Lave to ovnretter på én gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.556 visninger
22 svar
24 synes godt om
5. januar 2023

Tinstin

Hvordan gør I andre, hvis I skal lave to ovnretter i en almindelig ovn på én gang?
F.eks. to lasagner eller to tærter?

Ved pizzaer bager jeg dem én efter én, men jeg har også en pizzasten, så der går det hurtigt - jeg kan ikke lige forestille mig at bage tærter, lasagner osv én efter én.

Hvordan gør man?

Om 10 år er mine drenge teenagere og allerede nu kan de sætte næsten én lasagne til livs, så jeg tør slet ikke tænke på fremtiden...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2023

Kastanje

Tinstin skriver:

Hvordan gør I andre, hvis I skal lave to ovnretter i en almindelig ovn på én gang?

Ved pizzaer bager jeg dem én efter én, men jeg har også en pizzasten, så der går det hurtigt - jeg kan ikke lige forestille mig at bage tærter, lasagner osv én efter én.

Hvordan gør man?

Om 10 år er mine drenge teenagere og allerede nu kan de sætte næsten én lasagne til livs, så jeg tør slet ikke tænke på fremtiden...

To plader..?

Anmeld Citér

5. januar 2023

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Den øverste på en rist og den nederste på en plade og varmluft

Anmeld Citér

5. januar 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Og byt evt rundt på pladerne halvvejs

Anmeld Citér

5. januar 2023

AnoMor

Tinstin skriver:

Hvordan gør man?

Lave en og når den tages ud og i sætter jer til bords, så sætte den anden ind mens i spiser. Så er den færdig mår første fad er tømt 

Anmeld Citér

5. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tinstin skriver:

Hvordan gør man?

Er din ovn meget lille? Ellers sætter man da bare begge/alle retter i  ovnen samtidig. 

Anmeld Citér

5. januar 2023

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Evt. et større fad/bradepande til lasagne? 

Og ellers som de andre skriver: varmluft og så rist og bageplade

Anmeld Citér

5. januar 2023

Liland

Profilbillede for Liland
Tinstin skriver:

Hvordan gør man?

Laver lasagnen direkte i bradepanden, så er den stor nok til flere dage.

Med hensyn til det andet, (tærter osv.) så er det bare at smække ovnen på varmluft, sætte den ene på rist og den anden på plade i ovnen og bytte rundt på dem halvvejs 

Anmeld Citér

6. januar 2023

Tinstin

Tak

Jeg har tidligere lavet to på én gang, men så synes jeg altid, at den nederste ikke blev færdig.

Måske er det fordi, jeg havde en gammel ovn - den var så dårlig. Det kan være, at den nye her er bedre og fordeler varmen godt.

Tak for svarene.

Anmeld Citér

6. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Er det umuligt for dem at vente 20 min med at få mad :-)? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.