Smerter - hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Du hører først til fødegangen efter du har været til gennemskanningen. Altså omkring uge 20. Det står ret tydeligt på de forskellige fødesteders hjemme side  

Så hvis TS fortsat har smerter er det lige nu egen læge hun skal kontakte og så kan de vejlede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Wampires skriver:

jo.. uanset hvornår det var..

for at få hjælp og vejledning af de mennesker der har forstand på det og som er ansat til at netop hjælpe med tvivlspørgsmål af alle slags...

hvorfor er det afgørende hvad uge man er i??

når man har konstateret man er gravid burde man da få hjælp uanset hvor langt man er henne???

Jeg forstår godt din tankegang med, at det må være der de største eksperter er, men de er netop ikke ansat til at tage sig af spørgsmålene før uge 20, og systemet inddeler i uger og kasser.

Jeg tænker dog, at man kunne være heldig at få fat i en, der vil svare på ens bekymringer og spørgsmål også før uge 20, men alle afdelinger i sundhedsvæsenet er jo pressede, så mange tager kun det ind, de skal.

Anmeld Citér

23. januar 2023

:)..

Har du stadig smerter ? 
bløder du ?

Anmeld Citér

23. januar 2023

Loubaby

Sjæleven skriver:

Hvis smerterne vender tilbage skal du ringe til lægen/ vagtlægen. 
En skanning vil kunne udelukke en graviditet uden for livmoderen som kan være en alvorlig tilstand. 
Jeg håber alt går fint

Du vil ikke mærke til en graviditet uden for livmoderen allerede 5+1. Så nej, det giver ingen mening at ringe, for fagfolk vil afvise at smerterne kan skyldes det. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Loubaby skriver:

Du vil ikke mærke til en graviditet uden for livmoderen allerede 5+1. Så nej, det giver ingen mening at ringe, for fagfolk vil afvise at smerterne kan skyldes det. 

Jo, det sker af og til selv om det er tidligt. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Loubaby

Jo, det sker af og til selv om det er tidligt. 

Nej. Graviditet uden for livmoderen bliver opdaget fordi graviditeten vokser sig så stor at æggelederen bliver for lille - heraf smerterne som til slut kan ende i at den brister. 
Man får ikke smerter før embryoet har vokset sig for stor til æggelederen - og det sker ikke i uge 5+1 hvor ægget er mindre end hovedet på en knappenål. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wampires skriver:

jo.. uanset hvornår det var..

for at få hjælp og vejledning af de mennesker der har forstand på det og som er ansat til at netop hjælpe med tvivlspørgsmål af alle slags...

hvorfor er det afgørende hvad uge man er i??

når man har konstateret man er gravid burde man da få hjælp uanset hvor langt man er henne???

Det er ikke særligt hensynsfuldt eller hensigtsmæssigt at forstyrre en oftest travl fødegang med spørgsmål/problemer, der ikke er i deres regi - og det er tidlige graviditetsgener og -bekymringer ikke. Man ringer jo heller ikke til en operationsafdeling, fordi man mistænker, at man har en diskusprolaps. 
Man bør respektere de retningslinjer, der er udstukket af sundhedssystemet selv - det kan også spare én for at blive mødt af en afvisning og evt. irritation fra en travl jordemor, som er ansat til at varetage opgaver relateret til fødsel. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er i uge 6 (5+1)og pludselig efter toiletbesøg fik jeg stærke smerter i underlivet og op i maven. Jeg følte det trak helt over i lænden. Jeg har døjet lidt med forstoppelse men jeg er virkelig bange for at det kan være noget med fostret.

Det er kun sket denne enegang og der er eller har ingen blødninger været. 

Ville i ringe til vagtlæge/fødegang? - og ville man overhovedet kunne se graviditeten nu i livmoderen. 

Hvis det på nogen måde kan berolige dig, så kan forstoppelse godt give stærke smerter også i underlivet og mod lænden. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Loubaby skriver:

Det gjorde jeg. Jeg var kun 5-6 uger henne. Jeg havde absurd mange smerter og de troede først det var blindtarmsbetændelse. Men de opdagede blod i bughulen og en graviditet uden for livmoderen, så jeg blev opereret meget akut. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Lyder helt normalt. Jeg havde mange jag i underlivet i starten af mine graviditeter - Google evt ligament smerter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.