi var heller ikke syge under COVID selv om vi testede positiv en gang. Undtagen mig der testede positiv og var syg med kvalme og opkast.

måske I skulle læse op på covidvaccinernes negative virkning på immunforsvaret. 

Det er kun manden her som er vaccineret, hverken mig eller ungerne er.

Vi har ikke brugt masker udover selvfølgelig der hvor man skulle, og kun sprittet af når vi tog hensyn til andre.

Vi er normalt næsten aldrig syge herhjemme, på trods af 4 børn under 6 år , denne vinter har vi også været ekseptionelt meget ramt , så tænker ikke helt den holder vand med vaccine, alle jeg kender er ekstremt meget ramt. Både på mit job (daginstitution) og i ungernes institution, alle jeg snakker med, tror helt sikkert det har noget at gøre med lock down og corona at gøre, men tænker ikke det giver mening det du siger mht vaccinen (selvom jeg også er vaccine skeptiker)

Anmeld Citér

12. februar 2023

Soonmom

Anonym skriver:

Har du noget evidens som kan bakke det op?

Vejret har været mildt i år og ikke særlig koldt.

Ja det kan godt være at folk har skruet ned, men mon så ikke de har taget en ekstra trøje på istedet.

Vi har været mere ramt og har ikke skruet noget videre ned. På mit job (vuggestue/børnehave) har vi heller ikke skruet noget videre ned, men ikke på noget tidspunkt været fuldtallig. I ungernes institution heller ikke skruet viderer ned, istedet går de op i at dørene bliver lukket osv., hvilket både giver noget økonomisk, men faktisk også mht træk, så win win, men oplever stadig meget sygdom, så passer ikke rigtig her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.