Min kæreste er sur, når jeg er syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.697 visninger
18 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2022

Anonym trådstarter

Hvordan er jeres kærester, når I er syge?

Min kæreste er ofte sur på mig. Man er jo ikke så frisk, men jeg prøver altid at tage smertestillende og hjælpe, så godt jeg kan - det hænder, jeg må ligge mig, men der skal virkelig meget til.

Han bliver dog altid irriteret, når jeg er syg. Som om, det er min egen skyld. Det er så hårdt. Jeg har i forvejen altid dårlig samvittighed, når jeg bliver syg. Han siger aldrig bare, at jeg må hvile mig. Han forventer det samme af mig, som når jeg er rask.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min kæreste er ofte sur på mig. Man er jo ikke så frisk, men jeg prøver altid at tage smertestillende og hjælpe, så godt jeg kan - det hænder, jeg må ligge mig, men der skal virkelig meget til.

Han bliver dog altid irriteret, når jeg er syg. Som om, det er min egen skyld. Det er så hårdt. Jeg har i forvejen altid dårlig samvittighed, når jeg bliver syg. Han siger aldrig bare, at jeg må hvile mig. Han forventer det samme af mig, som når jeg er rask.

Æv, det lyder da ikke særlig rart

Har I små børn, for så er det måske ikke fordi han bliver sur på dig, men måske bliver han mere presset og måske er det fordi han er bekymret for dig når du er syg, og det blot kommer meget uheldigt ud?

Uanset hvad, så skal man ikke opleve at ens partner er sur når man er syg, der har man brug for omsorg.

Anmeld Citér

30. december 2022

AnoMor

Når jeg er syg så sørger min kæreste for mad og drikke til mig og lader mig sove så ofte jeg har behov for det. Det samme gør jeg for ham når han er syg. Også tager vi os af alt det andet indtil man er rask igen 

Anmeld Citér

30. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tal med ham om det.. 

jeg har aldrig oplevet at en kæreste blev sur over det, men jeg har klart oplevet især mine børns far, blev presset af det og kunne finde på at bede mig gøre/hjælpe med ting. Han var i det hele taget ikke særlig god til at stå med det praktiske selv. Det har han da gudskelov lært, men der skulle en skilsmisse til. 

i andre forhold, har der været rummelighed overfor det - ligesom der også var rummelighed til dem, når de var syge. 

Anmeld Citér

30. december 2022

Anonym

Min mand er meget forstående. Og beder mig lægge mig hvis jeg rejser mig og tænker at jeg lige kan hjælpe med noget. Han klarer alt det der skal klares med 3 børn og en husholdning OG en syg kone. Han er meget omsorgsfuld og kærlig. Og jeg gør selvfølgelig det samme hvis min mand er syg. 
Det er aldrig noget vi har talt om, sådan har det bare været. 

Men han er bekymret for mig når jeg er syg, det siger han hver gang. Er ikke tit syg, men når jeg bliver ramt får jeg altid høj feber som små børn(40.5) og er fuldstændig ukontaktbar. Det bryder han sig ikke om. 

Men få da talt med din mand om det. For jeg synes da ikke det er rimeligt at du skal knokle hvis du er sløj og har behov for et hvil. Og smertestillende kurerer jo ikke sygdom. 
Måske er han også bekymret for dig når du ikke “fungerer” som du plejer. Eller måske er han usikker og presset i forhold til de ting han skal stå for alene.

Anmeld Citér

30. december 2022

B&J

Pyh det lyder bestemt ikke særlig sjovt. Og du må ha svært ved at blive 100% rask når en ikke forstår dig og er med dig.

Her hjemme sover man når man kan den modsatte partner laver mad og passer børn. Og vi har vist været sammen for længe for de fleste ord der kommer ud er husk at få nåede at drikke har du spist

Anmeld Citér

30. december 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Ærligt, så afhænger det simpelthen af konteksten…. Jeg har en veninde der i bedste Maude-stil altid lægger sig når hverdagen bliver for meget, hvilket den jo for de fleste gør en gang i mellem med børn og fuldtidsarbejde. Jeg ville som ægtefælle der nok ikke kunne frembringe den vilde omsorg. Hvis jeg er syg (som heldigvis ikke sker ofte) så er min mand altid omsorgsfuld og påtager sig arbejdet med børn og det huslige. Og jeg gør selvfølgelig det samme når han er syg. 

Dog ikke hvis min mand har tømmermænd, jeg bliver simpelthen så irriteret på ham og ærligt så bliver jeg grusomt barnlig - næsten i stil med at støvsuge under sengen kl. tidlig om morgenen. Det formår jeg slet ikke at rumme. 

Anmeld Citér

30. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
havudsigt skriver:

Ærligt, så afhænger det simpelthen af konteksten…. Jeg har en veninde der i bedste Maude-stil altid lægger sig når hverdagen bliver for meget, hvilket den jo for de fleste gør en gang i mellem med børn og fuldtidsarbejde. Jeg ville som ægtefælle der nok ikke kunne frembringe den vilde omsorg. Hvis jeg er syg (som heldigvis ikke sker ofte) så er min mand altid omsorgsfuld og påtager sig arbejdet med børn og det huslige. Og jeg gør selvfølgelig det samme når han er syg. 

Dog ikke hvis min mand har tømmermænd, jeg bliver simpelthen så irriteret på ham og ærligt så bliver jeg grusomt barnlig - næsten i stil med at støvsuge under sengen kl. tidlig om morgenen. Det formår jeg slet ikke at rumme. 

Hvordan kan det være at du ikke kan rumme tømmermænd? er det fordi du aldrig selv bliver lagt ned af sådan nogen? 

altså, jeg forstår godt det er træls hvis han melder sig ud af familien i en hel dag pga det, men hvis du siger at det er i stil med at støvsuge under sengen kl tidligt, så tænker jeg det ikke bare er efter kl 12 du bliver træt af det.  

Anmeld Citér

30. december 2022

fehår

Mor11 skriver:

Hvordan kan det være at du ikke kan rumme tømmermænd? er det fordi du aldrig selv bliver lagt ned af sådan nogen? 

altså, jeg forstår godt det er træls hvis han melder sig ud af familien i en hel dag pga det, men hvis du siger at det er i stil med at støvsuge under sengen kl tidligt, så tænker jeg det ikke bare er efter kl 12 du bliver træt af det.  

Jeg ville ikke kunne rumme tømmermænd hos min mand. Det er intet problem at stå alene med alt, når han er syg, men tømmermænd er jo selvforskyldt.

Heldigvis drikker vi ikke.

Anmeld Citér

31. december 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Men er du da tit syg siden han ofte er sur på dig ? 
og hvordan er han selv når han er syg ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.