Hvor sover jeres børn når de er små forkølet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.588 visninger
18 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2023

Anonym trådstarter

Min kæreste har to børn. Den ene er sensitiv og har behov for opmærksomhed 

Før ci flyttede sammen, hvis en vågnede tidligt gik man bare i soveværelset og så tv mens han sov videre. Dette gjord man også når jeg var der ens betydende med de bare vækkede mig for at have underholdning selvom de havde fået at vide vi måtte sove videre

Vi havde mange diskussioner om at min mening ikke er okay

De plejer også bare at sove der en gang i mellem før keg kom for hyggens skyld. Men de gange har jeg været skubbet ud af sengen, som i helt ud 

Hvordan gør i når et barn har småfeber, hoster og snotter lidt. Sover de i sengen med jer eller kan de i en alder af 8 og 10 sove alene? Jeg bliver nemlig bare smidt ud og må sove et andet sted da det er mig der har et problem, fordi jeg flere gange er vågnet halt eller en enkelt gang helt på gulvet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2023

Baby17

Anonym skriver:

Før ci flyttede sammen, hvis en vågnede tidligt gik man bare i soveværelset og så tv mens han sov videre. Dette gjord man også når jeg var der ens betydende med de bare vækkede mig for at have underholdning selvom de havde fået at vide vi måtte sove videre

De plejer også bare at sove der en gang i mellem før keg kom for hyggens skyld. Men de gange har jeg været skubbet ud af sengen, som i helt ud 

Hvordan gør i når et barn har småfeber, hoster og snotter lidt. Sover de i sengen med jer eller kan de i en alder af 8 og 10 sove alene? Jeg bliver nemlig bare smidt ud og må sove et andet sted da det er mig der har et problem, fordi jeg flere gange er vågnet halt eller en enkelt gang helt på gulvet? 

Ærligt ik, så lyder du sgu lidt træls.. Er du jaloux på din kærestes børn, som er 8 og 10 år og sommetider kan have brug for lidt ekstra tryghed fra sin forælder(far formoder jeg)? 

Hvis du ikke bryder dig om at sove med dem, så tag din dyne med ind i en af deres senge eller sofaen en enkel nat, hvis det er noget som sker en gang i mellem tænker jeg at både du og dit parforhold overlever. 

Jeg synes egentligt det er fint at din partner ser sine børns behov(helt reelle og ikke unfair eller krævende behov) og imødekommer dem frem for en kærestes. Han lyder som en keeper.

JJeg går ikke ud fra at du selv har børn. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Ærligt ik, så lyder du sgu lidt træls.. Er du jaloux på din kærestes børn, som er 8 og 10 år og sommetider kan have brug for lidt ekstra tryghed fra sin forælder(far formoder jeg)? 

Hvis du ikke bryder dig om at sove med dem, så tag din dyne med ind i en af deres senge eller sofaen en enkel nat, hvis det er noget som sker en gang i mellem tænker jeg at både du og dit parforhold overlever. 

Jeg synes egentligt det er fint at din partner ser sine børns behov(helt reelle og ikke unfair eller krævende behov) og imødekommer dem frem for en kærestes. Han lyder som en keeper.

JJeg går ikke ud fra at du selv har børn. 

Har ikke børn, men når hans ønske er de også skal sove der til dagligt bare for hyggens skyld i en 7/7 ordning. Jeg har hele tiden sagt sygdom var fint men for hyggens skyld? 

Anmeld Citér

8. januar 2023

AnoMor

Hos os sover de i egen seng selvom de er syge. Hvis de så vågner om natten så kommer de ind og putter hos os. Men det gælder også selvom de ikke er syge. 

ville aldrig nogensinde smide min mand ud af sengen fordi min søn er syg. Med mindre det er fordi han havde er problem med at han også var der. Ligesom jeg ikke ville gå med til at blive forvist fra sengen fordi hans datter var syg. 

så hvis det er fordi du synes det er forkert at barnet ligger hos jer når det er sygt. Ja så forstår jeg godt du bliver forvist. Men hvis du ikk har et problem med det. Så forstår jeg godt hvis du bliver sur over at blive forvist 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hos os sover de i egen seng selvom de er syge. Hvis de så vågner om natten så kommer de ind og putter hos os. Men det gælder også selvom de ikke er syge. 

ville aldrig nogensinde smide min mand ud af sengen fordi min søn er syg. Med mindre det er fordi han havde er problem med at han også var der. Ligesom jeg ikke ville gå med til at blive forvist fra sengen fordi hans datter var syg. 

så hvis det er fordi du synes det er forkert at barnet ligger hos jer når det er sygt. Ja så forstår jeg godt du bliver forvist. Men hvis du ikk har et problem med det. Så forstår jeg godt hvis du bliver sur over at blive forvist 

Jeg har ikke noget problem, men lige meget hvor jeg ligger bliver jeg sparket ud af sengen om barnet ligger i midten, ryger jeg ud for min kæreste laver ikke pladsen han har mindre og barnet er vandt til pladsen og sparker bare 

Hvis han ligger i midten skubber han mig bare ud over kanten fordi de skal have plads, så jeg har før vågnet ved jeg ryger ud over kanten når se er der også. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Kastanje

Anonym skriver:

Jeg har ikke noget problem, men lige meget hvor jeg ligger bliver jeg sparket ud af sengen om barnet ligger i midten, ryger jeg ud for min kæreste laver ikke pladsen han har mindre og barnet er vandt til pladsen og sparker bare 

Hvis han ligger i midten skubber han mig bare ud over kanten fordi de skal have plads, så jeg har før vågnet ved jeg ryger ud over kanten når se er der også. 

Hvis du kan tolerere, at de sover i sengen, så ville jeg da bede far om at give mere plads. Du skal selvfølgelig ikke falde ned på gulvet. Jeg ville nu flytte mig ret hurtigt hen til en sofa/gæsteværelse ved sygdom for ikke selv at blive smittet. 

Og omkring det med for “hyggen” skyld .. det er I jo nødt til at have en drøftelse af . Du kan jo ikke leve med at blive sparket af et barn hver nat og få forstyrret din søvn. Selvfølgelig skal du ikke ende jævnligt på gulvet. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hos os sover vores datter på em madras på gulvet ved siden af vores seng, fordi hun også sparker.. Hun er 4 år.. 

Engang imellem ligger hun oppe i sengen, men det er kun, hvis det fx er kl. 5 om morgenen og vi skal op kl. 5.30, eller hvis hun på ingen måde må vække lillebror (på madrassen får hun tit slået knæet ind i skabet, så det larmer, og lillebror kan høre det på sit værelse).. 

Lillebror har vi ikke prøvet det med endnu, da han er for lille til at forstå, at han skal sove videre i vores seng.. Så han sover 100% på sit eget værelse og er 1,5 år

Anmeld Citér

8. januar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Derudover skal et barn med feber helst ikke ligge mellem to andre, da man hurtigt bliver overophedet i en seng med 3 personer og Dyner osv.. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Anonym

Hos os må børnene altid komme ind til os, hvis de vågner om natten. Og hvis de er syge, sover de i vores seng hele natten, hvis de har lyst.

Jeg sover dårligt med et barn imellem os, især hvis det er sygt og ligger uroligt. Så jeg går ind og sover et andet sted. Det er jo mig, der har problemet - de andre sover fint. Så selvfølgelig er det mig, der skal gå. Det generer mig ikke. Jeg er bare glad for at kunne få lov at sove.

Du og din kæreste må jo få en snak om, hvordan I begge har det i den her situation. Jeg kan godt forstå, at du kan synes det er træls at børnene kommer ind, hvis det betyder, du ikke kan sove. Omvendt kan det være, at hvis de ikke må komme ind, kan de ikke sove. Hvis behov vejer så tungest? 

I må forsøge at snakke jer frem til en god løsning. Du skal selvfølgelig også høres, du bor der jo også. Men børnene bor der jo også. Og hvis din mand elsker at sove med sine unger skal det jo også tages med i betragtning. Jeg forstår ikke helt, om du bliver  skubbet ud mens de sover - altså ikke med vilje, eller om det er bevidst - sådan ‘smut med dig-agtigt’. Det sidste synes jeg er vildt strengt.
Men jeg tænker, at I må kunne finde en løsning, hvor alle kan få sovet.

Anmeld Citér

8. januar 2023

Mor78

Profilbillede for Mor78

Vi har altid vores børn inde ved os når de er syg… faktisk også når de ikke er syge

jeg har brug for at kunne høre dem hvis de blev endnu dårligere, de skulle kaste op eller noget andet.

både min mand eller jeg selv ville til hver en tid vige pladsen for vores syge børn.

Måske i kunne få et par ekstra senge eller madrasser ind i soveværelset…så er plads problemet løst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.