Lave to ovnretter på én gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2023

Tinstin

Seldomseen skriver:

Er det umuligt for dem at vente 20 min med at få mad :-)? 

Ja. De kan ikke vente 20 minutter på anden omgang.

Hvis vi antager, at den første lasagne er færdig kl. 17 og den næste kom i samtidig - så ville den næste ikke være færdig før efter 40-45 minutter. Det tager nok ca. 20 minutter for ungerne at spise og at de så skulle sidde pænt og vente yderlige 20-25 minutter på anden omgang + den skal køles lidt ned, det vil jeg ikke forvente, at de kan - de er kun 3 og 5 år gamle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

2 plader på en gang, og varmluft. Evt byt dem rundt midtvejs. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Ja. De kan ikke vente 20 minutter på anden omgang.

Hvis vi antager, at den første lasagne er færdig kl. 17 og den næste kom i samtidig - så ville den næste ikke være færdig før efter 40-45 minutter. Det tager nok ca. 20 minutter for ungerne at spise og at de så skulle sidde pænt og vente yderlige 20-25 minutter på anden omgang + den skal køles lidt ned, det vil jeg ikke forvente, at de kan - de er kun 3 og 5 år gamle.

Ok :-). Min 2 årige kan godt vente - fordi det skal hun simpelthen. Men børn er jo forskellige .

Tror du dog ikke, de vil kunne klare at vente 20 min når de om 10 år er blevet teenagere ?

Anmeld Citér

8. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Varmluft og 2 plader ind. Byt rundt halvvejs.

Køb en ekstra ovn om 10år

lav tilbehør der mætter. Brød, grøntsager. Så behøver du ikke lave 2. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

AnoAno

Min dreng på 5 kan også spise en del og han ville heller ikke kunne vente i en halv time så ville han både miste sin apittit og jeg har 4 drenge. Ét fad er ikke nok her. Jeg smider to ind på en gang på normal varme også bytter jeg rundt på dem også tager det ca 12 mere end hvis jeg kun lavede én. 
jeg som voksen ville bestemt ikke vente 20-30 min på anden omgang. Det ville jeg heller ikke hvis jeg sad på en restaurant. 

Anmeld Citér

8. januar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det ville da også trække måltidet unødvendigt længe hvis man skulle vente en 20 minutters tid midt i maden, fordi alt ikke var klar med det samme.

2 fade ind i ovnen på samme tid eller et endnu større fad så der er nok i et fad til alle - hvis det kan være større end det du har nu

Anmeld Citér

8. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Seldomseen skriver:

Ok :-). Min 2 årige kan godt vente - fordi det skal hun simpelthen. Men børn er jo forskellige .

Tror du dog ikke, de vil kunne klare at vente 20 min når de om 10 år er blevet teenagere ?

Når det nu let kan undgås, hvorfor så lægge ventetid ind?

Selv sætter jeg stor pris på at have al maden færdig på én gang og kunne sætte mig til bordet uden at skulle tænke på mere.
Jeg ville nu også være træt af at sidde og vente på 2. portion, selv om jeg ikke er hverken barn eller teenager. 

Anmeld Citér

9. januar 2023

Seldomseen

Mor og meget mere skriver:

Når det nu let kan undgås, hvorfor så lægge ventetid ind?

Selv sætter jeg stor pris på at have al maden færdig på én gang og kunne sætte mig til bordet uden at skulle tænke på mere.
Jeg ville nu også være træt af at sidde og vente på 2. portion, selv om jeg ikke er hverken barn eller teenager. 

Det er jo helt fint. Og vi er jo forskellige. Tænker dog der er større problemer i verden end at - gys og gru - skulle vente hele 20 minutter på sin 2. portion mad. Men det gør man jo bare som det passer.  

Anmeld Citér

9. januar 2023

Tinstin

Ærlig talt, jeg er voksen og jeg gad nu heller ikke sidde og spise 1 stykke tærte og så vente 25 minutter på det næste... Så kan man jo sidde til bords i en time! Så er det altså heller ikke hyggeligere! Måske hvis man sad og nippede til en vin og hyggesnakkede, men det... ja... det gider jeg ikke til hverdag.
Og ungerne ville løbe fra bordet (de kan ikke sidde og hyggesnakke og nippe til et glas vand) og så ville de da ikke gide komme tilbage til 2. omgang, som de egentlig var sultne efter før. Og når mine børn får aftensmad, så sker der et eller anden uhyggeligt med deres energiniveau, der bliver nærmest eksplosivt!

Nej, altså - al maden skal helst stå på bordet kl. 17.30 og så den indtages indenfor 30 minutter.

Så tak for tipsene, jeg prøvede her i weekenden, og min nye ovn kan sagtens lave 2 ovnretter på én gang. Problem solved.

Anmeld Citér

9. januar 2023

Seldomseen

Perfekt for dig, at problemet er løst TS

Dog vildt, at vi er så privilegerede i Danmark, at nogen ikke kan klare at vente 20 minutter på deres mad. Endda deres 2. portion .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.