Vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske skulle du have valgt dagpleje i stedet, hvis du ikke har forståelse for, hvor travle pædagoger er.

Der står ingen steder skrevet at jeg ikke har forståelse. 

Anmeld Citér

18. januar

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Måske skulle du have valgt dagpleje i stedet, hvis du ikke har forståelse for, hvor travle pædagoger er.

I min søns vuggestue er der fint styr på sagerne. Vi har ikke mistet så meget som en vante indtil videre, og jeg aldrig acceptere, at han ikke var ordentligt påklædt, så længe der er skiftetøj. Når der mangler, giver de besked.

Det kan ikke være så svært.

Anmeld Citér

18. januar

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Jeg synes det lyder meget normalt

Er der navn i tingene for ellers er det selvforskyldt.

Ting bliver flyttet især af andre børn og hvis der ikke er navn i tingene har personalet ikke en jordisk chance for at huske hvis som er hvis

At han falder ned af en stol, sker også især når de øver at sidde uden bøjle

Buler får børn, det skal børn have

Beskidt ja det bliver børn, de får lov selv at forsøge med maden, det skal de for at lære det , vi (er selv pædagog) har ikke tid til at skifte hvis der bare er lidt leverpostej på tøjet, det skader ikke barnet 

Enig her.

Jeg synes, det er dejligt (i et vist omfang selvfølgelig), at børn får lov til at blive beskidte, og at pædagogerne “tør” lidt mere end særligt førstegangsforældre ift at udvikle børnenes evner (stol uden bøjle).

Det med tøjet kan du ligeså godt vænne dig til - du har 15 år mere, hvor tøj forsvinder (uanset at der sættes navn i).

Det med body’en kan jeg ikke lige vurdere. Barnet var indenfor? Havde det meget kolde ben? Var det kun den ene gang? Var barnet lige vågnet?

Anmeld Citér

18. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det har på ingen måde været min oplevelse.

Det har måske været din oplevelse. 

Jeg er meget glad for de gør deres bedste i vuggestuen og jeg tænker normeringen er god, måske bedre end en dagplejer lige i den her vuggestue da der også ofte er en vikar, så dvs har de kun 2 børn hver næsten.

En lille tilføjelse er at min dreng bliver afleveret kl. 9 indtil 2 og fra 11 til 2 sover han. Så det er 2 timers pasning. Og det samme gælder også en af de andre vuggestuebørn. Så er de 3 voksne til 5 børn, resten af dagen. Det er da en MEGET bedre normering end en dagplejer som har 3 børn i det her tilfælde. 

Anmeld Citér

18. januar

fehår

Profilbillede for fehår
Soonmom skriver:

Ting bliver flyttet især af andre børn og hvis der ikke er navn i tingene har personalet ikke en jordisk chance for at huske hvis som er hvis

Beskidt ja det bliver børn, de får lov selv at forsøge med maden, det skal de for at lære det , vi (er selv pædagog) har ikke tid til at skifte hvis der bare er lidt leverpostej på tøjet, det skader ikke barnet 

Jeg er enig, men ikke i den del med bulen. Må I gerne efterlade børn i højstol uden opsyn? Det må de ikke i den vuggestue, mine piger har gået i.

Anmeld Citér

18. januar

Anonym trådstarter

En lille opdatering.

Jeg skrev en lille besked på Aula om at jeg er meget taknemmelig og glad for at min dreng trives med dem og at de giver ham omsorg, og vi er trygge ved dem.

Men at han i mandags kom hjem kun med body  og det ville vi helst ikke i denne årstid.

Hun svarede pænt at det var den anden pædagog der havde skiftet ham fordi han havde et uheld og hun skulle nok sige til hende at min dreng skal have mere tøj på en anden gang og st det ligger i skuffen.  

Havde lidt ondt i maven over beskeden men alt er godt - håber jeg. 
Min mand hentede og pædagogen var meget glad og min venlig og de havde en god snak sammen. 

Anmeld Citér

18. januar

Anonym

Anonym skriver:

Det har på ingen måde været min oplevelse.

Ligesom jeg ikke har oplevet travlhed eller andre problemer i hverken vuggestuen eller børnehave med mine børn. Så at sige at sådanne ting sker fordi man har valgt det ene fremfor det andet, er vidst ikke en påstand der er generelt gældende. 

Anmeld Citér

18. januar

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg er enig, men ikke i den del med bulen. Må I gerne efterlade børn i højstol uden opsyn? Det må de ikke i den vuggestue, mine piger har gået i.

Ja det tænker jeg også.

Altså han skal jo vende sig til det uden bøjlen, men at man prøver første gang og går fra ham…. men de informerede om det og lovede at gøre det under opsyn en anden gang.

Anmeld Citér

18. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det opslag kunne have været mig som havde skrevet det lige efter indkøring af mit første barn... jeg forstår helt sikkert alle de ting du skriver og man tænker jo konstant på sit lille barn og vil så gerne have de har det bedst muligt.

Vedr. tøj - få sat navnelapper på og på sut bestil navnesutter eller gør som de gør i vores vuggestue, skriv dit barns forbogstav med en tusch eller kuglepind.

Vedr. kun at have en body på, hvis dit barn havde bare ben og ikke kun lige var taget op efter lur, så ville jeg påtale det. Det er der intet galt i at sige, at du synes det er for lidt tøj hvis dit barn skal gå rundt i det.

Det med at være beskidt og have mad i håret er heeeelt normalt.... selvfølgelig kan de godt tørre dem om munden, men ens barn kommer tit hjem med lidt mad i håret og beskidt om munden, tøjet er tegnet til med tusch eller beslidt fra udeleg... selvfølgelig hvis det er vådt skal det skiftes, men ellers helt fint. Af den grund er min datter i bad hver aften (men det er også en vuggestue hvor de er ude 80% af tiden jo større de bliver) Har oplevet nogle gange der var indtørret snot i hele ansigtet, men sådan er det jo hvis de er forkølet.

Det med stolen havde jeg også snakket med dem om, men det nævner du jo også du har - så behøver jeg ikke skrive hvor meget jeg havde brokket mig hvis det havde været mit barn

Alt i alt... så tag de situationer der bekymre dig eller gør dig utryg med pædagogerne, du er IKKE for meget hvis du nævner det. husk det er måden man nævner det på og så sorterer lidt i hvad du mener der er vigtigt og hvad der ikke er så vigtigt....

Pædagogerne i mit barns vuggestue ved godt jeg er totalt overbeskyttende både med påklædning, hvad hun sover i og hvordan de håndterer hende - fordi jeg tager dialogen med dem hver gang. Og det er ok at gøre, for det er vigtigt at du er tryg... nogle gange kan en forklaring fra deres side også være nok.

Jeg blev virkelig sur en dag hvor min datter kom hjem helt rød forneden under bleen og havde sår flere steder, jeg blev så frustreret jeg gik til afdelingslederen som fik pædagogen til at kontakte mig om aftenen... der var INGEN sure miner fra deres side og husk det hele handler om samarbejde og kommunikation og måden man siger tingene på

Held og lykke med dit barn, det lyder ellers som et dejligt sted... pædagoger som er nærværende, hjertevarme og krammer og giver dit barn tryghed er guld værd!!!!! 

Tak for din skønne besked

Ja jeg var også lidt bange for jeg måske allerede var for meget her til at starte med. 
Tøjet har jeg det fint med også hvis der kommer maling eller noget pyt med det, man kan købe en ny eller vaske den. Børn er børn.

Det mere at hans år var så klistret men det må jeg leve med hehe.

Håber også dit barn også trives for de er nemlig guld værd. De pædagoger der krammer og er kærlige er de bedste. Min mand kom også ind og han sagde han var ved at kramme pædagogen og hun krammede ham også

så mit blev morhjerte blev glad, da jeg ved de gør deres bedste

Anmeld Citér

18. januar

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Tak for din besked det dejligt at man kommer med sin mening.

jeg tænker i det hele taget mht at blive beskidt er jeg faktisk efter idag blevet lidt pyt med, også det at vores ting bliver  væk da msn altid kan kigge i glemmekasser. 

Også er det super fint man øver sig med stolen uden bøjle, men så må man blive siddende ved barnet første gang man prøver det af. Og ikke gå og vende ryggen til. Hun var ellers meget ærlig og kunne godt se fejlen. Fejl er fejl, ville bare blive bekymret hvis det skete igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.