Vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.905 visninger
30 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2023

Anonym trådstarter

Hejsa

Min dejlige søn er for 2 måneders tid startet i vuggestue. Han trives er glad, og sover/spiser dejligt

Han er meget far/mor-glad, så derfor bliver han utroligt ked af det når vi går derfra, men får at vide over sms og opkald at han stopper meget hurtigt. Jeg når næsten ikke ud af døren. (jeg tuder hele vejen til arbejde i 30min)

Når men sagen er at de to pædagoger på stuen er megeeeet søde, især hende som indkøre min søn. De krammer og kysser min dreng og er meget kærlige og omsorgsfulde. Men på en eller anden måde virker de også forvirret….

Den ene pædagog har 4 børn mens den anden har 3, så det virker ikke til de har travlt da de også ofte har en vikar inde for at hjælpe med de 7 børn.

Der sker nogle lidt underlige tingsåsom at jeg fik en dreng hjem kun i body her forleden det var -1 grader. Hans sutter bliver væk så han får en sut fra en helt anden med hjem som iøvrigt ikke er hans som vi sp hver 2-3 dag skal aflevere til tilbage, hans flyverdragt var blevet efterladt på et bordtennisbord, som jeg måtte snuppe fra børnehaven, den havde hun lige glemt imorges selvom hun sagde hun ville tage den.
Hans sutsko forsvandt men blev fundet igen, han kommer hjem med helt klistret hår fra maden han har spist (som han nok selv har rørt ved under frokost) og en mund der er meget beskidt… En af de værste ting der skete var at de havde sat ham i en stol uden bøjle og gået fra ham så han faldt ned og fik en bule, allerede 1 måned efter.

Jeg er udemærket klar over at det ikke lige er det nemmeste job og hvis der er sygdom så har man flere børn end man normalt har, måske har de mere travlt end jeg tror(det bare ikke mit indtryk måske tager jeg fejl?)

Men jeg kan skide godt lide dem!!!! Og jeg synes ikke jeg vil være en mor der brokker mig eller lige siger noget. Og de er meeeget dygtige, imog jeg ved de passer på min søn.  Men jeg er sku lidt bekymret

jeg har købt klistermærker til tøjet, og det med stolen tænker ikke sker igen, det har de lovet.

Det med tøjet og at han er så beskidt det har jeg lyst tul at sige men jeg ved sku ikke… Hva tænker i. 

Ps. Jeg er ellers en megeeet large mor synes jeg selv, og stoler 110% på dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Tøj der bliver forlagt af personalet eller glemt, det ville jeg ikke bruge videre tid på som forældre - det kan være svært at holde styr på mange børns tøj. Hvis I har navn i, kommer det meste retur. Ikke alle institutioner er lige gode til at holde styr på det. 

Men at de glemmer at sætte bøjle på stolen, ikke får givet ham nok tøj på for årstiden og lign. tilfælde. Det vil jeg tage fat i, for selvfølgelig er vi alle mennesker og fejl/forglemmelser sker ind imellem. Men det lyder som om der er sket en del på kort tid. Og jeg kunne godt være bekymret for hvad der kunne ske næste gang.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Tøj der bliver forlagt af personalet eller glemt, det ville jeg ikke bruge videre tid på som forældre - det kan være svært at holde styr på mange børns tøj. Hvis I har navn i, kommer det meste retur. Ikke alle institutioner er lige gode til at holde styr på det. 

Men at de glemmer at sætte bøjle på stolen, ikke får givet ham nok tøj på for årstiden og lign. tilfælde. Det vil jeg tage fat i, for selvfølgelig er vi alle mennesker og fejl/forglemmelser sker ind imellem. Men det lyder som om der er sket en del på kort tid. Og jeg kunne godt være bekymret for hvad der kunne ske næste gang.

Det netop det jeg er. Det små ting, men på så kort tid. Er mest bekymret for hvad der kommer til at ske, de er meget søde så vil ikke ødelægge  den gode stemning

Anmeld Citér

18. januar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

At tøj, sutter og sko bliver væk ( især hvis det ikke har haft navn i ) er hverdagen og et vilkår. Sørg for hver morgen at hans ting ligger på hans plads, alt hvad han skal bruge af overtøj, hue, sko, vanter - så det ligger klar til brug. Og med navn i skal det nok finde tilbage til hans plads på et tidspunkt. 

Synes da bare du skal påtale fx “ hold da opx det var da ikke meget tøj han havde på” da han fx kun havde body. Måske var der en grund - måske de var lige ved at finde skiftetøj til ham. Spørg dem. 

2 voksne + evt en vikar til 7 børn er en sindsyg god normering. Jeg arbejder selv i vuggestue. Vi er tre voksne til 11/12 børn. 

Det med højskolen kan være en fejl - fejl sker på et splitsekund og det virker til at de er obs på det.. Men vi må faktisk ikke forlade børn der sidder i højstol.  

Men når du oplever ting du synes er underlige - så spørg dem ( på en ordentlig og ikke sur måde), for der er sikkert en god grund. 
Men det lyder til at omsorgen er på plads og det er det vigtigste 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Det opslag kunne have været mig som havde skrevet det lige efter indkøring af mit første barn... jeg forstår helt sikkert alle de ting du skriver og man tænker jo konstant på sit lille barn og vil så gerne have de har det bedst muligt.

Vedr. tøj - få sat navnelapper på og på sut bestil navnesutter eller gør som de gør i vores vuggestue, skriv dit barns forbogstav med en tusch eller kuglepind.

Vedr. kun at have en body på, hvis dit barn havde bare ben og ikke kun lige var taget op efter lur, så ville jeg påtale det. Det er der intet galt i at sige, at du synes det er for lidt tøj hvis dit barn skal gå rundt i det.

Det med at være beskidt og have mad i håret er heeeelt normalt.... selvfølgelig kan de godt tørre dem om munden, men ens barn kommer tit hjem med lidt mad i håret og beskidt om munden, tøjet er tegnet til med tusch eller beslidt fra udeleg... selvfølgelig hvis det er vådt skal det skiftes, men ellers helt fint. Af den grund er min datter i bad hver aften (men det er også en vuggestue hvor de er ude 80% af tiden jo større de bliver) Har oplevet nogle gange der var indtørret snot i hele ansigtet, men sådan er det jo hvis de er forkølet.

Det med stolen havde jeg også snakket med dem om, men det nævner du jo også du har - så behøver jeg ikke skrive hvor meget jeg havde brokket mig hvis det havde været mit barn

Alt i alt... så tag de situationer der bekymre dig eller gør dig utryg med pædagogerne, du er IKKE for meget hvis du nævner det. husk det er måden man nævner det på og så sorterer lidt i hvad du mener der er vigtigt og hvad der ikke er så vigtigt....

Pædagogerne i mit barns vuggestue ved godt jeg er totalt overbeskyttende både med påklædning, hvad hun sover i og hvordan de håndterer hende - fordi jeg tager dialogen med dem hver gang. Og det er ok at gøre, for det er vigtigt at du er tryg... nogle gange kan en forklaring fra deres side også være nok.

Jeg blev virkelig sur en dag hvor min datter kom hjem helt rød forneden under bleen og havde sår flere steder, jeg blev så frustreret jeg gik til afdelingslederen som fik pædagogen til at kontakte mig om aftenen... der var INGEN sure miner fra deres side og husk det hele handler om samarbejde og kommunikation og måden man siger tingene på

Held og lykke med dit barn, det lyder ellers som et dejligt sted... pædagoger som er nærværende, hjertevarme og krammer og giver dit barn tryghed er guld værd!!!!! 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Måske skulle du have valgt dagpleje i stedet, hvis du ikke har forståelse for, hvor travle pædagoger er.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Igen

Profilbillede for Igen
Anonym skriver:

Måske skulle du have valgt dagpleje i stedet, hvis du ikke har forståelse for, hvor travle pædagoger er.

Du tænker ikke man man stille krav til pædagoger fordi de har travlt? Det er ikke forældres opgave at tage hensyn tilmderes arbejdsopgaver, det er deres leders. Forældrerelation og barnets behov er deres primære opgave, og selvfølgelig må man undres hvis barnet ikke har tøj på efter omstændighederne eller falder af stolen fordi de ikke har taget de fornødne forholdsregler

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Præcis de samme ting kunne da ske hos en dagplejer. Tror du ikke de har travlt? Nomeringen er da ca. den samme, de er bare ofte kun en til stede. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Præcis de samme ting kunne da ske hos en dagplejer. Tror du ikke de har travlt? Nomeringen er da ca. den samme, de er bare ofte kun en til stede. 

Det har på ingen måde været min oplevelse.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Soonmom

Jeg synes det lyder meget normalt

Er der navn i tingene for ellers er det selvforskyldt.

Ting bliver flyttet især af andre børn og hvis der ikke er navn i tingene har personalet ikke en jordisk chance for at huske hvis som er hvis

At han falder ned af en stol, sker også især når de øver at sidde uden bøjle

Buler får børn, det skal børn have

Beskidt ja det bliver børn, de får lov selv at forsøge med maden, det skal de for at lære det , vi (er selv pædagog) har ikke tid til at skifte hvis der bare er lidt leverpostej på tøjet, det skader ikke barnet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.