Flået hjertet ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
6 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg har en kæreste, som jeg har været sammen med i 14 år. Vi blev forlovet for 9 år siden og vi har børn sammen. Vi nåede aldrig at blive gift. Vi har været tæt på at gå fra hinanden, og vi har virkelig skulle ned og skrabe bunden, før det kunne blive bedre. 

Vi har dog besluttet, ud fra adskillige snakke, at det skulle være mig og ham her for snart et par måneder siden. Det føles virkelig rigtigt, at det skal være ham og mig. Jeg fortalte ham også, at jeg havde et ønske om, at han ville fri til mig igen. Hans kropslige reaktion dengang var, at det var lidt som om, han syntes, det var sødt, at jeg havde det ønske. Han har selv sagt meget direkte, at han vil mig, at han vil have mig resten af sit liv, at jeg er hans livs kærlighed, at han godt kan lide mig og alt det rigtige. At han elsker mig og kun mig.

Alligevel har jeg fundet ud af, at han ikke er klar til at fri til mig igen. Lige da han sagde det, var det som om, mit hjerte blev flået ud. Jeg fik en kæmpe klump i maven. Jeg kunne ikke forstå det. Jeg kan ikke forstå det. Jeg troede virkelig, at han elskede mig. I mit hoved, så vil man kun fri, hvis man er helt sikker på, at det er den, man gerne vil leve resten af sit liv sammen med. Hvis man ikke er klar til det, så er det fordi, man ikke er helt sikker endnu.

Jeg føler mig i forvejen stresset og jeg har følelsen af at række ud, men ingen tager rigtig min hånd. Jeg føler mig så alene. Jeg har givet ham alt det, som han har efterspurgt, men samtidig er han blevet mere sur end han nogensinde før har været. Det har gjort mig ked af det og egentlig meget forvirret. Jeg føler ikke, at jeg gør noget rigtigt og det er som om, at når jeg har allermest brug for ham, så er han der ikke. Han siger, at han har svært ved at være i det, når jeg er ked af det. Og jeg har svært ved at komme ud af at være ked af det, når han skælder mig ud over at være ked af det. Det gør mig kun endnu mere trist.

Jeg har følelsen af, at jeg føler mig helt nede i kulkælderen. At jeg kun må være glad, at han sætter en grænse for, hvor ked af det, jeg må være. Jeg føler ikke, jeg tør sige noget, fordi jeg er bange for, hvordan han reagerer. Jeg har bare så ondt i hjertet. Jeg var helt overbevist indeni. Jeg havde slet ikke set det komme. Han bliver sur, når jeg gerne vil snakke om det. Han vender det til, at jeg er ked af det, fordi han ikke vil fri mig, fordi JEG gerne vil have det. Og det er jo bare slet ikke det. Det er jo fordi, jeg slet ikke havde set den komme, at han faktisk slet ikke selv synes, det føles rigtigt lige nu. På trods af alle de andre ting, han har sagt. Det er dét, der gør mig ked af det og jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal være i min krop.... jeg ved ikke... det er som om, det er ham, der har magten og jeg må ikke sige noget eller spørge om noget.... jeg har brug for, at der er nogen for mig og der er ikke rigtig nogen. Jeg ved ikke, hvem jeg skal tale med...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Du lyder til at du overanalysere det rigtig meget. I har fundet sammen igen, så prøv og start med at tage det med ro og find hinanden igen. Jeg tror også at jeg som mand, ville stejle lidt, hvis man lige har fundet sammen og bliver “bedt om” at fri igen. At fri igen og blive gift er ikke lykken - I lyder mere som om der er nogle ting inden frieri der skal styr på først pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

30. december 2022

Cerenia

Det lyder ærligt som om han er lidt fornuftig her - i har - ud fra hvad du beskriver - haft mange nedture og tvivl. Det tager på en. Nu er i ved at finde hinanden igen og du vil giftes og have en lovning på det bliver jer to for evigt 

det kan han ikke give dig, for der er han ikke følelsesmæssigt. Hvorfor, ved vi ikke. Det tænker jeg er en god ide at respektere og du må måske have fokus på at være i nuet og bygge jeres forhold op igen. Giv det lige lidt tid og en chance til at blomstre. 

Hvis der går meget lang tid, må du tage snakken med ham igen og overveje om du kan fortsætte i et forhold hvor i ikke bliver gift eller om det er en dealbreaker for dig  

Anmeld Citér

30. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder som om du er meget “kiss and make up” typen. Du vil gerne, efter en nedtur, at i skal være endnu tættere og vise jeres følelser endnu mere. Det giver dig sikkert tryghed i kølvandet på konflikten. Jeg kender det fra mig selv. 

Han fungerer ikke på den måde. For ham, er det nok mere noget med at “nu skal vi tilbage på sporet, og det sker stille og roligt og tager tid”. Han starter altså lidt forfra på jeres forhold, og skal opbygge den kærlige relation på ny. Det betyder ikke, at han ikke elsker dig, men han er ikke bare videre og nyforelsket på den anden side af nedturen, som du måske er. 

Anmeld Citér

30. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan ikke helt forstå, om din beskrivelse af, hvordan I har det sammen lige nu, kun skyldes det manglende frieri. I hvert fald har I det ikke godt. Så er det vel ikke alle tiders idé at blive gift?
Hvis det kun er pga. hans modvilje mod at blive gift, at I har det skidt sammen nu, så tyder det på, at I ikke er gode sammen i modgang. Der kunne jo altså ske værre ting for jer, og hvordan vil I være rustet til dét? 
Det er svært at forstå, at dét med ægteskab er så vigtigt for dig her og nu. Altså, I kunne jo i princippet gå på rådhuset hurtigst muligt, men hvilken forskel ville det gøre? Han kunne fri til dig for at gøre dig glad og få dig til at føle dig sikker på ham, men det er jo en falsk tryghed - for dagen efter kunne han fortryde igen. 
Jeg er med på, at du ser et frieri som udtryk for, at han vil have dig for resten af livet, og det tyder på, at han tager ægteskab lige så alvorligt, når han nu ikke bare skynder sig at fri. Det synes jeg faktisk, du skal sætte pris på - at han ikke bare frier uden at føle sig sikker. 

Giv ham tid til at blive afklaret og føle sig parat. Og pas nu på, at dit kæmpestore fokus på, at han ikke er sikker, ikke ender med at gøre ham endnu mere usikker. 

Anmeld Citér

30. december 2022

Kastanje

At blive gift gør ikke noget fra eller til. Han kan forlade dig om et halvt år?? Og hvis I ikke bliver gift kan I være sammen i 25 år. 
Det er en langt større forpligtelse at få børn sammen. 
Ved at være insisterende på det og ville tale om det hele tiden, skubber du ham væk … sandsynligheden er stor for, at han får nok på et tidspunkt. Du er nødt til st slappe af i det og nyde af I har det fint i nuet. Han lyder fornuftig.

Anmeld Citér

30. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg kan godt forstå dig ift problematikken med, at man ikke kan kommunikere ordentlig sammen. Det vanvittig hårdt og man bliver tyndslidt i alle kanter  

hvad med noget par terapi? Det lyder til, at kunne være en start for jer

kan også anbefale bogen der hedder: ‘hold mig’ - den er god for par, som skal prøve at arbejde med, at forstå hinanden bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.