Hej.
Jeg bor med min kæreste og hans børn 7/7. Vi har det godt og snakker tit om at komme på ferie
Min familie har aldrig været i udlandet da jeg var barn, hans børn mener det er en rettighed og noget alle oplever hvert år.
Jeg står så bare i den situation de snakker konstant om, med mor og far...
Jeg siger det lyder hyggeligt og det er dejligt de har oplevet de ferier (lege i pool og kun nede i byen for at spise) hans børn er 8 og 10 og den store mener kun man skal der hen hvor de har været. Jeg har snakket om vi kan starte vores egne traditioner, som min kæreste på det sidste er begyndt at give mig ret i.
Men dog er min kæreste og jeg på ingen måder enige om hvad der skal ske på en ferie. Deres ferie er ligge ved poolen for det er det børn vil så det er det man skal. Da jeg aldrig rigtig har været på ferie (havde min kæreste heller ikke som barn) vil jeg også gerne opleve noget.
Jeg overvejer virkelig at en ferie med dem som de vil have det kommer jeg bare til at tænke det er hyggeligt med fritid og ferie med dem, men jeg er på ingen måde ligge ved pool typen, jeg vil gerne se og opleve kulturen. Men for at vide det kan man ikke med børn.
Og der er ingen mellemvej, da børnene ikke vil se kultur og byens historie (jeg mener ikke museum men se de gamle bygninger og lignende) men børnene er vandt til at få deres vilje og man tager jo afsted for deres skyld mener min kæreste.
Jeg tænker bare ikke det bliver sjovt for nogen for jeg er ikke til 40 graders varme og en pool, men det vil børnene, så det vil han
Og to ferier er ikke en mulighed, for hvis man tog en forlænget weekend sammen bare mig og ham, mener han er det samme som at sige man ikke vil børnene, selv om man også lavede en tilsvarende ferie men med deres pool og hvad de vil
Er jeg forkert på den i at mene man godt kan enten tage en lille tur bare ham og mig, når ingen af mine ferie ønsker kan opfyldes når børnene er med?