Underboen klager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.177 visninger
28 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2023

Anonym trådstarter

Vi flyttede i ny lejebolig sidst i november, har to drenge på 18 og 3 år.

Problemet er min ældre underbo klager over, min 3 årige løber rundt, som hun synes lyder som trampen, hopper.

Selvfølgelig skal man skal tage hensyn, men siden vi er flyttet ind her, føler jeg at jeg er efter ham konstant, og jeg bare er blevet en sur mor, og har slet ikke lyst til at bo her længere efter den klage.

Har selv været underbo til en med børn, så jeg ved godt hvor meget det larmer, men det generede mig ikke, heller ikke før børn

Har i nogen gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Problemet er min ældre underbo klager over, min 3 årige løber rundt, som hun synes lyder som trampen, hopper.

Selvfølgelig skal man skal tage hensyn, men siden vi er flyttet ind her, føler jeg at jeg er efter ham konstant, og jeg bare er blevet en sur mor, og har slet ikke lyst til at bo her længere efter den klage.

Har selv været underbo til en med børn, så jeg ved godt hvor meget det larmer, men det generede mig ikke, heller ikke før børn

Har i nogen gode råd?

Det er super træls. Men som du selv siger så skal man jo vise hensyn og børn der løber og tramper larmer meget. Også selvom man ikke selv ville føle sig generet af det. 

jeg lærte min søn at løbe på tæer når han løber indenfor. Det larmer ikke når hælene ikke banker i gulvet hele tiden. 

så mit eneste råd er at lærer ham det eller flytte igen. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Du kan overveje gulvtæppe. Det tager virkelig meget af larmen. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja, der er ikke ret meget at gøre ved det, andet end at lære ungerne at dæmpe sig. Det er heller ikke helt dumt at kunne i andre sammenhænge. Vores skønne underbo har aldrig brokket sig, men fordi jeg selv ved hvor lydt her er, har jeg smidt tæpper på udvalgte steder og “tvunget” ungerne et par gear ned. Det fungerer glimrende, for det meste. Alternativet er nok en anden bo-form. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har i nogen gode råd?

Du ved jo ikke hvordan det lyder nede hos hende. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

Anonym trådstarter

Har lagt tæpper på.

Og jo jeg ved hvordan det lyder, for har selv været underbo til familie med børn, her hvor vi bor.

Men jo mere jeg siger vi ikke må hoppe eller løbe, jo mere gør han det, så lige nu er vi inde i en ond cirkel.

Anmeld Citér

1. januar 2023

Anonym

Jeg er af den opfattelse at man skal tage hensyn til hinanden. Du har små børn og de skal også være her. Det kan ikke undgås at de ikke løber et minut sammenlagt i løbet af en dag. Ligeså vel som du skal vise hensyn til hende, skal hun udvise det samme. Hun har (måske) ikke råd til at bo i hus og måske gælder det samme for dig. Så hun må finde sig i at børnefamilier også skal være der, ligesom i skal vise hensyn til hende. Det læser jeg også du gør og du gør hvad du kan. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

3 år er en alder hvor løben og hoppen er super sjovt. Især hvis man ikke må. Det aftager jo med tiden og han går tidligt i seng, så det er ikke fordi det er aften og nat. Du må sige til underboen at du beklager det larmer en gang imellem, men du gør hvad du kan får at mindske det. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

Anonym

Imens han er i den der løbe/trampe alder og ikke har føling med det, så giv ham sutsko på med skridsikker bund på :-) 

Anmeld Citér

3. januar 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Har i nogen gode råd?

Gulvtæpper

og så en regel i eget hoved om, at Alm. Løben/alm. børnelarm er okay indenfor husordens tider. F.eks. 7-20 hverdag 

så kan du mentalt have god samvittighed hvis hun klager, du har gjort det du kan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.