Forventer han, at du laver mad til ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2023

Sscm

Nej det forventer min mand ikke..... vi deles om det.....

Han var ikke ferm i et køkken da vi fandt sammen - havde ikke behov for at kunne lave det store.

Han laver mad lige så ofte som mig - han laver det som han bedst kan og ellers så lære han det via opskrifter han selv finder.

Vi tilpasser det efter hvem det passer bedst med ift arbejde - og så indgår barn på 8 også i madlavningen.

Og nej han forventer ikke jeg bekymre mig om hans mad indtag på den måde - han er en voksen mand der skal tag vare på sig selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2023

Anonym

Nu er der kulture hvor det helt normalt at kvinden laver mad… så det behøver ikke at være en troll.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym trådstarter

Undskyld mig, men han lyder ubehøvlet, decideret manipulerende og som et rent ud sagt røvhul.

Hvis en af mine børn - som er børn, ikke voksne mennesker - bare siger "jeg er sulten" til mig, plejer jeg enten at sige "hej, sulten" eller "du ved hvor køleskabet står", alt efter hvor flabet jeg føler mig. Og det kan de fint finde ud af. Som børn. Ikke voksne.
Hvis de spørger mig pænt ("vil du være sød at smøre mig en mad?" el. lign.), gør jeg det gerne, hvis jeg har tid på det givne tidspunkt og det ikke er for tæt på et af de store måltid.

At han siger til at du ikke er kvinde nok - HVAD?! Jeg ville nok have trukket ud i buksen, kigget ned og sagt, "jo, jeg har sgu en f*sse!" Magen til ubehøvlet mandfolk --- Uhh, jeg skal lige passe på blodtrykket kan jeg mærke.
Mand eller kvinde har sgu ikke noget at gøre med om man kan lide eller er god til at lave mad! Min mor har ødelagt en mikrobølgeovn i forsøg på at lave popcorn - så dårlig er hun til mad! Min far derimod laver noget af det bedste mad jeg nogensinde har smagt!

Han må da kunne et eller andet helt vildt fantastisk for at du overhovedet gider at bruge tid på sådan et fedora-tippende mande-barn!

Tak for grinet, det havde jeg brug for

Anmeld Citér

19. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Han siger ofte, at han er sulten og forventer, at jeg sørger for mad.

Han har også sagt, at jeg ikke er kvinde nok, fordi jeg ikke laver mad til ham.

Han ved, at jeg hader det. Særligt fordi han er meget mad-kritisk. Tøjvask og rengøring gør han ikke meget af.

Men hvorfor er du så sammen med ham. Du troller os gør du

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Men hvorfor er du så sammen med ham. Du troller os gør du

Ved det ærlig talt ikke rigtig. Har nok været for deprimeret til at lave ændringer i mit liv.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Så siger du “skat - jeg er bestemt kvinde nok til at være mor.. jeg vil bare helst være det for mine egne børn og ikke min mand”.

Løb bare løb - forstår ikke du er i tvivl. Han er da modbydelig.  Er han fra en anden kultur?

Det siger jeg skam også til ham.

Han er ikke fra en anden kultur, men hans mor står på pinde for ham.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Spark hans mor hårdt over knæet og løb. Han skal ikke gøre det til din byrde om han får mad, det må han selv sørge for som en voksen mand 

Anmeld Citér

19. januar 2023

Linlin2022

Anonym skriver:

Min kæreste forventer, at jeg laver mad til ham, selvom jeg hader at lave mad.

Han synes endda, at jeg bør bekymre mig om hans madindtagelse, når vi ikke er sammen. Er det normalt?

Jeg synes, der går for meget mor-barn i den.

Nej. Det er ikke normalt.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Og der har du årsagen. 

gider du være en erstatning for hende? Nej vel. Kom væk. Nu 

Anmeld Citér

19. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Ved det ærlig talt ikke rigtig. Har nok været for deprimeret til at lave ændringer i mit liv.

Så har du nu hermed styrke fra alle kvinder i dette Forum til at smutte. Ikke noget drama. Ikke noget halløj. Bare: “jeg gider ikke mere, har brug for at finde mig selv.”  Og bloker og slet ham, så du ikke bliver fristet til at gå tilbage. Er han den mentalt eller fysisk voldelige type så tager du på kvindehjem eller i det mindste gemmer dig for ham.

Og så kontakter du lægen for at få hjælp til depression. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.