Underboen klager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
JRC skriver:

Man må hjælpe sit barn med andre lege end at løbe ? I kan seriøst ikke mene at børn skal løbe rundt i en lejlighed hver dag? 

Et skrigende spædbarn er måske lidt noget andet da man ikke kan gøre så meget ved det, man kan håbe det aftager eller at forældrene finder en løsning. Men leg kan leges på mange forskellige måder uden til gene for andre. 

Fuldstændig enig. Man kan godt lære sine børn at vilde lege med meget løb og hop dem leger vi andre steder end i lejligheden. Man kan ikke forvente at de overholder det til punkt og prikke men man kan i hvert fald tilstræbe at holde det på et minimum. Hensyn til naboer går begge veje - også selvom der er små børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Anonym skriver:

Nu er jeg selv pædagog, og i den alder, kan man altså ikke forvente en 3 årige ikke løber eller hopper indendørs, og når han kommer hjem kl.16, og har været ude hele dagen, så har han brug for at være inde, det er 3 timer på hverdage, hvor han er hjemme og indendørs ...vi tager alt det hensyn vi kan, men min underbo tænker ikke på hendes larm, der er høj radio/tv det meste af dagen/aften, hun har en undulat der skræpper, klager jeg ...nej for jeg tænker; vi alle skal være her, og nogle ting høre med, når der bor ældre mennesker, ligesom med børn.

Det er fuldstændig underordnet om man er pædagog,  måske endda en bonus ift du måske kan anbefale endnu flere lege til dit barn end at løbe. Jeg er helt enig i at alle naboer skal tage hensyn til hinanden. Jeg tænker også de fleste kan klare at børn leger lidt højlydt en gang imellem, men hvis det er flere timer dagligt så synes jeg det begynder at blive uacceptabelt. Og det er helt det samme som hvis en hund gør flere timer eller en der spiller musik. Larm er larm. 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Anonym trådstarter

JRC skriver:

Det er fuldstændig underordnet om man er pædagog,  måske endda en bonus ift du måske kan anbefale endnu flere lege til dit barn end at løbe. Jeg er helt enig i at alle naboer skal tage hensyn til hinanden. Jeg tænker også de fleste kan klare at børn leger lidt højlydt en gang imellem, men hvis det er flere timer dagligt så synes jeg det begynder at blive uacceptabelt. Og det er helt det samme som hvis en hund gør flere timer eller en der spiller musik. Larm er larm. 

Så i din bog, er det ikke ok at i ca 1 time på en hel dag på hverdage, er der fri leg, som bla kunne være bygge togbane, bygge med lego, lege med sine dinosaurer, men alt det kan også høres, og han gider altså ikke hver dag, sidde og tegne eller lege med perler m.m, de to andre timer bliver brugt på mad bad og putning ...i weekenden når vi har spist morgenmad, går vi på legepladsen eller i legeland frem til middagsmad, så er der middagslur i ca 2 timer, en lille eftermiddagssnack, enten cykler vi en tur eller jeg prøver om vi kan finde stille lege, fra kl.17 er der mad bad og putning, så synes virkelig jeg gør alt hvad jeg kan, men ærligt som mor og pædagog, føler jeg at jeg begrænser mit barn i at være barn i vores hjem.

Anmeld Citér

3. januar 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Anonym skriver:

Så i din bog, er det ikke ok at i ca 1 time på en hel dag på hverdage, er der fri leg, som bla kunne være bygge togbane, bygge med lego, lege med sine dinosaurer, men alt det kan også høres, og han gider altså ikke hver dag, sidde og tegne eller lege med perler m.m, de to andre timer bliver brugt på mad bad og putning ...i weekenden når vi har spist morgenmad, går vi på legepladsen eller i legeland frem til middagsmad, så er der middagslur i ca 2 timer, en lille eftermiddagssnack, enten cykler vi en tur eller jeg prøver om vi kan finde stille lege, fra kl.17 er der mad bad og putning, så synes virkelig jeg gør alt hvad jeg kan, men ærligt som mor og pædagog, føler jeg at jeg begrænser mit barn i at være barn i vores hjem.

Du nævner kun at din nabo klager over at din søn løber så det er det eneste jeg har forholdt mig til. Jeg aner ikke om det larmer med togbane eller lego. Har jeg svært ved at forstille mig, så det er ikke i min bog nej.  Held og lykke

Anmeld Citér

3. januar 2023

Soonmom

Sådan er det jo at bo i lejlighed, derfor jeg ikke fatter man gider med små børn, men altså hensynet skal jo gå begge veje. Du har valgt at vi i lejligheden og må derfor leve med at hæmme din 3 årige indenfor. Underboen har valgt at bo i lejlighed og må derfor leve med larmende overboer

Anmeld Citér

3. januar 2023

fehår

Jeg synes, det lyder som om, TS har gjort meget for at imødekomme sin underbo. Der er lagt tæpper, og barnet får kun lov til at lege frit i et begrænset antal timer om dagen. Efter min mening er det svært at gøre mere. Barnet skal jo også have lov til at være der, uden mor konstant tysser.

Jeg har selv boet i lejlighed med overboere med små børn, der løb rundt hele dagen. Det var træls til tider, men det var vilkårene.

Anmeld Citér

3. januar 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bor også i lejlighed med mine børn på 3 og 8 år. Den lille vil også gerne løbe og hoppe, men jeg begrænser det for så vidt muligt. Så brænder vi krudt af på en gåtur, tumler eller hopper/tramper lidt i sengen. 

Jeg sørger for at begrænse støj om morgenen og indtil kl 9 i weekenderne, for jeg ved min underbo gerne vil sove der. Der er heller ikke løben og hoppen mange timer i streg, men en gang imellem kan det ikke undgås. 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Anonym

Når man bor i lejlighed så er der bare støj og lugtgenerne. Børn larmer, andre ryger så det kan lugtes flere lejligheder væk. Andre laver stæk mad. Alle skal være der og hvis man får det bedre over at klage, at børn leger - så får man ikke så meget ud af det i min verden

Anmeld Citér

3. januar 2023

Kir

Jeg er enig i at man gerne må prøve at tage hensyn til sine naboer. Men jeg mener altså stadig at hvis man har valgt at bo i lejlighed, så har man også valgt at acceptere at man kan høre sine naboer. Nu snakker jeg ikke mega høj musik, renovering eller hunde der gør hele dagen, det synes jeg er reelt nok at klage over. Men hverdagslyde såsom børn der leger/hopper og hunde der gør indimellem, folk der spiller instrument i 1-2 timer, osv. det må man acceptere. Man skal også lige huske at mange lejligheder er mega dårligt lydisoleret, så selvom det ikke er høje lyde, så kan det virke sådan. Og jeg synes ikke man kan forlange at folk ikke kan være sig selv og lave almindelige lyde i deres eget hjem.

Det er så også en af grundene til at jeg ikke gider bo i lejlighed mere, vil gerne have ro fra andres lyde og lov til at lave lyde uden at skulle bekymre mig om hvem det generer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.