Smerter - hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
23 svar
30 synes godt om
21. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 6 (5+1)og pludselig efter toiletbesøg fik jeg stærke smerter i underlivet og op i maven. Jeg følte det trak helt over i lænden. Jeg har døjet lidt med forstoppelse men jeg er virkelig bange for at det kan være noget med fostret.

Det er kun sket denne enegang og der er eller har ingen blødninger været. 

Ville i ringe til vagtlæge/fødegang? - og ville man overhovedet kunne se graviditeten nu i livmoderen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2023

Hellosunshine

Hverken vagtlæge eller fødegang vil se dig når du ikke er længere henne. Med stor sandsynlighed heller ikke egen læge. Der er ikke noget nogen af dem kan gøre på nuværende tidspunkt.
Hvis ikke du er smerteplaget eller bløder voldsomt, så er der ikke meget andet at gøre end at vente. Smerter ned i underlivet og om i lænden kan godt være ligamentssmerter - de kommer i starten i forskellig grad og er helt almindelige. Nogle oplever dem som stærke og andre slet ikke, nogle mærker dem som en stikken mens andre mærker dem som jag. 

Gode tanker herfra 

Anmeld Citér

21. januar 2023

Darling

Som ovenstående siger så vil de sikkert ikke se dig og de kan jo hverken gøre fra eller til når du ikke er længere henne. 

Hvis du ikke bløder så vil jeg tage det roligt og bestille en tidlig scanning til om en lille uges tid. Jeg har oplevet det og der var ikke noget galt

Anmeld Citér

22. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Mindes først man bliver tilknyttet fødegangen når man er 7-8  måneder henne? Men enig i, at der nok desværre ikke er meget andet at gøre end at vente og se....

Anmeld Citér

22. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

uanset hvad ville jeg altid ved smerter ringe til FG og høre ad..

de har mest erfaring til at guide...

Anmeld Citér

22. januar 2023

Tip!

Wampires skriver:

Fg vil ikke se én der er 6 uger henne. 
Alt inden 20 uger er hos egen læge. - det siger de klart og tydeligt når jeg kontakter min fødeafdeling (Aalborg) 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Wampires skriver:

Da ikke i uge 6..? 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Hvis smerterne vender tilbage skal du ringe til lægen/ vagtlægen. 
En skanning vil kunne udelukke en graviditet uden for livmoderen som kan være en alvorlig tilstand. 
Jeg håber alt går fint

Anmeld Citér

23. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Alonebreak skriver:

Da ikke i uge 6..? 

jo.. uanset hvornår det var..

for at få hjælp og vejledning af de mennesker der har forstand på det og som er ansat til at netop hjælpe med tvivlspørgsmål af alle slags...

hvorfor er det afgørende hvad uge man er i??

når man har konstateret man er gravid burde man da få hjælp uanset hvor langt man er henne???

Anmeld Citér

23. januar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Wampires skriver:

jo.. uanset hvornår det var..

for at få hjælp og vejledning af de mennesker der har forstand på det og som er ansat til at netop hjælpe med tvivlspørgsmål af alle slags...

hvorfor er det afgørende hvad uge man er i??

når man har konstateret man er gravid burde man da få hjælp uanset hvor langt man er henne???

Jeg har endnu ikke hørt om nogle fødegange, der hjælper, når man er så kort henne.. Først når man bliver tilknyttet dem senere.. Ellers vil de råde til, at man ringer til sin egen læge, hvis man ikke er langt nok henne.. 

Jeg ringede selv omkring uge 14 sidst, og der blev jeg bedt om at ringe til egen læge i stedet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.