Jeg ved ik om du allerede har gjort det, men skynd dig at skifte alle jeres tandbørster ud, mednye, samt vask jeres tandkrus. Omgangssyge og halsbetændelse smitter gerne gentagende gange, hvis ik man lige er opmærksom på feks at tage nye tandbørster i brug/skolder dem.
Rengøring af håndtag og feks stikkontakter og trykknapper på wc'et, er også steder alle rør.
Skift sengetøj og håndklæder.
Her har vi lige haft influenza på skift. Kærsten lå på sofaen og var "døden" nær i en hel uge, efterfulgt af en 1/2 uge med hjemmearbejde. Begge uger var hjemme på skift i 4 dage.
Jeg var halsløj på job 1 dag, efterfulgt af 1 dag, hvor jeg har super svimmel og sløj, men hvor jeg var nød til at gøre vores genhusningslejlighed ren til overdragelse. Dagen efter ku jeg knap rejse mig fra sofaen
På 4 dagen, ku jeg igen tage på job.
Vi har snakket om, at vi tror vi er blevet syge, fordi vi i lidt over 3 mdrer har været genhuset pga vandskade, og nu ENDELIG er hjemme i eget hus igen, så vores kroppe har lige haft tid til atslappe af igen.
I ungerne klasse, har de, de sidste par mdrer haft mange syge, både elever og lære.
På kærestens arbejde har det også kørt på skift.
Hvor jeg er, er der nogen som har været ramt gentagende gange, og dermed haft en del sygefravær. Bare i denne uge, har der været 1-2 sygemeldinger i hver vagt. Den ene med en positiv coronatest. Vores borger har virket mere forkølelsess ramt i år, end før i tiden. De ser kun os i personalegruppen og har ik noget med hinanden at gøre, så det er os der smitter dem
vh Stine