Min kæreste er sur, når jeg er syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2022

McK

Profilbillede for McK

Run Forrest, Run!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2022

Cerenia

Det virker ærlig talt ikke særlig rart. Har du snakket med ham om det? Jeg ville godt nok have det svært med at være i forhold med en som bliver sur når man er syg? Hvad hvis man en dag bliver sådan rigtig syg? Kan man så ikke regne med dem?

tænker at han må arbejde på og finde frem til hvorfor det trigger ham så meget. Det ligger hos ham og ikke dig. Han skal dog være villig til at gøre arbejdet ellers vil det her være resten af dit liv. 

Anmeld Citér

31. december 2022

Lje

Anonym skriver:

Hvordan er jeres kærester, når I er syge?

Min kæreste er ofte sur på mig. Man er jo ikke så frisk, men jeg prøver altid at tage smertestillende og hjælpe, så godt jeg kan - det hænder, jeg må ligge mig, men der skal virkelig meget til.

Han bliver dog altid irriteret, når jeg er syg. Som om, det er min egen skyld. Det er så hårdt. Jeg har i forvejen altid dårlig samvittighed, når jeg bliver syg. Han siger aldrig bare, at jeg må hvile mig. Han forventer det samme af mig, som når jeg er rask.

Som udgangspunkt synes jeg ikke, din kæreste lyder særlig omsorgsfuld eller sympatisk.

Og så er der alligevel et "men". Netop konteksten. Jeg springer en sikring af irritation, når min mand bruger en dag på at være 'lidt syg' men dog uden at kommunikere det eller 'være syg nok' til jeg kunne se det. Nogen gange, når jeg spørger om han er skidt, så krydrer han det med martyriet 'bare lidt men jeg kan godt tømme opvaskemaskinen'. Det gør det ufatteligt svært for at vide (og planlægge med), om han er syg, bare skal bruge et par timers søvn, en panodil eller om han kan bygge klodser med den yngste og dermed 'gøre lidt' mens jeg naturligt nok gøre mere. 

Så i vores tilfælde klar kommunikation vejen frem til omsorgen. Meget bedre end én gættekonkurrence. 

Tømmermænd er for mig noget andet. Når vi går ud (sjældent) og forventer tømmermænd dagen efter, så får man 'familiefri' til og med den yngstes formiddagslur. Reelt betyder det, at man står op, kommet i bad mv. og er klar kl. 13. 

Vh. 

Anmeld Citér

31. december 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt
Mor11 skriver:

Hvordan kan det være at du ikke kan rumme tømmermænd? er det fordi du aldrig selv bliver lagt ned af sådan nogen? 

altså, jeg forstår godt det er træls hvis han melder sig ud af familien i en hel dag pga det, men hvis du siger at det er i stil med at støvsuge under sengen kl tidligt, så tænker jeg det ikke bare er efter kl 12 du bliver træt af det.  

Jeg ved ikke hvorfor det pisser mig sådan af, måske fordi jeg virkelig synes det er spild af tid at have tømmermænd. Jeg drikker mig aldrig fuld, men nyder da et glas god rødvin til maden. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Mor11 skriver:

Hvordan kan det være at du ikke kan rumme tømmermænd? er det fordi du aldrig selv bliver lagt ned af sådan nogen? 

altså, jeg forstår godt det er træls hvis han melder sig ud af familien i en hel dag pga det, men hvis du siger at det er i stil med at støvsuge under sengen kl tidligt, så tænker jeg det ikke bare er efter kl 12 du bliver træt af det.  

Jeg er enig med den person du citerede. Tømmermænd har du selv bedt om. Hvis min kæreste har tømmermænd så får han lov at sove men jeg varter ham ikke op. Hvis han er syg henter jeg piller osv til ham.  Altså almindelig omsorg.  

Anmeld Citér

2. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnjaZenia skriver:

Jeg er enig med den person du citerede. Tømmermænd har du selv bedt om. Hvis min kæreste har tømmermænd så får han lov at sove men jeg varter ham ikke op. Hvis han er syg henter jeg piller osv til ham.  Altså almindelig omsorg.  

Det er da noget helt andet, end at svinge støvsugeren under sengen kl tidligt om morgenen  

jeg ville heller ikke opvarte (eller forvente det, hvis det var mig selv) men at få lov at sove og have en dvask dag, ville jeg helt sikkert acceptere (self ikke hvis det er hver/hveranden weekend) men det er nok også fordi jeg selv godt kan lide en våd bytur og så følger det andet jo ofte med. Desværre. Men det synes jeg nu godt man kan unde sin kæreste i ny og næ, hvis man ved det er noget der gør den anden glad  

Anmeld Citér

2. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mor11 skriver:

Det er da noget helt andet, end at svinge støvsugeren under sengen kl tidligt om morgenen  

jeg ville heller ikke opvarte (eller forvente det, hvis det var mig selv) men at få lov at sove og have en dvask dag, ville jeg helt sikkert acceptere (self ikke hvis det er hver/hveranden weekend) men det er nok også fordi jeg selv godt kan lide en våd bytur og så følger det andet jo ofte med. Desværre. Men det synes jeg nu godt man kan unde sin kæreste i ny og næ, hvis man ved det er noget der gør den anden glad  

Det er sjovt hvordan man har det - jeg varter gerne op, tager ungerne til gymnastik så der er lidt fred og alene-tid, henter pizza eller hvad det nu er. På samme måde forventer jeg af ham den anden vej rundt. Vi elsker begge at gå ud og slå “hamsterhjulet” lidt fra, enten med venner, kollegaer eller lignende - vi forsøger selvfølgelig at koordinere, så det ikke rammer med at vi skal noget særligt krævende dagen efter, men som regel giver det sig selv, at man er man “fredet lidt” til sådan op ad formiddagen og så vågner man langsomt og glider med ind i familie-hyggen eller de aktiviteter der nu er

Anmeld Citér

2. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
StortOgSmåt skriver:

Det er sjovt hvordan man har det - jeg varter gerne op, tager ungerne til gymnastik så der er lidt fred og alene-tid, henter pizza eller hvad det nu er. På samme måde forventer jeg af ham den anden vej rundt. Vi elsker begge at gå ud og slå “hamsterhjulet” lidt fra, enten med venner, kollegaer eller lignende - vi forsøger selvfølgelig at koordinere, så det ikke rammer med at vi skal noget særligt krævende dagen efter, men som regel giver det sig selv, at man er man “fredet lidt” til sådan op ad formiddagen og så vågner man langsomt og glider med ind i familie-hyggen eller de aktiviteter der nu er

Jeg skulle da heller ikke være den der sagde nej, hvis min tømmermands ramte kæreste bad om pizza det ville da også lette madlavningen og dermed nogen af dagens pligter, for mig win win, haha :-D 

Anmeld Citér

2. januar 2023

Soonmom

Nu er jeg (og min mand) virkelig sjældent syge (altså syge som i ude af drift). Hvis vi har hovedpine osv ligger vi os ikke, hvis det er rigtig slemt tager vi en Panodil.

Men han er som din, virkelig ynkelig når han er syg, men regner med at jeg klare den fint når jeg er. Dog er det blevet væsentligt bedre efterhånden, simpelthen fordi at jeg behandlede ham på samme måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.