Hej med jer. Jeg har oprettet bruger herinde, da jeg simpelthen har brug for nogen at snakke med omkring dette.
Min 4 årige søn kan nogen gange finde på at sige, at jeg har slået ham. Det kan fx være i situationer hvor vi snakker om, at man ikke må slå (hvis der har været noget i børnehaven mm) det kan også ske i situationer hvor han er rigtig ked af det, grundet at han fx ikke må få is inden sengetid eller bare generalt ikke får sin vilje.
Jeg har aldrig lagt hånd på ham! Og det gør mig utrolig ked af det, at han siger sådan. Vi har nogen gange leget hvor jeg har klappet ham i numsen fx mens vi løber ind til sengen, hvor han også grinede og sagde “mor, du slår mig”. Jeg forklaret ham at jeg ikke slog, men at det var kærlige klap i numsen i en leg, hvor han kan finde på at “bruge” den imod mig på et senere tidpunkt og sige “mor du har slået mig dér” og peger, hvis han er sur på mig. Eller hvis jeg ved et uheld har ramt ham med min hånd/arm og han stod bag mig og jeg ikke har set ham.
Han kan også finde på at sige at en anden har slået ham “i dag” hvor han ikke engang har været sammen med den person den pågældende dag..
Jeg kan selfølgelig ikke lade værre med at tænke på, hvis han fortæller sådan noget ovre i børnehaven, og det gør mig mildest talt i super dårligt humør. Jeg er alene mor, han har ikke sin far, så det er ekstra hårdt at sidde med alene. 

Jeg er begyndt at tænke meget over det. Jeg har tidligere haft rigtig meget tankemylder og overtænker alting og derfor er det rigtig svært at sidde i alene, da mine tanker har det med at stikke lidt af.
Er der andre, som oplever dette og i så fald, hvad har i gjort? Jeg har selfølgelig forklaret ham, at man ikke må sige sådan noget når det ikke passer.
Anmeld
Citér