Uregelmæssig cyklus efter corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvis du har fået sprøjten så er det derfor. Det har intet med corona at gøre. Der ligger utrolig meget data rundt omkring omhandlende kvinders rod i cyklus som en slem bivirkning desværre. 

Er der nogen seriøse kilder på det? I december 2022 meldte den europæiske bivirkningskomité (PRAC) ud, at kraftigere blødning kunne være en mulig bivirkning ved Pfizer og Moderna vacciner, men der var ikke evidens til at konkludere, at vaccinerne kunne influrere på selve cyklussen.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-12-09-kraftige-menstruationer-er-alligevel-en-mulig-bivirkning-ved-to-coronavacciner

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2023

Janey

Profilbillede for Janey
IenFart skriver:

Det er en interessant mekanisme. Oplægget starter med at handle om corona smitte, men bare 2-3 anonyme indlæg senere er der overbevisninger om at det er vaccinens skyld. Det til trods for at er blevet undersøgt ændringer af menstruation både ved vaccine og corona-smitte og at der er sandsynlige logiske forklaringer på begge dele.

Det er ikke så underligt misinformation galopperer derudaf på nettet, når der ikke skal mere til.

Sådan har det været i samtlige debatter herinde, hvor corona er nævnt og når folk skriver som anonyme, er det ikke muligt at se, om det er den samme, der skriver alle de enige anonyme indlæg, der peger skylden over på corona-vaccinen. 

Der er efterhånden ikke den ting vaccinen ikke har fået skyld for. Så vidt jeg husker var det vidst den brasilianske præsident, ude med kommentarer om, at vaccienen måske kunne gøre folk til krokodiller

Bivirkininger skal selvfølgelig tages alvorligt men rod i cyklus er endnu ikke en af de beviste på trods af utallige undersøgelser. Det er en  risiko for en kraftigere blødning derimod. 

Anmeld Citér

27. januar 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg håber da det giver folk lidt at tænke over som overvejer endnu en sprøjte 

Jeg tror ikke, at dem, der overvejer endnu en sprøjte, på nogen måde lytter til løse påstande og anonyme debatter på nettet. Hvis man i vores nuværende corona situation overvejer endnu en vaccine, er det højst sandsynligt fordi man er så udsat, at en corona kan slå vedkommende ihjel. Jeg kan heller ikke forestille mig, at andre en virkelig udsatte borgere fremover vil få tilbudt vaccinen. 

Anmeld Citér

27. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis du har fået sprøjten så er det derfor. Det har intet med corona at gøre. Der ligger utrolig meget data rundt omkring omhandlende kvinders rod i cyklus som en slem bivirkning desværre. 

Ja, der ligger utroligt meget sludder rundt omkring på nettet - og folk er ikke blege for at påstå bål og brænd, helt uden fagligt belæg.

Som fx i en kommentar som denne, hvor du i ramme alvor skriver “hvis du har fået sprøjten, så er det derfor”. Det aner du jo i sandhed absolut intet om.

God weekend 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Anonym trådstarter

Æv sikke en drejning denne tråd har taget.  

Jeg har fået svar på mit egentlige spørgsmål så tak for det 

Anmeld Citér

7. marts 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!
Anonym skriver:

Hvorfor har du fået 5 vacciner?

Oh.. så ikke spørgsmålet.. Får immundæmpende medicin pga sclerose

Anmeld Citér

7. marts 2023

bubsie

Æv sikke en drejning denne tråd har taget.  

Jeg har fået svar på mit egentlige spørgsmål så tak for det 

Min menstruation var forsinket efter begge vacciner, og jeg (som ellers aldrig har menstruationssmerter) lå i sengen og vred mig i smerte begge gange.

Så ja, det kan 100% påvirke ens cyklus. Det samme skete for min svigerinde og et par veninder.

Anmeld Citér

20. marts 2023

Anonym trådstarter

bubsie skriver:

Min menstruation var forsinket efter begge vacciner, og jeg (som ellers aldrig har menstruationssmerter) lå i sengen og vred mig i smerte begge gange.

Så ja, det kan 100% påvirke ens cyklus. Det samme skete for min svigerinde og et par veninder.

Tak for dit svar Jeg har også hørt om en hel del og også efter corona. Jeg er pt å cyklus dag 97 uden menstruation  

Anmeld Citér

7. april 2023

Anonym trådstarter

Efter 98 dage fik jeg en let blødning 1/2 dag derefter ingenting indtil 16;dage efter hvor jeg fik lidt blod på papiret efter at have tørt mig og igen ingenting efterfølgende.... Jeg skal nu have snakket med lægen, for det gør mig godt nok nervøs for om der er noget alvorligt galt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.