Anonym skriver:
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg forventer, at I kan gøre eller sige, men jeg har simpelthen sådan brug for at update. Jeg har gjort mit forhold til min canadiske kæreste forbi. Jeg har ganske rigtigt været meget ulykkelig og ensom på grund af afstanden. Det har ført til, at min ex har skrevet en lang mail, hvor han kort fortalt skriver, at han ikke har haft følelser for mig siden september og har prøvet at gøre det forbi og at vores forhold hele tiden har været dysfunktionelt på grund af min jalousi. Han vil i øvrigt ikke have, at jeg besvarer hans mail.
Puha det gør mig godt nok ked af det, for jeg mente jo oprigtigt, at han var mit livs kærlighed.
Ville du have ønsket, han havde reageret med fortvivlelse og forsøgt at påvirke dig til at fortsætte forholdet? På mange måder gør hans reaktion vel situationen lettere - I er færdige med hinanden og skal ikke igennem en opslidende proces.
Hvis du har haft et issue med jalousi, så har et langdistanceforhold virkelig heller ikke gode betingelser. Med så stor fysisk afstand er man nødt til enten at kunne hvile i tilliden til den anden eller at kunne leve med tanken om, at han måske også ser andre kvinder i ny og næ.
Vær også opmærksom på muligheden for, at canadierens stolthed ikke kunne bære, at han blev droppet, og at han derfor pludselig fortæller, at han faktisk også var på vej til at slutte det. Du vil aldrig finde ud af det, men det kan måske trøste lidt.
Jeg synes, du skal få tanken om “dit livs store kærlighed” ud af systemet og dit ordforråd. Den eneste ene findes ikke - men man kan finde én (eller flere i løbet af et langt liv), som man kan skabe noget stort og dejligt sammen med. Der er mange potentielle “store kærligheder” derude. Og man må godt tænke lidt nøgternt og praktisk, så det ikke bliver for svært/umuligt af fysiske årsager såsom geografisk afstand. Jeg syntes, det var helt vildt, at du planlagde at flytte så langt væk fra din 18-årige søn - og alene dét, at du kunne gå og tælle ned til det, år for år.
Nyd din søn - han er uerstattelig og vil være i dit liv altid - og vær åben for, at der kommer en stor kærlighed eller flere af dem ind i dit liv igen. Ofte er det ikke ham, der fejer benene væk under én ved første øjekast, men noget, der udvikler sig over tid.