Jeg har brug for at høre nogle tanker.
Vi har ikke sovet fast sammen med vores børn før, ud over da de var helt små. Vi har haft det sådan at de skal falde i søvn i egen seng, vågner de i løbet af natten kan de så komme ind. Har det ene barn haft soveaftale eller andet har den anden fået lov til at sove hos os.
Vi har to børn, en på 7 og en på 11. Den “lille” viser begyndende tegn på noget diagnose og der er et helt forløb igang med skole osv. den lille har vi nu lange kampe med om at den skal sove i egen seng, igår tog det to timer, dette til trods for at vi de sidste dage hr prøvet at sidde lige uden for døren til værelserne når de skal sove. Vi tænkte dette kunne være en løsning for at være ved begge børn, og en voksen kunne klare det praktiske, men det fungerede ikke for den lille. Det ville være 1000 gange lettere og bedre for barnet tror vi, at give lov til at sove i vores seng. Men så bliver den anden jaloux og siger at den lille altid får lov til alting fordi den tuder, vi har prøvet at forklare at det er svært for den lille, men den store er stadig kun et barn og føler sig tilsidesat.
Vi har snakket om, om begge bare skal have lov at sove hos os, problemet er dog pladsen i sengen, min man kan ikke sove når der er børn i sengen og ender på sofaen. Og jeg kan ikke være der med begge børn. Så talte vi om at stille begge deres senge ind i soveværelset, der er plads. Her er problemet bare at de altid laver pjat og bliver uvenner når de får lov til at sove sammen.
Vi har også talt om, om man skal ligge hos dem i egne senge ind til de sover? Men føler det er et skråplan og ærligt så har vi 1000 ting vi skal nå om aftenen, så hvis vi skal ligge der ryger der meget kvalitetstid med børnene, fra dagstimerne fordi vi så har noget mere rengøring lektier osv der skal laves.
Vil i ikke dele jeres tanker?
Anmeld
Citér