Ferie som familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2023

Kastanje

Har aldrig forstået, at det skal være enten eller. Vi har haft de fedeste ferier med børn til bl.a Thailand. Her kan man se en ny kultur, flotte templer, elefanter osv samtidig med spændende mad, pool og strand. Pool, varme og strand betyder ikke nødvendigvis - 10 dage på en solseng. Hvad med en kombi?

Hvis børnene er vant til pool kunne det jo være en mulighed. 
det behøver vel ikke være storbyferie til Paris/ London/Rom.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det lyder til din kæreste har dårlig samvittighed over ikke at være der 100% for sine børn, og det er helt forståeligt, men måske i skal have snak om det. For det nytter jo ikke at jeres liv skal være på pause fordi børnene ikke er der.

når det så er sagt, så tænker jeg du skal træde varsomt med ferien. Den skal nok ændres i små skridt eller med kompromisser omkring at finde et sted, hvor du kan tage ud og opleve noget. Og husk at ligesom der findes folk som introverte og extroverte, så er der også folk som ikke finder det spor afslappende at opleve en masse nyt på ferie, på samme måde som andre stresser over at ligge en hel uge og lave ingenting.

Jeg har nævnt flere gange at jeg ikke vil sætte livet på pause og det kan man ikke bare gøre. Jeg har også spurgt om hvad så hvis vi havde vores fælles barn også. Ifølge ham må man finde en løsning. Vente med at bage småkager til hans børn er her. Problemet for mig er også at jeg er vandt til at man laver en masse ting selv. Og hans ene barn har et stort søvnbehov og bryder sammen hvis der sker for meget. Så en hel weekend er fyldt hvis man fx bager småkager den ene dag. 

Og julepynt er en ny jo ikke stor nok til de første år, så kan man tage den til den tid siger han. Jeg har bare ikke lyst til selv at side og vente hver anden uge, eller skal forklare et barn det ikke kan noget andet end måske besøge mit barn i de uger hvor hans børn ikke er her. For tingene må ikke koste penge uden dem

Anmeld Citér

18. januar 2023

Kastanje

Kreta…  et sted hvor der er meget historie/kunst og også afslapningsmulighed. Man kan alt fra st vandre, bade ved pool/strand og man kan se rester fra flere tusinder år siden. Også en god kombiløsning.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Kreta…  et sted hvor der er meget historie/kunst og også afslapningsmulighed. Man kan alt fra st vandre, bade ved pool/strand og man kan se rester fra flere tusinder år siden. Også en god kombiløsning.

Der plejer de ar være. Muligheden at tage ud sammen er der ikke, når vi sider og snakker og jeg nævner at se husene og byer, mener de det kun er hvis man går forbi i forvejen hvis man SKAL fra poolen 

Og når jeg siger jeg kan gå en tur alene, mener han jeg ikke gider dem 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
IenFart skriver:

Jeg ville visne indvendigt hvis jeg skulle bruge en uge eller mere ved en pool, så jeg ville nok helt undlade at tage med hvis det var præmissen.

Jeg synes det er noget ævl at man ikke kan være kulturel og se ting med børn, men hvis de aldrig har prøvet andet skal man nok starte småt. Jeg synes du skal få kæresten med på et par ture væk fra poolen men stadig lade det være størstedelen.

Jeg ville heller ikke kunne udholde en uge ved en pool i 40 grader. Både min søster og jeg var med ude og se "gamle bygninger" da vi var under 10. Men børn (og voksne) er forskellige og har forskellige interesser. Synes det lyder som en god ide at introducere lidt kultur i det små. Måske de faktisk vil synes, det er spændende, hvis man på forhånd fortæller dem lidt om historien. Måske læser en bog sammen om emnet inden I rejser. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

1) du kan lade være at tage med på den ferie?

2) du kan tage med og selv tage på udflugter  - i behøver vel ikke gå op og ned ad hinanden hele tiden? 

3) er du sikker på at han er din drømmemand? 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg forstår det med ikke at ændre deres vaner og min ide til at starte med var også at man så kunne tage en weend eller en forlænget bare ham og mig så vi kunne se noget, men han mener ikke man kan tillade sig at tage noget steder hen uden dem, for det er at sige man ikke gider dem 

Jeg står næsten i en overvejelse om man bare skal spare sammen og tage ud og opleve noget selv. Men familie har aldrig rejst da jeg var barn og jeg har længe drømt om det, jeg havde sparet sammen der kom corona og så fandt vis sammen lidt efter og pengene blev brug til at flytte sammen. Jeg jeg hat siden jeg var meget ung drøm om at komme ud og opleve noget

Jeg kan godt forstå, du drømmer om at komme ud og opleve noget. Den drøm var tæt på at gå i opfyldelse, og så mødte du en mand med to børn og etablerede dig med ham. 
Jeg siger ikke, at man ikke kan opleve verden, når man er en del af en børnefamilie - men i jeres tilfælde lyder det som en svær udfordring at kombinere det. 
Er du sikker på, du er det rigtige sted? At livet med ham og hans børn, inklusive de ting, du må give afkald på, er det rigtige for dig? At du kan leve med om 10 år at se tilbage på disse år af dit liv, og at du vil synes, det var dét værd at opgive dine drømme? 

Det er egentlig ligegyldigt, hvad der  burde være muligt, hvilke kompromisser, din kæreste  burde indgå osv. Det sker ikke. Han vil ikke. 

Selvfølgelig kan du spare op og tage alene afsted - det ville i mine øjne være fedt og selvstændigt af dig også at prioritere dig og dit liv. Men er det nok for dig? Stikker problemerne ikke dybere end det? Kan et par ugers ferie - uden selskab af ham, du vel egentlig gerne ville opleve verden med - få dig til at føle, at dit liv er, som du ønsker det? 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

Jeg tror du skal prøve at tage på ferie med din mand og hans børn før du beslutter dig hvad der præcis skal foregå... en ting er hvordan man tror det er at rejse med børn, en anden ting er hvordan det reelt er. Ferie med børn er på børnenes præmisser, selvfølgelig forstår jeg godt du ikke gider sidde ved en pool hele dagen - men hvis nu børnene gerne vil det og forstår det ved ferie at slappe af og dykke, bade, sole sig, vandplaske og hygge sig... så må man ofre sig lidt. Sådan er livet med børn og det må man bare acceptere. Jeg forstår godt det er svært når man kommer ind i et forhold uden børn og det ikke er ens egne, så er det sværere at forholde sig til... men man er nok nødt at sluge nogle kameler når man har et liv med børn for man ikke helt kan det man kunne før. Jeg håber det løser sig og I finder en gylden mellemvej... uanset hvad, synes jeg det er helt forkert I ikke kan tage på en ferie uden børn når I er i en 7/7 ordning? For hvornår skal I så hygge jer alene og pleje jeres voksen forhold? Du må lige give ham et spark bagi og få booket en tur - det kan fx. bare være en weekendtur bare dig og ham... og så må den tur være på dine præmisser  

Anmeld Citér

18. januar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Undskyld men, det lyder til at de børn for lov at styre liiiidt for meget. Skal de børn virkelig bestemme alt ved den ferie? 

Jeg har yngre børn - 7 og 3 år og vi har da altid, når vi har været på ferie, kombineret afslapning ved poolen med oplevelser. 

Ja vi har badet og slappet af, og det har vi mol gjort 70 % af tiden, men vi har også gået mange ture, set mange borge, gået i bjergene, svømmet ved vandfald og oplevet kultur - det kan man altså godt med børn, hvis man vil og ellers opdrager sine børn til at nogle gange gør vi også noget de voksne gerne vil - for vi er alle på ferie.

Og sådanne ture ender altid med at være mega hyggelige for man oplever noget andet - og så kan man tage et par dage ved poolen bagefter hvis det er det. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Helt ærligt. Overvej om det forhold er det rigtige for dig. Det lyder til, at du giver afkald på meget af dig selv, uden din kæreste er villig til kompromis!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.